תחנת הרכבת בהרצליה. צילום ניר קידר
תחנת הרכבת בהרצליה. צילום ניר קידר

מסתמן: למרות הלחץ נאלץ להחליף רכבת בדרך לתל אביב

כך, לדברי מחזיקת תיק התחבורה בהרצליה, עלה בפגישה עם המשנה למנכ"ל משרד התחבורה. במשרד התחבורה מכחישים. הקו החדש שיחבר בין כפר סבא לתל אביב צפוי להיפתח בחודש הבא

פורסם בתאריך: 22.1.20 07:40

מחזיקת תיק התחבורה בהרצליה חברת המועצה דניאל אייזנברג-צדיקים אמרה שבפגישה שהתקיימה אתמול (שלישי) בין ראש עיריית הרצליה משה פדלון ובינה לבין המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אמר לה המשנה למנכ"ל קובי בליטשטיין שרכבות בקו החדש מכפר סבא ורעננה לתל אביב יעצרו בתחנת הרצליה. בפוסט שפרסמה אייזנברג-צדיקים ובו מנתה את הנושאים שעלו בפגישה כתבה: "רכבות לכיוון מערב מתחנת רעננה, קיבלנו תשובה שתכלול עצירה בהרצליה". במשרד התחבורה מכחישים את הדברים: "לא היה ולא נברא", נמסר. הקו החדש אמור להיפתח בחודש הבא.

נזכיר שלמרות שאמר שישתדל לתת תשובה עד סוף חודש דצמבר, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' טרם פרסם החלטה רשמית האם לאלץ נוסעים להחליף רכבת בתחנת הרצליה בקו הרכבת החדש. בתוך כך, חתמו יותר מ-8,000 אנשים על עצומה נגד החלפת הרכבת הצפויה. מנגד, כפי שפרסמנו בתחילת החודש, חבר מועצת עיריית כפר סבא אמיר סילבר הביע בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי שעבר חשש שאי-עצירה בהרצליה תגרום להפחתה בחצי של מספר הרכבות בשעה מתחנות כפר סבא לתל אביב. סילבר יצא נגד מכתב של ראשי הערים כפר סבא, רעננה והוד השרון לסמוטריץ', בו הם מפצירים בשר להפעיל רכבת ישירה לתל אביב, מבלי עצירה, וטען שהדבר יביא לצמצום מספר הנסיעות לארבע בשעה במקום לשמונה.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה בעירית כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, אמר בתגובה: "אנחנו עדיין עומדים על כך שהפתרון הטוב ביותר הוא רכבת ישירה לתל אביב בכל רבע שעה: פעמיים בשעה דרך הרצליה, פעמיים בשעה דרך ראש העין ושתי רכבות נוספות בשעה מהרצליה, דרך כפר סבא ועד לבני ברק ובחזרה, על מנת שהתדירות לא תפחת מרבע שעה לכל יעד גם בתחנות הביניים. פתרון זה יוצג שוב בפני הנהלת הרכבת בפגישתנו הקרובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אריה .פ

    חייבים רכבת ישירה
    כל מי שמציע פיתרון חלופי עם המתנה
    והחלפה כנראה שלא נזקק לשרותי הרכבת ולא נוסע לתל אביב

  2. יונה בן יהודה

    מכתב פופוליסטי של ראש עירית רעננה שאליו נגררו ראשי עיריות כפר סבא והוד השרון, עם אפס הבנה של אילוצי הרכבת.
    צריך לראות את אילוצי הרשת כולה ולא את האינטרס הצר של מעט תושבי רעננה שיגיעו לתחנת רכבת שלהם שממוקמת מחוץ לעיר שלהם. הרעיון של הרסגור לא ישים.
    הגיע הזמן שתושבי כפר סבא יפטרו מהמונופול של קו 29, 39 ויקבלו קישור מהיר להרצליה. רכבת ישירה לתל אביב יש דרך ראש העין.
    לא הגיוני בעליל שתושבי ראש העין, אם המושבות, סגולה, בני ברק – יקבלו חצי מכמות הרכבות.
    טוב ששר התחבורה לא מתרשם מכמה יללנים לא מקצועיים.

  3. סיגל בלום

    אין לרעננה תחנת רכבת ממש. רעננה דרום היא בעצם כפר סבא מערב. רעננה מערב היא בעצם הרצליה מזרח. טוב יעשו ברעננה אם יקימו קו אוטובוס יעודי בתדירות גבוהה לתחנת רעננה מערב. בקשר להחלפה בהרצליה – מה לעשות שיש שיש רק שלוש מסילות באיילון, ואין מקום לעוד רכבות מכיוון רעננה. אז עולים בהרצליה על רכבת שנוסעת בקו החוף. זה מה שהרשת כרגע יכולה לתת. החלפה של כמה דקות לא תהרוג אף אחד. אבל לכמה בכיינים מרעננה העובדות לא משנות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר