יער אוסישקין השבוע. צילום צביקה שוורצמן

"אנו רוצים להחזיר את התקווה": יו"ר משמר האילנות מזמין אתכם לנטיעות ראשונות ביער אוסישקין מזה שנים

"הציבור נואש מלשמוע את הקולות של הכלים הכבדים שהרסו את יער אוסישקין", אומר דודו אשכנזי. בתוך כך תושבים מדווחים על שביל שנוצר באמצע היער שמשמש את הטרקטורים שעובדים במקום

פורסם בתאריך: 22.1.20 17:35

משמר האילנות בכפר סבא, בשיתוף עם עיריית כפר סבא, מזמין משפחות מהעיר לטעת עצים ביער אוסישקין, בסוף החודש, 31 בינואר 2020, ליד עמדת שביל הראשונים. לדברי יו"ר משמר האילנות, דודו אשכנזי, מדובר בנטיעה סמלית של 10 אקליפטוסים ו-7 אלונים שנתרמו על ידי הקרן הקיימת לישראל במטרה לעודד את הציבור לאור מצבו העגום של היער. לדבריו הנטיעות ירוכזו בחלקה ששייכת סטטוטורית לכפר סבא ולא בשטח של הבעלים של הקרקע גיורא רוזנבאום.

בימים אלה הסתיימו עבודות הסניטציה במקום שכללו כריתת עצים מנוונים, נגועי מחלות, כריתת עצים פולשניים, דילול שטחים צפופים ויישור קווי חיץ ביער. כעת אומרים במשמר, צריך להתחיל לנטוע מחדש. "אנחנו רוצים להחזיר את התקווה לציבור", מסביר אשכנזי, "הציבור נואש מלשמוע את הקולות של הכלים הכבדים שהרסו את יער אוסישקין ובנו את המפלצת שמולנו. אנחנו רוצים להראות להם שמשמר האילנות מפיח תקווה ועושה פעולות כדי לשמר את מה שניתן. כרגע היער לא נראה טוב, אבל הוא עוד ייראה טוב יותר בעתיד. טיפלנו ביער וכעת ניטע עצים באופן סמלי. אני קורא לציבור שאכפת לו להצטרף לשורותינו כדי לשמור על העצים בעיר".

יו"ר משמר האילנות דודו אשכנזי. צילום פרטי

"החלטנו שאנחנו לא מחכים עד שהרשויות יתחילו לנטוע מחדש ולא נחכה עד שיהיה תקציב ל-170 עצים", אומר גורם אחר במשמר, "נתחיל בקטנה, הרי גם המסע לסין התחיל בצעד קטן. לשמחתנו שיתוף הפעולה עם עיריית כפר סבא הוא טוב. כמות העצים שאנחנו נוטעים אמנם קטנה, אבל זה סמלי ונותן לתושבי הרחוב והסביבה הקרובה, ולכל מי שנאבק על היער וחש שהוא הפסיד במאבק, איזושהי תחילה של סגירת מעגל וניצנים לתקווה. הזמנו גורמים רשמיים בעיריית כפר סבא ששמחו על המהלך וגם את וועדי הבתים ברחוב ארלוזורוב ואת קהילת בית הספר אוסישקין".

שאלנו את המומחית לעצים בעיר, שרונה לימן, מתי לאחרונה ניטעו עצים ביער. "כשמלאו לתל אביב 100 שנים, בשנת 2009, היה טקס שבו נטענו משהו כמו 12 עצים עם ילדי בית הספר אוסישקין", השיבה, "ממש קרוב לשלט של שביל ראשונים. נטענו אותן ממש צפופים כי לא היה הרבה מקום. הם לא הצליחו לגדול הרבה. רובם נכרתו עכשיו בסניטציה למרות שהם היו בריאים. חוץ מזה לא זכור לי ב-50 שנותיי שתילה של עצים במקום. מה שכן, במסגרת אימוץ היער שעשו ילדי אוסשיקין במשך שנתיים-שלוש, שמנו שם פקעות ובצלים של פרחי בר. הטרקטורים בטח חיסלו הכל".

בימים האחרונים התפרסמו תמונות של תושבים של שביל גדול שנסלל ביער. גורמים במשמר האילנות מעריכים כי מי שביצעו את הסלילה הם השופלים של הקבלן מטעם נתיבי ישראל. "זה נוח להם מאוד, לטרקטורים כקיצור דרך", הם אומרים. לדבריהם צריך למחוק את השבילים האלה משום שככל שישנם יותר שבילים יש פחות יער ובמקום בו הטרקטור נוסע לא יגדלו עשבים ושיחים. "צריך להמעיט בסלילת שבילים ביער הזה", הם מדגישים.

יער אוסישקין השבוע. צילום צביקה שוורצמן

יער אוסישקין השבוע. צילום צביקה שוורצמן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר