עבודות הנת"צ. צילום עזרא לוי

"התקבלה כאן החלטה חריגה, הרת גורל ומסכנת חיים לקדם נת"צ שמאלי בויצמן"

במטה המאבק נגד נתיב התחבורה הציבורית בויצמן מחכים לדיון בעתירה שיתקיים בתחילת החודש הבא. בינתיים הם מתכננים הפגנה. נתיבי איילון: הנתיב השמאלי קיבל את כל האישורים. מחזיק תיק התחבורה: נגיב בבית המשפט

פורסם בתאריך: 18.2.20 14:30

בסוף השבוע שעבר התכנסו כ-20 מתושבי העיר בביתו של יו"ר שכונת ותיקים, נבות רובינשטיין, כדי לדון באופי המשך המאבק שהוא ויו"ר ועד הסוחרים ברחוב ויצמן, גיא פופ, מנהלים נגד סלילת נתיב התחבורה הציבורית ברחוב. את השניים מטריד במיוחד הדיון שיתקיים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד ב-1 במרץ, בעתירה שהגישו במטרה לעצור את העבודות. אז, הם מקווים, יעלה להעיד יועץ תחבורה מטעמם על הסכנות הבטיחותיות שבקידום נת"צ שמאלי ברחוב המרכזי של העיר. במקביל, הם מתכננים הפגנה גדולה ברחוב ויצמן שמועדה טרם נקבע.

העבודות נכון להיום מתבצעות מצומת G עד שכונות תקומה ואלי כהן. "הנת"צ השמאלי ברחוב ויצמן הוא סכנת מוות מוחשית ומיידית", מזהיר רובינשטיין, "התקבלה כאן החלטה חריגה, הרת גורל ומסכנת חיים לקדם נת"צ שמאלי ולא ימני – בלי תשתית אלמנטרית של בדיקות מוקדמות, והתוצאות יהיו הרות אסון. בישראל אין שום נת"צ שמאלי שדומה לנת"צ שמאלי אורבני, כמו זה שהולך לקום בווייצמן. אילו היו בוחרים כפי שמקובל על פי רוב בנת"צ ימני אז היו נמנעים העניינים המטורפים האלה של חציית הכבישים ועלייה לתחנות אוטובוס באמצע הכביש. מעבר לזה, ניתן לקבוע שזה לשעתיים ביום. ביתר השעות התנועה תמשיך לזרום כרגיל בעיר. נתחיל בשעתיים ביום: נגייס נהגי אוטובוס, נחנך את הילדים לנסוע באוטובוס, נסתנכרן עם רעננה שעוד לא מסכימים לצאת לביצוע, ואם יעבוד טוב נוכל להגדיל את שעות הפעילות".

לדבריו בסיכום של הדיון הראשון בסוף השנה שעברה, דרש השופט תשובות שאותן, לדבריהם, הוא והם לא קיבלו. "בסיכום של הדיון הראשון השופט דרש מהם התייחסויות לענייני הבטיחות שעלו. הם לא הגיבו למרות שביקשתי גם בפגישות וגם בדיון התייחסות לזה. הם הסתמכו על סקר ישן של בטיחות שעל פיו המשטרה אישרה את הכל. אנחנו הגשנו גם עיקרי טיעון, ולאחר מכן בבקשה מיוחדת לבית המשפט ביקשנו לצרף לדיון אחד מן השניים: חוות דעת מומחה או לחילופין שיגיע להעיד. אז יש מומחה, ואנחנו מחכים לתשובת השופט".

פופ מוסיף: "פנינו ליועצי תחבורה רבים, עשרות. כולם אומרים שהנת"צ מסוכן אבל חוששים להעיד. אבל יהיה יועץ תחבורה, שלא אוכל לנקוב בשמו, שהסכים להעיד בבית המשפט או למסור את סיכומיו. חוץ מזה ומלעורר את דעת הקהל אין יותר מדי מה לעשות".

מנתיבי איילון הבונה את הפרויקט נמסר: "פרויקט 'מהיר לעיר', שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון', הוא פרויקט לאומי לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הפרויקט יציב סטנדרט חדש לתחבורה ציבורית תוך מתן אלטרנטיבה יעילה ואיכותית לרכב הפרטי. העבודות ליצירת צירי ההעדפה (נת"צים) מתבצעות במרכזי הערים תוך שמירה מירבית על שגרת החיים של התושבים ומרקם החיים העירוני. ההחלטה על נת"צ שמאלי ברחוב ויצמן שכבר יצא לביצוע, התקבלה לאחר תהליך תכנון ארוך בשיתוף ואישור כלל הגורמים המקצועיים, לרבות העירייה, המשטרה, הרלב"ד ומשרד התחבורה. ההחלטה התקבלה תוך שימת דגש למאפינים הייחודיים של הרחוב ורצון לשמור על הצרכים המסחרים הכוללים חניות בקרבת החנויות, צרכי פריקה וטעינה ושמירה על פניות ימינה לטובת הנהגים. כל זאת תוך הקפדה על הבטיחות של משתמשי הדרך".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין מסר בתגובה: "אנחנו נגיב לטענות בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בעד מהיר מהיר

    כלהצקישקוש של סכנת מוות בשדרה האמצעית של נת"צ זה ניסיון לעצור את העבודות בעתיד כי הם בעייננם וחוששים מםגיעה בחנויות, איך זנ עובד במדינות אחרות? אז שיםסיקו לבלבל את המוח, מקןןה שבממשלה הבאה תחןקק חוק מהיר לעיר עוקף התנגדויות כמו מטרו.
    העתירה לא יעזור כי זה ממשלתי ופוליטי הכל לטובץ האזרחים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר