שמעון פרץ בבית לוינשטיין. צילום פרטי
שמעון פרץ בבית לוינשטיין. צילום פרטי

שמעון פרץ השתחרר מבית לווינשטיין. בתו: "חברי מועצה לא ביקרו אותו במשך שלושה חודשים. שכחו אותו"

חבר המועצה לשעבר ויו"ר סיעת ש"ס בכפר סבא השתחרר מבית החולים השיקומי, שם היה מאושפז במשך תקופה ארוכה לאחר שעבר אירוע מוחי קשה. לבת קארין אוחיון יש בטן מלאה על חברי המועצה שלא הגיעו לבקר, חוץ מאחד

פורסם בתאריך: 15.4.20 19:18

חבר מועצת עיריית כפר סבא ויו"ר סיעת ש"ס בעיר, שמעון פרץ (65), שוחרר בתחילת החודש משיקום בבית החולים לוינשטיין לאחר שעבר אירוע מוחי קשה. בתו קארין אוחיון מספרת על חזרתו הביתה אבל יש לה בטן מלאה על אנשי הציבור בעיר שרובם המכריע, לדבריה, לא הגיעו לבקר אותו במהלך התקופה הארוכה בה היה מאושפז. "התחושה היא ששכחו אותו. זה כמו לקבל בעיטה בתחת", היא אומרת.

נס חנוכה כפול: שמעון פרץ רקד בבית לוינשטיין, בנו השתחרר משם אחרי שיקום ארוך

בסוף דצמבר 2019 אושפז פרץ בבית החולים השיקומי בית לוינשטיין ברעננה לאחר שעבר כאמור אירוע מוחי והיה מורדם ומונשם במשך עשרה ימים בבית החולים בילינסון. אחרי שלושה חודשים שבהם עבר פרץ שיקום ארוך הוא שוחרר להמשך שיקום בביתו. הבת אוחיון פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה תמונות וסרטון של אביה  בהם ניכר כי מצבו הבריאותי השתפר. "אבא שלי לא מוותר, הוא אריה", היא אומרת לצומת השרון, "מבחינה מוטורית מצבו השתפר ולכן הוא חזר ממש לפני החג הביתה, לפני שלושה שבועות בערך, כך שאת הסדר הוא עשה בבית עם אמא ושני האחים הרווקים במשפחה יוסף ויהודה. מי שמכיר את אבא שלי יודע שזה נחשב לסדר ממש ממש מצומצם".

מה עבר עליו בשלושת החודשים האחרונים?

"הוא היה מאושפז בבית לוינשטיין ועבר שיקום וריפוי בעיסוק עם קלינאית תקשורת. הוא ממש נלחם כי הוא פייטר רציני ולא היה מוכן לוותר. היום הוא יכול לתפקד מוטורית אבל ורבאלית הוא עדיין צריך עזרה של קלינאית תקשורת. לצערי, אירוע מוחי בגיל של אבא שלי זה לא סיפור פשוט, אבל תודה לאל הוא בתהליך שיקום שהוא חיובי ואין כוונה להחזיר אותו להמשך שיקום בלווינשטיין, לא רק בגלל הגיל שלו אלא גם בגלל הקורונה. משחררים מטופלים לשיקום בתוך הקהילה כדי לא לסכן אותו וגם אנחנו רצינו שהוא יחזור הביתה כי זה יעזור לשיקום שלו, להיות קרוב למשפחה, לבית הכנסת".

ואיך הוא מתמודד עם החזרה הביתה?

"לא כולם יודעים שהוא חזר הביתה משיקום. אני פרסמתי פוסט על זה שהוא חזר הביתה אבל זה היה פוסט פרטי ולא ציבורי, כולל סרטון שלו עם אחי יוסף עושה בדיקת חמץ שאמא צילמה. אבא ממש נלחם. ממש לא מוותר. גם כשאומרים לו אבא אתה לא חייב, לא צריך, הוא לא מוכן להפסיק לעשות. למשל, לפני החג מה שהדאיג אותו זה לדאוג למשפחות שהוא תומך בהן. זה קרה איתו גם שהוא היה מאושפז בבית לוינשטיין. הוא כל הזמן ניסה להגיד לנו לאיזו משפחה צריך לתת מה, למשפחה הזו צריך לעשות קניות ולמשפחה הזו אין. למזלי מצאנו את הרשימות שלו והבנו למי הוא מתכוון".

ומה התוכניות שלו הלאה?

"אבא לא יחזור לפעילות ציבורית, אנחנו לא ניתן לו. הוא נתן מעצמו ונותן עדיין במצבו מספיק ודי. תכלס, ההרכב הנוכחי במועצת העיר לא שווה אותו שם. הם לא נתנו לו טיפת כבוד ולא הגיעו לבקר אותו ולראות אותו בבית החולים, למעט חבר המועצה יובל לוי שעד היום בקשר עם אבא והגיע ומגיע לבקר, וגם תושבי העיר ערן ורנר ואתי בוים. שלושה אנשים הגיעו. אבא כל הזמן שאל מי בא לבקר אותו. זה היה היה חשוב לו, התחושה שהוא משמעותי ורלוונטי ושלאנשים אכפת. אבל חברי מועצה, כולל ראש העירייה, לא טרחו להרים טלפון לאמא שלי, לשאול מה קורה, ולא הגיעו במשך כל השלושה חודשים לבקר אותו בבית לוינשטיין שזה לא רחוק מכפר סבא. למה? אבא נתן 35 שנה מהחיים שלו לעיר. הגיעו אנשים שאבא הכיר ועזר להם, אבל אני מודה שיש בי כעס מאוד מאוד גדול על כך שהחברים שלו לעשייה הפוליטית לא באו, ואני מאמינה שבתוך תוכו גם אבא מרגיש ככה. זה מאוד הכעיס אותי כי הבית של אבא תמיד פתוח לכולם, לא משנה מאיזה צד במפה הפוליטית, והתחושה היא ששכחו אותו".

אתם בכל שנה מארגנים מימונה גדולה ומזמינים את כולם. מה התוכניות השנה?

"לצערי, אנחנו לא נחגוג מימונה כמו בכל שנה אבל נעשה משהו בבית, משהו קטן רק בשביל אבא והמסורת וההרגשה. זה עצוב כי זה החג שלנו, כל המרוקאיות מתנקזת לערב הזה. אני חוגגת את המימונה מאז שאני זוכרת את עצמי. אנחנו עושים מימונה עם הרבה הכנות, בוטנים שקדים, עוגיות שעושים בחול המועד, ספינג', מופלטות בכמות מטורפת שאמא שלי דניאל והאחיות שלי פטריסיה, תהל וקלודין עושות, ויש דיג'יי והרבה הכנות ואורחים כי זה בית פתוח. לא האמנתי שהשנה לא יחגגו מימונה, אבל זה המצב בגלל ההנחיות על עוצר".

צביקה צרפתי, רויטל לן כהן ואיתן צנעני, במימונה אצל חבר המועצה מש"ס שמעון פרץ

צביקה צרפתי, רויטל לן כהן ואיתן צנעני, במימונה אצל שמעון פרץ לפני שנתיים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עמנואל חיים

    גם חבר מועצה מהליכוד(ליברלים) חטף אירוע מוחי לפני שנתיים ואף אחד מחברי המועצה בעבר ובהווה לא ביקר אותו.
    וגם הוא לא לבד יש עוד חברי מועצה ששכחו אותם.

  2. יוכי לוי

    קארין את לטחמת אמיתית ורואעם את האהבה האדירה לאבא.
    הכי חשוב שאתם לידו והיום אתם יודעים שמספיק קומץ חברים אמיתיים.
    תמיד ברגעים קשים אנו צומחים ולומדים דברים מהותיים, כמו מי הם החברים שלנו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר