עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

מבוי סתום במו"מ בין ועד העובדים לבין העירייה על הקיצוץ בשכר

עיריית כפר סבא מתכוונת לקצץ בשעות הנוספות ובשעות הכוננות של העובדים ובוועד מסרבים. במקביל החלו עובדים להחתים עצומה לבחירת ועד חדש. העירייה: "לא תהיה כלל פגיעה בעובדים בעלי שכר נמוך"

פורסם בתאריך: 17.5.20 07:34

שבוע מתוח עבר על עובדי עיריית כפר סבא בשבוע שעבר, במהלכו התנהל דין ודברים בין ועד העובדים בראשות חיה שפירא המתנגד לקיצוץ בשעות הנוספות ובשעות הכוננות, לבין הנהלת העירייה. העובדים, טוענים שהקיצוץ בשעות אלה יפגע בשכרם באלפי שקלים בחודש.

בשבוע שעבר התקיימו שתי פגישות, ביום שני וביום רביעי שלא הושגה בהן כל הסכמה בין הצדדים. בד בבד מעדכנים בוועד העובדים את ההסתדרות ושומרים לעצמם כל אופציה חוקית ומשפטית אפשרית. נכון לעכשיו, כך נודע לצומת השרון, הנטייה בוועד היא שלא להתפשר כלל, אולם גם בנושא הזה ישנה מחלוקת פנימית. היום (ראשון), לאחר ישיבת הוועד בה יתקבלו החלטות סופיות, יעודכנו בהן הנהלת העירייה והעובדים.

גורמים המעורים בפרטים אומרים לצומת השרון כי מעבר להחלטה להוריד באופן גורף את השעות הנוספות ושעות הכוננות לעובדים הציעו בעירייה בין השאר שכל עובד לא יגיע לעבודה יום אחד בחודש בו לא ישולם לו שכר. הגזירות הללו, כך הם מתכננים, יושתו לשנתיים. בוועד כאמור מסרבים לכך. הצעת הפשרה שהונחה על שולחן מנכ"ל העירייה איתי צחר היא לבצע קיצוץ של 20 אחוז מהשעות הנוספות ושעות הכוננות למשך חודשיים. בעירייה לא נוטים להסכים לכך. לצומת השרון אומרים גורמים המכירים את הנושא מקרוב שבעירייה אמרו לוועד שאם לא יסכימו למתווה תאלץ העירייה לפטר עובדים. בעירייה מכחישים זאת מכל וכל, וגם מכחישים שהונחה הצעת פשרה כזאת על שולחנו של מנכ"ל העירייה. כך או כך אומרים בעירייה שלא יקוצץ שכרם של מקבלי שכר נמוך. "לא מדובר במשא ומתן אלא רק בעדכון הוועד על הצעדים שמתכננת העירייה",  אומרים בעירייה.

ולמרות מאמצי הוועד, עובדים בעירייה לא יודעים את נפשם מרוב כעס. בין השאר יש מי שמחתימים עצומה הקוראת לצאת לבחירות לוועד חדש. בוועד הנוכחי יש גם מי שנפגעים מכך. "אנחנו פרסמנו אתמול השבוע שאלון לעובדים ממנו עולה שיש לנו תמיכה של 98 אחוז מהם", אומר גורם בוועד לצומת השרון, "אנחנו מגינים עליהם ורוצים שנמשיך להגן. יש מישהו בודד בעירייה שמסתובב ומשמיץ את הוועד ומספר סיפורים לעובדים שאנחנו הסכמנו לגזירות ההנהלה. מדובר בשטויות והם מפחידים את העובדים לשווא".

אחד מעובדי העירייה שביקש להישאר בעילום שם אומר לצומת השרון: "העובדים ממורמרים מאוד. השבוע היה פיצוץ עם אחד העובדים עם ראש העיר. הוא ממש השיג אותו מחוץ לעירייה, הצליח להגיע אליו וצעק עליו משהו כמו 'אתם לא יכולים לקחת את השכר הזה ולהוריד באופן שרירותי וחד צדדי'. הם בפועל מנצלים את מצב הקורונה כדי לפגוע בעובדים הזוטרים ובכך לחסוך כסף. ואיפה בכירי העירייה? על מה הם מוותרים? העובדים מתנגדים לכל מתווה שלא יהיה. החלה יוזמה של עובדים להחליף את הוועד. העובדים דורשים סכסוך עבודה. את הגירעון הזה לא עשו העובדים. הרי הם הקימו יותר משישה אגפים חדשים בשנים האחרונות. שכר מנהל אגף הוא 42 אלף ברוטו לחודש. תכפיל את זה ותראה כמה זה יוצא. איתי ורפי (רפי סער ראש העיר, א"א) מעריכים שנגיע לגירעון של 30 מיליון שקלים. זה שקר וכזב. יש המון דרכים לטפל במשבר הזה אבל לא הגיוני לקחת כסף מסייעת שמרוויחה בקושי 5,000 שקלים בחודש או מאב בית. זה ניהול כושל. שיפטרו בכירים ויסגרו את החור".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי, מהגדולים בעשרות השנים האחרונות. כתוצאה ישירה ממשבר זה, ישנה פגיעה רבה במגזרים רבים – עצמאיים, בעלי עסקים, שכירים ועוד. משבר זה אינו פוסח, לצערנו הרב, גם על עיריית כפר סבא ואנו עומדים בפני פגיעה שעלולה להגיע גם לעשרות מיליוני שקלים בשנת 2020. לאור זאת, אנו נדרשים להתנהלות שקולה ואחראית, על מנת להימנע מפיטורי עובדים ושמירה על ביטחון תעסוקתי לעובדי העירייה.
בימים אלו אנו מגבשים מתווה להתייעלות כלכלית, כאשר העיקרון המוביל אותנו הוא קיצוץ מדורג בהתאם לגובה השכר, ובכל מקרה לא תהיה כלל פגיעה בעובדים בעלי שכר נמוך. אנו עושים זאת תוך הידברות עם ועד העובדים. אנו מדגישים שוב, כי משימתנו היא לצלוח סערה זו תוך שמירה על מקום עבודתם של כלל עובדי העירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר