תשריט הדיפו המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה
תשריט הדיפו המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה

רפי סער על התוכנית להקמת מתחם טיפול ברכבת הקלה סמוך לשכונה הירוקה: "לא יקום ולא יהיה"

ראש עיריית כפר סבא טוען שהיקפו של המתחם גדול פי ארבעה מזה שהוצג לעירייה בתכנון הראשוני: "כרגיל, הממשלה מפתיעה את כולם בתוכניות שמנותקות מהמציאות"

פורסם בתאריך: 23.5.20 18:09

ראש עיריית כפר סבא רפי סער הודיע בדף הפייסבוק שלו כי הוא מתנגד לדיפו – מתחם לוגיסטי המיועד לטיפול מכני בקרונות הרכבת הקלה האמור לקום מצפון לשכונת כפר סבא הירוקה, במתכונתו הנוכחית. לטענת סער הדיפו, ששטח המתוכנן 800 דונם, גדול פי ארבעה מזה שהוצג לעירייה בתכנון הראשוני שבו גם היה מרוחק יותר מבתי התושבים בשכונה. בשבוע שעבר, נזכיר, החלו תושבים בשכונה להתארגן למחאה נגד הקמת הדיפו. דיון בתוכנית אמור להתקיים ביום רביעי בוועדה לתשתיות לאומיות.

התושבים יוצאים למאבק: מוסך לרכבת הקלה מתוכנן לקום בשכונה הירוקה

"לא יקום ולא יהיה", כתב סער, "בימים האחרונים הועברו לנו על ידי חברת נת"ע, החברה מטעם משרד התחבורה המקדמת את פרויקט המטרו, תכנון חדש ואחר ממה שהיה מוכר לנו עד כה של הדיפו הצפוני של קו M1. כרגיל, הממשלה מפתיעה את כולם בתוכניות שמנותקות מהמציאות, הפוגעות בערכים אותם מקדמת כפר סבא. התכנון החדש, הנמצא מצפון לפארק העירוני של השכונה הירוקה, גדול בהיקפו פי ארבעה לערך ממה שהוצג בתכנון הראשוני, ומתקרב לבתי השכונה. זאת בניגוד מוחלט לתכנון הראשוני – שהיה בסמיכות למפעל קניאל הקיים".

רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

רפי סער. צילום ראובן קפונצקי

עוד כתב סער: "אנו מכירים בחשיבות הקמת מטרו, אך היקף הדיפו הצמוד לה אינו סביר כלל וכלל. ביום רביעי הקרוב יתקיים דיון על התוכנית בוועדה לתשתיות לאומיות. בישיבה זו אתנגד נחרצות להיקף הדיפו ולקרבתו לבתי השכונה הירוקה. לא יעלה על הדעת כי מתחם המשמש לתחזוקת קרונות המטרו של כל הקו המתוכנן, ימוקם בסמוך לשכונת מגורים!! אנו נכונים להגיע גם לערכאות משפטיות ככל שיידרש, ובלבד שתוכנית זו לא תצא לפועל במתכונת זו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא לוותר תושבי כפ"ס.
    נצא להפגנות-תשאירו לנו את השדות.

  2. נו, עיתונאות בסיסית

    זה מטרו, לא רכבת קלה, אפילו רשום בכתבה שלכם!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי סער ועליזה מהנדסת העיר לא שמרו על תושבי כפר סבא. למה בכלל ביקשתם שהדיפו יעבור לכפר סבא? מה הקשר בין תחנת רכבת לדיפו וממתי הם חייבים להיות באותו מקום? למה הזמנתם את המפלצת הזו לביתנו? זו תהיה בכיה לדורות אם התכנית הזו תצא לפועל. זו אחריותכם לסכל את התכנית הזו. אנו רוצים תחנת רכבת קלה אבל מוותרים עליה אם היא מגיעה במחיר הרס כזה. ביילסקי עדין שומר על רעננה ומה איתך רפי סער?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בולשיט,אני לא מאמין למילה שלו,העיריה תעשה מליונים על ארנונה של המתחם הזה,כך גם מועצה אזורית דרום השרון. הוא עושה לכם "גנץ"

  5. תודה

    נוראי , עד שכבר מתחילים להפטר מהריחות..מוסיפים מיפגעים אל מול בתי תושבים והפארק …. מיפגעים כאלו מקומם במקומות מרוחקים מבתי התושבים !!! האם חושבים על התושבים במסגרת השיקולים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר