תלמידות חטיבת רמון שהגיעו במכנסיים קצרים לבית הספר. צילום באדיבות התלמידות
תלמידות חטיבת רמון שהגיעו במכנסיים קצרים לבית הספר. צילום באדיבות התלמידות

פליאה קטנר קוראת לחברות המועצה להגיע לישיבה במכנסיים קצרים. האם גם התלמידות יגיעו לתמוך?

חברת מועצת עיריית כפר סבא מובילה אקט תמיכה בתלמידות שלא מאפשרים להן להכנס לבתי הספר במכנסיים שהן מעל גובה הברך. תלמידה ברמון: "אני שוקלת לקרוא לחברות שלי להגיע גם הן לישיבה במכנסיים קצרים"

פורסם בתאריך: 26.5.20 14:22

חברת מועצת עיריית כפר סבא מסיעת מרצ שבקואליציה, פליאה קטנר, קוראת לכל חברות המועצה להגיע לישיבה הקרובה במכנסיים קצרים, כאקט תמיכה בתלמידות שלא מאפשרים להן להכנס לבתי הספר במכנסיים שהן מעל גובה הברך.

במכתב לחברות המועצה כתבה: "לצערנו, בתקופה האחרונה אנחנו רואות שוב את ההתנגחות הפושעת בצעירות המגיעות לבתי הספר עם מכנסיים קצרים, גם כשמדובר בימים חמים במיוחד. לשמחתי הרבה צעירות העיר אקטיביות ויצאו במחאה עקב כך, ובעיקר, עקב העובדה שאורך מכנסי בנים אינו נמדד והם מאושרים לכניסה לבתי הספר. בכדי להראות תמיכה באותן צעירות, אני קוראת לכן להגיע לבושות במכנסיים קצרים לישיבת המועצה הקרובה, דבר שיוכיח לכולם וכולן שמכנסיים קצרים יכולים להיות ראויים גם למפגש רציני כמו ישיבת מועצה, ואין כל רע בכך שילבשו אותן תלמידות בתי הספר".

פליאה קטנר צילום עזרא לוי

פליאה קטנר. צילום עזרא לוי

"הרגשתי מושפלת ומתוסכלת". בלעדי: תלמידות רמון מדברות לראשונה על מחאת המכנסיים

אחת מתלמידות חטיבת רמון שנאסר עליה להגיע במכנסיים קצרים ואף קיבלה יחד עם חברותיה הערת משמעת בעקבות הגעתה בניגוד לתקנון בית הספר אמרה בתגובה לצומת השרון: "זה מעולה. אחרי מה שעשינו, למרות הכתבה שלך, לא ראינו תמיכה בנו, בטח לא מבית הספר. לא חשבנו שמישהו שם לב לזה בעירייה. זה טוב לדעת ומשמח אותי מאוד ומוכיח שהצלחנו להגיע ללבבות האנשים ושהדרישה שלנו לשינוי התקנון הגיונית. בעקבות מה שאתה מספר לי אני שוקלת לקרוא לחברות שלי להגיע גם הן לישיבת המועצה בעירייה במכנסיים קצרים. גם אם לא יכניסו אותנו אז לפחות באופן הזה נגיד להן תודה ואולי מנהל בית הספר שלנו שאסר עלינו להיכנס כך לבית הספר יבין שאין בזה שום פסול".

פליאה, למה רק הנשים? מה עם הגברים?

"אני אשמח אם הם יגיעו במכנסיים קצרים, אבל אין רלוונטיות אם הם מגיעים עם קצר או ארוך. נערים לא נמדדים באורך המכנס בעוד שנערות כן. אני רוצה שהן יראו את התמיכה של נשים כמוהן, אותן מודל לחיקוי שהן יגדלו להיות כמוהן, עושות את הדבר הזה ומוכיחות שלא מדובר במשהו לא מכבד".

דיברתי עם אחת מהן וגם הן שוקלות להגיע לישיבה במכנסיים קצרים.

"אני יותר מאשמח שהן יעשו את זה – זה מהמם בעיניי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    עוד חברת מועצה שמנסה להרוויח 15 דק' תהילה על גב התלמידות.
    אני לגמרי בעד שיוויון מוחלט בין בנים לבנות, אבל, את בכלל יודעת מה קורה בבתי הספר ?
    ראית איך חלק (אמנם קטן ובאופן מכוון מעורר הפרובוקציות) מגיעות לבושות (או "לא לבושות") לבית הספר ?
    לשמחתי, רוב הבנים והבנות מגיעים בצורה הולמת ועל פי התקנון.
    ואיך תרגישי אם חברי המועצה (הזכרים) יבואו לאותה ישיבת מועצה כשחלק מה"חבילה" שלהם מבצבץ החוצה ?
    כן. כך באות חלק מהתלמידות לבתי הספר.
    אז במקום שההורים של אותן תלמידות (וגם חברת מועצה שאמורה לייצג את רוב הציבור) יעמדו על רגליהם האחוריות ויגידו תודה על קיומו של תקנון (ושוב, אני לגמרי בעד שיוויון מגדרי), ותודה על שצוותי ההוראה נלחמים על כבוד ותרבות, הם מעדיפים לרוץ לתקשורת ולקצור עוד נק' זכות פוליטיות או פרסום.
    ואני, האזרח הקטן, מורה בישראל, אמשיך בדרכי החינוכית בה אני מאמין – שמירה על חוקים (ואם יש צורך לשנות – יש דרך), הדדיות ושיוויון, וכבוד בין אדם לאדם.

  2. אפי

    יש לכבד את קוד הלבוש, הבנות שמגיעות במכנסונים פשוט מצפצפות על החוקים הנורמות והכבוד של המסגרת. בשום פנים אין להתיר את זה. כפי שלא הולכים במכנסון לתאטרון, לישיבה, לכנס, ולכל מקום מכובד אחר, גם בבתי הספר יש קוד לבוש (זהה לבנים ולבנות) ואסור לזלזל בו. יש לגנות אנשים שמחפשים פרובוקציות ולא לעודד אותם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר