עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

בתום דיון סוער: אושר התקציב העירוני של כפר סבא לשנת 2020

התקציב אושר אחרי התנגדות של כל חברי האופוזיציה. 40 אחוז מהתקציב מיועד לחינוך. לא שוריין תקציב לתחבורה הציבורית בשבת. העירייה תיקח הלוואה של 32 מיליון שקל ל-15 שנים

פורסם בתאריך: 4.6.20 07:45

חצי שנה לאחר שהחלה השנה האזרחית אישרה אמש (ד') מועצת עיריית כפר סבא את התקציב העירוני לשנת 2020' אחרי שבוצעו בה התאמות לאור משבר הקורונה. לתקציב התנגדו כל חברי האופוזיציה מלבד חברת מועצת העיר תהילה מימון, שפרשה בתום הדיון מסיעתו של יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון "כפר סבא בראש".

נזכיר כי התקציב השוטף עומד על 847.6 מיליון שקלים. בתום הישיבה אמש פרסם ראש העירייה רפי סער בעמוד הפייסבוק שלו כי 343 מיליון מהם מושקעים בחינוך (40 אחוז מהתקציב הכולל), יותר מ-97 מיליון שקלים מושקעים בשירותים חברתיים קהילתיים ו-98 מיליון מושקעים בחזות העיר. תקציב לפעולות פיתוח עומד על 127.2 מיליון שקלים. לצורך מימוש תוכניות הפיתוח תידרש העירייה לקחת הלוואה ארוכת טווח של 32 מיליון שקל ל-15 שנים.

"תקציב הקורונה": אילו קיצוצים מתוכננים בתקציב העירוני בעקבות המשבר?

ישיבת מועצת העיר התקיימה בבית אברהם ללא נוכחות קהל עקב מגבלות נגיף הקורונה אך שודרה בעמוד הפייסבוק העירוני. הישיבה נמשכה ארבע שעות וחצי במהלכן שאלו חברי האופוזיציה שאלות והביעו הסתייגויות על התקציב, כשעל כל הסתייגות נערכה הצבעה.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר במהלך הישיבה: "התקציב אמור היה לעלות בחודש מרץ, הושקעה בו עבודת מטה רצינית מתוך כוונה לרדת לרזולוציות, נתנו הנחייה לבחון את כל הפעילויות שנערכו שנים אחורה וראינו פעולות שלא מייצגות את הלך הרוח הציבורית. הדרישה שלי הייתה לנתח את כל הפעילויות ולהתאים אותן לתושבים היום. העיר שלנו השתנתה. העבודה הסתיימה במרץ ואז נכנסה הקורונה לחיינו". לאופוזיציה אמר: "הנושאים שאתם מדברים עליהם כאן הם לא על סדר היום הלאומי שהוא הישרדות. אנחנו צריכים לעבור את זה בצורה נכונה. יש פה צעדים לא נעימים, לא פשוטים. עצם זה שהתקציב הוגש היום באמצע השנה זה לטובת העיר כי הוא נבחן שלוש פעמים ולא פעם אחת".

מנכ"ל העירייה, איתי צחר אמר שלרוב ישיבות התקציב הן "חגיגיות", אך לא כך השנה בגלל משבר הקורונה, בגלל מועד אישור התקציב ובגלל מצבה הכספי של העירייה. "עם זאת", הסביר, "במסגרת הזאת ובאווירה הזאת קמים עם חדוות יצירה פעם אחר פעם לעשות מה שעושים באמונה רבה".

גם גזבר העירייה, רו"ח שגיא רוכל, הודה שזו השנה הקשה ביותר בכל הקריירה שלו. "עשינו עבודת רוחב בכל יחידות העירייה, בדקנו מה נחסך, חוסרים, גירעונות, ירידה בהכנסות ובדקנו מה ניתן לבטל ולצמצם. ביצענו גם בדיקה מחדש של הוצאות כוח אדם ושכר כדי להימנע ככל שניתן מפיטורים". סער הדגיש מנגד כי לא יהיו פיטורי עובדים וכי מדובר אך ורק בהתייעלות תקציבית.

חברי האופוזיציה התרעמו על כך שסער התעקש לתת לכל אחד עשר דקות בלבד לשאול את כלל השאלות שלהם לגבי התקציב ורק לאחר מכן השאלות ייענו. חברת האופוזיציה הדר לביא ציינה כי עומדת לזכות חברי האופוזיציה לקיים דיון עד שש שעות. בשלב התשובות התעקשו באופוזיציה לבקש הבהרות, למורת רוחו של ראש העיר, שאמר: "תנו לגזבר לדבר, מדובר באיש מקצוע, תכבדו אותו".

יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון, אמר כי מצבן הקשה של עמותות ספורט והרווחה נובע מכך שחל איחור של חצי שנה בהעברת התקציב, לפיכך לא ניתן היה להעביר תקציבים בהיקף ובמועד הנדרש. "הקריטריונים לתמיכה מחייבים בחינה מחדש על ידי ועדה ציבורית שתקבע תיעדוף לנשים, נוער, הישגיות ומדדים נוספים – דרישה שלא נענתה", אמר, "יש ירידה של 14 אחוזים בתקציב התמיכה בספורט דבר שיפגע בחינוך הבלתי פורמאלי. גם נושא הגדלת החוב אינה נכונה מבחינת העירייה".

הדר לביא הזכירה: "חבל שאנחנו נמצאים ביוני 2020, הגעה לאישור תקציב בתקופה כזו היא חריגה, אנחנו הרשות היחידה בפורום ה-15 שאין לה תקציב".

בניגוד לדברים שפורסמו על ידי העירייה לקראת אישור התקציב, לפיהם הוקטן משמעותית היקף המלוות כחלק ממדיניות אותה מתווה ראש העירייה לשינוי המגמה העירונית שהייתה נהוגה בעשור האחרון , הודה במהלך הישיבה גזבר העירייה כי למעשה עומס המלוות לא יקטן, ויתכן ואף יגדל.

אחד הנושאים שהועלו על ידי אמיר סילבר ואסנת ספורטה היו בעניין תקציב התמיכה המיוחדת שניתנת לקבוצת הכדורגל הפועל כפר סבא בגין שימוש באצטדיון המושבה. לאור דבריו של סילבר הסתבר כי לקבוצה יש כיום כ-300 מנויים בלבד וכי העירייה משלמת את מלוא דמי השימוש באצטדיון ואינה מתקזזת בגין עודף ההכנסות ממכירת כרטיסים שמתקיימים במשחקים הגדולים באצטדיון המושבה.

בישיבה נחשף כי בתוך המסגרת ששמה שונה ל"תקציב פעילות פלורליסטית", חלק מהתקציב ישמש לפעילות לקהילה הגאה. באשר לשאלה האם יש כוונה לקיים תחבורה ציבורית בשבת במידה וזה יתאפשר במסגרת צו הבריאות, השיב מנכ"ל העיריה כי לא משוריין כרגע תקציב לתחבורה ציבורית בשבת ורק כאשר נושא זה יאושר, הוא יתוקצב בהתאם בוועדת כספים.

העימות בין ספורטה להרסגור-הנדין בישיבת התקציב:

לקראת תום הישיבה הפתיעה ספורטה וביקשה להצביע על שלוש הסתייגויות בטרם אישור התקציב: העברת 100 אלף שקלים לטובת תחבורה ציבורית בשבת על חשבון כספי דמי שימוש באצטדיון. הסתייגות שנייה הייתה להחזיר את השם של סעיף פעילות פלורליסטית לשמו המקורי "פעילות הקהילה הלהט״בית". סיעת מרץ בקואליציה הצביעה נגד שני הסעיפים בטענה כי הדברים נעשים בתיאום ותוך רגישות קואליציונית וכי בסופו של דבר תהיה פעילות להטב"ית וגם תחבורה ציבורית בשבת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. David sela

    ספורטה לביא וסילבר שלושה מוסקטרים שלא עשו או עושים דבר וחצי דבר למען תושבי העיר כולל בימי הקורונה העמוסים ועוסקים אך ורק בניגוח לא הגיוני לא מעשי ופופוליסטי לכסאם בלבד איתם תתביישו!! ואתה סטבון נראה סחוט על מה ולמה מה אתה עשית למען תושבי העיר נדההה!! רק דואג לעמותת הספורט הכדורעף שגובה ממ הורים אלפי שקלים ומבקש תמיכה עירונית?? על מה ולמה אתם עמותה נכשלת שטובת העומדים בראשה חשובה יותר מבריאותם ופעילותם של ילדיה צריך לבדוק את התנהלות העמותה מהשורש משהו לא מסתדר לכאורה..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר