רחוב אברבנאל והבית שנפרץ (משמאל). צילום אריה אברמזון
רחוב אברבנאל והבית שנפרץ (משמאל). צילום אריה אברמזון

עבודות שירות לתושב גאולים שירה לעבר שני תושבי קליקליה ופצע אחד מהם כי חשד שפרצו לביתו

לפי כתב האישום שבו הודה במסגרת הסדר טיעון, לאחר שביתו נפרץ יצא התושב חמוש באקדח לחפש אחר הפורצים. כשזיהה שני תושבי קלקיליה בתחנת אוטובוס סמוך לקניון G התעמת איתם וירה לכיוונם. אחד מהם נפצע קל. השניים נעצרו בחשד לפריצה אך בהמשך שוחררו

פורסם בתאריך: 8.6.20 08:18

בתום הליך משפטי ארוך ומורכב גזר לפני עשרה ימים בית משפט השלום בכפר סבא חמישה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבור תושב רחוב אברבנאל בשכונת גאולים בכפר סבא, שירה ב-27 בנובמבר 2018 לעבר שני תושבי קלקיליה אותם חשב כמי שפרצו דקות אחדות קודם לכן לביתו ופצע אחד מהם באופן קל. בנוסף נגזרו על התושב, במסגרת הסדר עם הפרקליטות, מאסר על תנאי בן חמישה חודשים ועליו לפצות את הפצוע בסך של 18 אלף שקלים.


ירי בכפר סבא: תושב פצע פורץ ברחוב אברבנאל, הפורץ השני נעצר

"לא יריתי כדי לפגוע. רציתי שהם יעצרו": התושב שירה בפורץ נחקר במשטרה


על פי כתב האישום שהוגש נגדו, שהה התושב, כבן 50, באותו היום בביתו בכפר סבא ושמע רעש חשוד בבית. הוא נכנס לחדר השינה וראה אדם יוצא מהחלון ובורח לכיוון הכביש הראשי. כשהביט מהחלון ראה אדם נוסף עומד מחוץ לבית. לאחר שהבחין כי ארנקו וצרור המפתחות שלו אינם, החליט לרדוף אחר הפורצים. הוא יצא מביתו כשבכיסו אקדח מסוג גלוק, נכנס לרכבו והחל נוסע לכיוון מתחם G בכפר סבא. כ-200 מטר לפני המתחם חנה את רכבו והמשיך לחפש אחר הפורצים. בהגיעו סמוך למתחם, הבחין בשני אנשים יושבים בתחנת אוטובוס וחשד כי הם הפורצים. הוא פנה לאחד מהם ושאל אותו היכן רכושו הגנוב, והלה הבחין באקדח, דחף את הנאשם והחל בורח מהמקום. האדם הנוסף הבחין במתרחש והחל אף הוא בבריחה. הנאשם החליט לעצור את הפורצים וירה לכיוונם. כתוצאה מהירי, נפגע אחד מהם בכתף שמאל, פונה לבית החולים מאיר ושוחרר באותו היום לאחר טיפול. כמו כן נפגע רכב שהיה בסמוך.

לצומת השרון סיפר התושב לאחר האירוע: "לא יריתי לגוף שלו. רק אחר כך הבנתי שפגע בו הכדור. אני לא צלף, זה מרחק של 200 מטר. ואז הגיעו שוטרים וזה". כשנשאל אם נבהל ענה: "בטח נבהלתי, הוא יכול היה להרוג אותי במקום. שעות אחרי זה רעד לי הגוף מהלחץ ומהפחד". נזכיר כי המשטרה עצרה את החשודים אך שחררה אותם בסופו של דבר ככל הנראה מחוסר ראיות.

בדיון אמר עו"ד שחר לדובסקי מהפרקליטות: "אני מבקש מבית המשפט לכבד את ההסדר העונשי בין הצדדים, במסגרת ההסדר שקלה המאשימה לחומרה את העובדה שהנאשם ביצע את העבירה בנשק תוך עשיית דין עצמי, ומנגד את העובדה שהעבירה בוצעה מספר דקות לאחר שהתפרצו אל דירתו כאשר הנאשם חשב שהמתלונן הוא הפורץ. כמו כן לקחנו בחשבון את גילו של הנאשם, היותו ללא עבר פלילי שעד לאירוע זה חי חיים נורמטיביים ועבד כאזרח עובד צה"ל שנים רבות, שקלנו את מצבו הבריאותי כפי שעולה מחוות דעת הממונה וכן הפיצוי המשמעותי שהפקיד, וכן נציין שההסדר על דעת ובהסכמת המתלונן שנפגע, אבקש שבית המשפט יורה כי האקדח התפוס על ידי המשטרה יחולט או יושמד לפי שיקול דעתה".

השופט מיכאל קרשן הודה כי הוא חושב שהסדר הטיעון מקל מאוד עם התושב והסביר מדוע בכל זאת אישר אותו: "ניתנת האמת להיאמר, העונש המוצע במסגרת הסדר הטיעון נחזה בעיני קל באופן משמעותי יחסית לטיב המעשה. כתב האישום אינו מפרש מדוע חשד הנאשם באותם אנשים שישבו בתחנת האוטובוס, ורק מוזכרת זהותם האתנית של אותם אנשים – ערבים. גם כאשר חושד האזרח מטעמים טובים יותר מאלה שעמדו לפני הנאשם כי רכוש נגנב על ידי מאן דהוא, אין הוא רשאי בשום פנים ואופן לנהל מרדף עצמי חמוש כפי שניהל הנאשם כאן ובוודאי שאין הוא רשאי לירות לעבר גופם של אנשים, כפי שעשה הנאשם כאן. למרות האמור, דברי בא כוח הצדדים שכנעוני כי העונש המוצע, חרף קלותו, אינו נופל במידה כזו מתחתית מתחם העונש ההולם מקרה זה, באופן שיחייב את התערבותי בהסדר הטיעון".

עו"ד אליאב פנקס. צילום חיה גולד

בא כוחו של התושב, עו"ד אליאב פנקס, אמר לצומת השרון: "אני מברך את בית המשפט על כך שנסיבות המקרה המיוחדות הביאו אותו להחלטה המקלה עם התושב היורה. לצערנו, אנו עדים גם בימים אלו על כך שרשויות רבות מתמודדות עם מציאות יום יומית שבה האינטרס הציבורי בשמירת הביטחון האישי של האזרחים המותקפים בגלי פריצות ובטרור הגניבות נפגע. כמו כן ראוי לציין כי התושב היורה אינו חושב שהוא גיבור, הוא אנטי גיבור אשר נקלע לסיטואציה שלא הוא תכנן בשל היותו במקום ובזמן הלא נכונים. ובכך בית המשפט השתכנע וקיבל את הנימוקים שהובאו בפניו להסדר מקל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיים

    אליאב פנקס, עו"ד מעולה! מאוד מוכשר, אמין ומלווה כל תיק באופן סופר מקצועי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר