מצעד הגאווה בכפר סבא, 2019. צילום: עיריית כפר סבא

חודש הגאווה בכפר סבא: מה יהיה השנה במקום מצעד ומתי יקום בית לקהילה הגאה? שיחה עם עילאי הרסגור

במסגרת אירועי הגאווה בעיר תעבור משאית עם מוזיקה ברחובות ויתקיים מפגש עם אמהות לילדים שיצאו מהארון. סגן ראש העיר ממרצ מסביר למה למרות ההבטחות אין עדיין תקן לעובדת סוציאלית שתטפל בצרכי הקהילה ולמה הסכים לשנות את שם הסעיף בתקציב שיועד לאירועי הקהילה הלהט"בית

פורסם בתאריך: 10.6.20 07:06

מסורת מצעדי הגאווה בכפר סבא החזיקה מעמד בסך הכל שנתיים, אבל אז הגיעה הקורונה. אחרי שבשנת 2018 נרשמה היסטוריה בעיר עם קיום מצעד הגאווה הראשון אי פעם בתולדותיה, ומצעד נוסף התקיים בשנה שלאחר מכן, השנה יסתפקו בעיר באירועים צנועים הרבה יותר.

במסגרת אירועי הגאווה בעיר תעבור ביום שלישי הבא (16.6), בשעות 20:00-16:00, משאית מוזיקלית ברחובות כפר סבא, עם מיטב שירי הגאווה, בין השעות 20:00-16:00. ביום חמישי (30.6) תתקיים שיחת סלון בחצר ביתה של אחת המשפחות בעיר, בה יספרו שתי אמהות על ההתמודדות עם יציאת ילדיהן מהארון ויתקיים שיח פתוח עם הקהל. בתוך כך מסרה העירייה כי לציון חודש הגאווה נתלו בכניסה לבניין העירייה ובכניסה למדרחוב ירושלים דגלי גאווה. עוד שוקדת העירייה על הכנת קליפ ייחודי, בהשתתפות כוכבים בנות ובני העיר, יוצרים וכוכבים מהקהילה הגאה בארץ, בנות ובני הקהילה הגאה בעיר, תנועות הנוער העירוניות, תלמידות, תלמידים, עובדות ועובדי עירייה ועוד. אתמול, נזכיר, לרגל ציון פתיחת חודש הגאווה, פרסמה האגודה למען הלהט"ב בישראל את "המדד העירוני הגאה", שבו דורגו 29 רשויות בישראל לפי יחסן לקהילה הגאה. כפר סבא דורגה במדד הזה במקום החמישי.

מי שהבטיח לפני הבחירות לקדם את נושא הקהילה הגאה בעיר הוא סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור-הנדין. הוא זכה לאחרונה לביקורת מהאופוזיציה לאחר שהסכים לשינוי הסעיף המתקצב פעילות להט"ב בכפר סבא לתקציב ל"פעילות פלורליסטית".

הרסגור, יש תקציב לקהילה הגאה?

"יש כזה במסגרת פעילות פלורליסטית שאישרנו במועצת העיר. הוא משמש בין היתר לאירועי הגאווה".

בישיבת מועצת העיר האחרונה בשבוע שעבר באופוזיציה הציעו לשנות את השם ולא הסכמת. הצבעת נגד.

"אני הוא מי שביקש לקרוא לזה תקציב לפעילות פלורליסטית כדי שנוכל להיות גמישים ולייעד אותו לסוגים שונים של פעילויות".

דיברת בישיבה על כך שהבקשות הללו של האופוזיציה, אם תענה להן, עלולות לפגוע במרקם הקואליציוני.

"דיברתי באופן כללי על התעקשות בשמות סעיפים. האופוזיציה עוסקת כמעט לחלוטין בעניינים טכניים של שמות, סעיפים ומסמכים ואיבדה את העיסוק במהות. אם רואים בשטח שמתבצעים אירועים לקהילה – אז יש תקציב כזה. לשם הכסף הולך. מה שחשוב הוא מה שקורה בפועל בשטח".

זה נראה כאילו אתם במרצ מוכנים, בשם השלמות הקואליציונית, לא לקרוא לילד בשמו.

"כדי להשיג הישגים וכדי שדברים יקרו בשטח אני פועל פוליטית מול גורמים פוליטיים אחרים – אני פוליטיקאי – והתפקיד שלי לגרום לדברים לקרות בשטח ולהגשים את הדברים הלכה למעשה. אני גאה על כך שהשנה בפעם הראשונה נתלו דגלי גאווה ברחבת העירייה ושיהיה השנה בשבוע הבא אירוע גאווה נודד שיעבור ברחובות העיר עם דגלי גאווה ומוסיקה שיגיעו לתושבים רבים למרות מגבלות הקורונה. אני גם גאה שיהיו מפגשים בנושא הקהילה הגאה והחל מהשנה פעולות הגאווה לא יתוחמו על פני חודש אחד אלא נפרוש אותם על פני כל השנה ולראייה האגודה למען הלהט"ב שהיא הגוף המייצג את הארגונים שפועלים למען הקהילה בחר בכפר סבא כאחת מחמש הערים המובילות בישראל לקידום ענייני הקהילה".

מה עם המועדון שהובטח לקהילה?

"אין אף עיר בסדר גודל של כפר סבא שיש בה בית לקהילה הגאה. ולמרות זאת התחייבתי למצוא מקום עבור בית לקהילה. כרגע מבחינה עירונית יש מצוקת מקום מאוד גדולה. אין מקום אפילו לעובדי עירייה והעובדים נדחסים במשרדים. למרות זאת אנחנו מחפשים פתרון, או על ידי שימוש במבנה שמשמש לצורך אחר מה שיאלץ אותנו להזיז את השימוש האחר, או במסגרת מבנה חדש".

אז מתי יהיה?

"זה יהיה אבל זה לא פתרון קסם. לא יצוץ פתאום מבנה. הדברים נמצאים בתהליך. לא כל דבר יקרה מיד רק כי רוצים שזה יקרה. כפר סבא תהיה בתקווה הראשונה בקטגוריה של הערים בסדר הגודל שלה, שיהיה בה בית לקהילה הגאה".

בשנת 2018 היה תקן של עובדת סוציאלית לקהילת הלהט"ב אך הוא בוטל.

"לא היה עד עכשיו תקן כזה. הייתה פעם עובדת סוציאלית שהוגדרה לתפקיד הזה אבל זה לא היה תקן כפי שאנחנו רוצים. הגשנו בקשה לתקן חדש".

למי?

"למשרד הרווחה אם אני לא טועה".

אז למה העובדת הסוציאלית שטיפלה בזה הפסיקה לעבוד?

"אני לא עוסק בעניינים פנימיים של ניהול כוח אדם, זה לא התפקיד שלי".

אני לא שואל לגופו של אדם, אלא לגופו של תפקיד.

"לא היה עד כה תקן כזה".

אבל אתה אומר שהייתה עובדת.

"ניסיתי לברר בגלל מה היה, אבל אני רוצה לבדוק את זה עם הגורמים המוסמכים. תראה, יש הבדל בין תקן לבין עובדת שאמרו לה תעסקי בזה ותקדישי זמן לנושא. אני חוזר ואומר שוב – לא היה תקן לעובדת סוציאלית שתעסוק בקהילת הלהט"ב. היו עובדים סוציאליים שעסקו בין השאר בקהילה. אני לא מכיר כל עובד כי יש 2,500 כאלה בעירייה ואני לא נכנס לענייניהם האישיים. התפקיד שלי לדאוג לקידום ענייני כפר סבא ובכללם לתקן ייעודי לעו"ס לקהילה. הבעיה שבכל פעם שעושים משהו טוב מתחילים לחפש מתחת לשטיח. הופכים כל דבר טוב לשלילי ומנסים לתקוף אותו".

שאלה אחרת שלא קשורה ישירות לקהילה אבל כן לפלורליזם. מה עם התחבורה הציבורית בשבת? הציעו בישיבת התקציב להעביר 100 אלף שקלים לטובת זה מתקציב האיצטדיון ושוב הצבעת נגד.

"התקציב שהחלטנו עליו משותף לקואליציה. אני לא פועל על פי גחמות האופוזיציה. גם אם הייתי מצביע בעד התקציב הוא היה שוכב בקופה ולא משמש שום דבר. אופוזיציה לא יכולה להוביל תהליכים. הכסף הזה לא ישמש לדבר בלי הסכמה קואליציונית. לכן זו החלטה ריקה מתוכן. חוץ מזה רצו לקחת את זה מתקציב הכדורגל שמתנהל בשבת – ולא אתן ידי לזה. אנחנו נקדם שאטלים בשבת כפי שהתחייבנו ולמרות הקיצוץ בתקציב העירייה".

עילאי הרסגור הנדין. צילום סלי לוי פרג'

זה נשמע כאילו אתה כל הזמן הולך על חבל דק מצד אחד, אבל גם לא נראה כאילו אתה ממש מקבל את ההישגים שאתה רוצה להשיג.

"אני מקבל את ההישגים שאני רוצה. אבל בטח שאני לא מקבל את כל מה שאני רוצה. אני לא ראש העיר".

אולי אתה עושה טעות שאתה בקואליציה למרות שהעובדה שאתה בה לא משרתת אותך?

"היא משרתת אותי. הדברים שאני מגשים דרך הקואליציה הם עצומים. הנה ההישגים בתחבורה. יש את פתיחת היכל התרבות בשבת, ביטול הווטו שהיה על פתיחת סופרים ובתי מרקחת בשבת והפעלת השאטלים בסופי שבוע נדחתה רק בגלל הקורונה ותופעל בקרוב מאוד".

יש גם טענה שאם לא היית מקבל שכר לא היית יושב עכשיו בקואליציה.

"זה שקר וכזב ואני אהיה בקואליציה גם אחרי שלא אקבל משכורת. עובדה שבקדנציה הקודמת עמדתי מול ראש עיר שפעל בצורה לא ערכית, ויותר מכך ואני משאיר לבית המשפט לקבוע, ויצאתי מהקואליציה. תקשיב לי טוב – לא יהיו חדי קרן בכפר סבא שיפיצו שמחה ואהבה. אני חי במציאות ולא בחלומות. אנחנו משיגים הרבה דברים. כל טענה אחרת זה ניסיון מניפולטיבי של אופוזיציה שמצקצקת ומפיצה שקרים של ממש בציבור. בעוד שיש פה סיעה שמשיגה הישגים אחד אחרי השני בשיתוף מלא עם ראש העיר והקואליציה. קורים פה דברים שלא נעשו מעולם ונמשיך לעשות אותם על אפם וחמתם של המצקצקים שיודעים רק לצעוק ולהתנגד".

גם אתה היית באופוזיציה וגם לך קראו אז בשמות.

"אני בזמנו לא עסקתי בעניינים טכניים אלא במהות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דודו

    רפי סער תעצור את זה.
    הילדים שלנו לא צריכים לראות אנשים ערומים על משאיות ברחוב.
    ממתי היה דבר כזה בכפר סבא?!

  2. תושב כפר סבא

    למה צריך "בית" לתועבה?
    שיעשו את ה"מחלה" הנפשית שלכם בחדרי חדרים.
    ממי רוצה לראות גועל נפש מול העיניים?!
    אוכלי כריות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר