תלמידים מבית הספר היסודי לאה גולדברג מפגינים מול מפעל בראון. צילום באדיבות ההורים
תלמידים מבית הספר היסודי לאה גולדברג מפגינים מול מפעל בראון. צילום באדיבות ההורים

תלמידים והורים הפגינו מול מפעל בר-און: "אנחנו לא מוכנים לסבול את הריחות האלה יותר". צפו

כ-40 תלמידי כיתה ה' 1 בבית הספר לאה גולדברג הפגינו הבוקר בשער המפעל. "אנחנו לא יודעים אם יש השלכות בריאותיות של הריחות האלה על הילדים שלנו ומהן", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 21.6.20 13:15

כ-40 תלמידי כיתה ה' 1 בבית הספר לאה גולדברג בשכונה הירוקה בכפר סבא, והוריהם, הפגינו הבוקר, קצת אחרי השעה שמונה בבוקר, בשער מפעל בר-און שבשכונה במחאה על מפגעי הריחות הרעים המגיעים לטענתם מהמפעל. הילדים, שעטו מסכות, נשאו שלטים בהם נכתב: "העם דורש את בר-און לגרש", "סירחון, מועקה, זוהי כפר סבא הירוקה", "די לסירחון, די בר-און", ו"סירחון בדרך קבע 24/7".

נציין שאין מדובר בפעילות של צוות התושבים "צוות אוויר נקי" הפועל בשכונה הירוקה, אלא ביוזמה פרטית של ההורים והילדים, שהחליטו לצאת לשטח ולהצביע ברגליים נגד המפגע לכאורה. ככל הנראה במהלך השבוע מתוכננות צעדות דומות נוספות.

"אנחנו לא מוכנים לסבול את הריחות האלה יותר", אומרת לצומת השרון אחת האמהות, "הילדים שלנו לא יכולים ללמוד בכיתות בגלל הריחות, בטח שלא לפתוח חלונות ושלא נדבר על לצאת להפסקות. אנחנו לא יודעים אם יש השלכות בריאותיות של הריחות האלה על הילדים שלנו ומהן. אנחנו לא רוצים שיגידו לנו בעוד כמה שנים שהכתובת הייתה על הקיר. שלא לדבר גם על השכנים שלא נושמים במרפסות שלהם. אנחנו בבית ספר, שנמצא בחזית וסובל הכי הרבה מהריחות הללו, לא מוכנים לשתוק יותר".

ואיך היתה ההפגנה?

"הגענו עם מגפון וצעקנו סיסמאות. כשכבר הלכנו ראינו שהגיעה ניידת משטרה. שאלנו אותם, כמובן בהומור, אם הם הגיעו כדי לפנות את המפעל".

לצומת השרון נודע כי ראש העירייה רפי סער הזמין את צוות אוויר נקי לפגישה במשרדו בשבוע שעבר. כפי שכתבנו, בשבוע שעבר התגברו פעולות העירייה נגד מפעל בר-און על רקע ביקורת של תושבים כי לא נעשה די בתחום הזה גם מצד העירייה.

תושבת השכונה, חברת הקואליציה במועצת עיריית כפר סבא, עדי לוי-סקופ: "המאבק להסרת המפגע של בר-און מתנהל מזה יותר משבע שנים, וכפי שראש העיר אמר המפעל סיים את תפקידו בעיר. אנחנו לא מוכנים שהסבל יימשך. אנחנו פעילים מול המשרד להגנת הסביבה שלשיטתנו נקטו באוזלת יד. צריך להזמין את המפעל לשימוע ולשלול לו את הרישיון. ב-12 במאי התקיים סיור של נציגי המשרד להגנת הסביבה, תוצאה של פעולות אינטנסיביות שכל הזמן נעשות מול המשרד. הם ישבו שם כמה שעות והוציאו דוח ב-2 ביוני ופירטו ליקויים בפעילות המפעל. ברור שמהרגע שראינו את רשימת הליקויים הפעילות עולה מדרגה, והדרישה היא לאכיפה אינטנסיבית כי יש לנו אסמכתאות ביד. ב-8 ביוני מנהל המפעל עדכן שאחת מיחידות הטיפול בריח – פלזמה קרה – הושבתה. מיד עדכנו את המשרד להגנת הסביבה ואמרנו שאנחנו רואים זאת בחומרה רבה, ולאחר מכן פשטנו על המפעל. בהמשך מנהל המחוז במשרד הבריאות גידי מזור שלח מכתב התראה למפעל על קיומו של מפגע ריח, ואנחנו דורשים שתהיה התקדמות משמעותית בזמן הקרוב".

לגבי ההפגנה אמרה לוי-סקופ: "אני תומכת בכל הפגנה, כולל הפגנת הילדים הבוקר. התושבים זועקים ובצדק. זה מאבק משותף של העירייה והתושבים ואנחנו פועלים לאורך כל השנה, מדי שבוע, כדי להסיר את המפגע. מגיעה תודה לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה וגם לתושבים ולתושבות שסובלים סבל נוראי ומדווחים ומעודדים ולצוות אוויר נקי שפועל בשכונה. זה לא מובן מאליו".

תגובת מפעל בר-און תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר