השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות וועד השכונה
השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות ועד השכונה

הדיפו: נת"ע מקיימת היום מפגש ציבור בפייסבוק. לוי-סקופ לתושבים: "כנסו לדף ורשמו להם למה התוכנית גרועה"

חברת המועצה ומחזיקת תיק השכונות הירוקות גם מעדכנת כי הוקם צוות תושבים מצומצם למאבק בהקמת הדיפו, המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה. נזכיר שהות"ל איפשרה לעיריית כפר סבא להציע חלופה מוסכמת אחרת למיקום עד 26 באוגוסט

פורסם בתאריך: 27.7.20 08:35

חברת נת"ע, שנבחרה להקים את קו המטרו M1, ובמסגרתו גם את תחנת הדיפו – מוסך לאחסנה, טיפול ותחזוקה של רכבות וקרוניות של קו המטרו שמתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא, מקיימת היום בשעה 18:00 מפגש בפייסבוק לשיתוף הציבור בתוכנית. בפוסט שפרסמה אתמול חברת המועצה עדי לוי-סקופ, מחזיקת תיק השכונות הירוקות, היא קוראת לתושבים להכנס לדף הפייסבוק של נת"ע ולהציף אותו בפוסטים נגד התוכנית.

"גופי התכנון לא שאלו אותנו ולא התייעצו אתנו בנוגע לאף חלופה שהם הציגו בדיון. עכשיו אחרי שהם החליטו להפקיד את התכנית, הם רוצים 'לשתף' אותנו התושבים בתוכנית שלטענתם אף מיטיבה עימנו", כתבה, "כנסו לדף הפייסבוק של נת"ע ורשמו להם למה אתם חושבים שהתכנית כל כך גרועה! ותוכלו גם לשאול שאלות לדוגמה: מדוע הדיפו צמוד לבתי מגורים ולא לאזור תעשיה? מדוע הם טוענים שאין לדיפו כלל השלכות סביביתיות? מדוע אין אזכור בתכניות לתמ"א 70 שמיועדת להגדיל דרמטית אחוזי בניה באזור הדיפו ולהפוך אותו למתחם יותר גדול? מדוע הדיפו עולה על המסדרון האקולוגי? מדוע המתכננים מבקשים עוד שטח מסביב לדיפו להתרחבות הדיפו? האם יש תכניות להרחיבו? מדוע לא נותנים כמה חודשים לגיבוש חלופה מוסכמת אם מדובר בתכנית שתיושם במקרה הטוב עוד 15 שנה?".

בשבוע שעבר, נזכיר, אישרה הות"ל את הקמת הדיפו מצפון לשכונה הירוקה. עם זאת, הות"ל איפשרה ארכה של חודש, עד 26 באוגוסט, לדרום השרון ולכפר סבא להציע חלופה אחרת מוסכמת ללדיפו.

עדי לוי סקופ. צילום נופר חן

"לא ניתן לשכונות הירוקות להפוך לשכונת הרכבות. תושבי ותושבות השכונה הירוקה – החודש הקרוב במאבק נגד הדיפו בצפון השכונה הירוקה הוא מכריע. צריכים את כולכם/ן ביחד אתנו במאבק", כתבה סקופ לתושבים. והוסיפה: "הקמנו מטה מצומצם למאבק בדיפו המהווה גורם מקשר בין מטה מאבק התושבים ועיריית כפר סבא, הכולל את מתן כאלו, עמיר קורץ, שאול אייל, צביקה בלום, לאה מנסור ואנוכי. הצוות נפגש כבר ביום שישי ויעבוד באופן רצוף ושוטף יחד".

לדבריה, מטה המאבק ממשיך בעבודתו בשיתוף פעולה עם גן חיים ושדה ורבורג הן בתליית שלטים והן בגיוס עוד תושבים ותושבות למאבק. במקביל היא כותבת שראשי פורום ה-15 של הרשויות ממשיכים במשלוח הסתייגויות והתנגדויות לתוכנית, "והפעם בסוגיית כתב השיפוי בעניין תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק. יש כל כך הרבה חורים (בורות) בתוכנית הזו בטרם היה צורך להגיע להפקדתה".

לדבריה העירייה פועלת מול גורמי מקצוע נרחבים כדי לגייס הסכמה מרבית לחלופה מוסכמת ולייצר חלופות נוספות ככל הניתן, ובמקביל נערכת להתנגדויות מקיפות לתוכנית הנוכחית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר