השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות וועד השכונה
השלטים שנתלו בשכונה הירוקה נגד הדיפו. צילום באדיבות ועד השכונה

פרסום ראשון: הות"ל אישרה את הקמת הדיפו מצפון לירוקה. למתנגדים יש עדיין סיכוי לשינוי

בתום דיון שארך שעות אישרה הות"ל להקים את הדיפו במיקום השנוי במחלוקת, אך בהיקף מצומצם יותר. לכפר סבא ולדרום השרון יש חודש להציע חלופה מוסכמת אחרת

פורסם בתאריך: 22.7.20 20:35

בתום יום דיונים ארוך במיוחד בות"ל אושרה להפקדה תוכנית המטרו בקו M1, עם החלופה הצפונית לדיפו שהומלצה על ידי נת"ע, ושלה מתנגדים בעיריית כפר סבא ובדרום השרון.

הדיפו, לפי ההחלטה, יוקם ממזרח לכביש 4, מצפון לכפר סבא, בשטח של כ-370 דונמים. מדובר בגרסה קצרה יותר של הדיפו, אך באותו המיקום, לה התנגדו הרשויות מלכתחילה, מצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא ומדרום למושב גן חיים שבמועצה האזורית דרום השרון. בחלופה זו הדיפו רחוק 700 מטרים ממושב שדה ורבורג, 260 מטרים משכונת כפר סבא הירוקה, 550 מטרים ממושב גן חיים ו-150 מטרים ממתחם אמדוקס מעבר לכביש 4.

עם זאת, הות"ל אפשר ארכה של חודש, עד 26 באוגוסט, לדרום השרון ולכפר סבא להציע חלופה אחרת מוסכמת לדיפו. "יש פתיחות לשמוע אותנו", אמרה ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן. "המהנדסים שלנו ישבו עם מהנדסי הות"ל ונת"ע ונראה מה יוחלט בסופו של דבר. אני מקווה שאם נגיע להסכמות הות"ל יקבל את החלופה שנציע". מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר עוד כי "בימים הקרובים אושרת גני גונן, רפי סער וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי יפגשו כדי לדון ביחד בחלופות".


קיראו עוד על הדיון היום בות"ל:

הדיון בות"ל על הדיפו: נציג נת"ע טען שלחלופה שמציע סער אין היתכנות. סער הבטיח לצאת למאבק

לקראת הדיון בות"ל השבוע: סער וגני גונן מציגים חלופה חדשה למיקום הדיפו


יו"ר ועד השכונה הירוקה לאה מנסור: "ההחלטה מאכזבת אבל זה לא שלא לקחנו אותה בחשבון. אנחנו מצפים מהעירייה לשתף את התושבים וגם ובעיקר לפעול כפי שהם הבטיחו לקידום החלופה האחרת. יש להם עד 26 באוגוסט ואם זה לא יקרה צריך לצאת בהתנגדויות לחלופה שהוגשה".

יו"ר האגודה במושב גן חיים, מלכי נפתלי: "ההחלטה היא לא טובה לגן חיים. היא מעלה ספקות לגבי הרצינות לשמוע אותנו. ננסה למצוא חלופה הולמת יחד עם ראשת המועצה ונתקדם. זה מאכזב כי לא שמעו אותנו. הם הלכו בכל הכוח על התוכנית בלי שיצרו שום דיאלוג. הם ממשיכים במסלול הדריסה שלהם של החקלאות באזור".

מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא, סגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין: "אני מאמין שהוועדה תהיה קשובה לצרכי תושבי כפר סבא ותשקול את השיקולים הנכונים ותעשה את ההחלטה הנכונה בהתאם לבקשותיה של עיריית כפר סבא. אין כאן שמחה ואין עצב ואין גם אכזבה. זה היה צפוי. אני פועל כדי שלתושבי כפר סבא תהיה את מערכת המטרו הטובה ביותר ותיתן את מקסימום התועלות ולמינימום פגיעה בתושבי כפר סבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר