הקיר שמפריד בין רמפת סוקולוב לבתי התושבים. צילום פנחס כהנא

התושבים כועסים: רמפת סוקולוב תפתח בעוד שבועיים, הקיר האקוסטי יושלם בעוד חודשיים או שלושה

"עבדו עלינו", אומר אחד התושבים המתגוררים באזור, יצחק גור, "למה לא ניתן לקיים בזמן את מה שהבטיחו לנו?". העירייה: "הוקם קיר תומך נרחב לאורך הרמפה, המשמש כקיר אקוסטי. בהמשך תבוצע הגבהה נוספת בסמוך לבתי התושבים"

פורסם בתאריך: 29.7.20 08:24

אתמול, יום שלישי, נפתחה בשעה טובה רמפת תל-חי המחברת בין כפר סבא לכביש 531 לכיוון מערב. בעוד כשבועיים אמורה להפתח רמפת העלייה מכביש 531 לכפר סבא, דרך רחוב סוקולוב. עם זאת, רמפת סוקולוב אמורה להפתח לפני השלמת הקמת קיר אקוסטי במקום, שלפי חברת נתיבי ישראל שמקימה את הרמפות יוקם בעוד כשלושה חודשים.

"מה שחששנו קרה", אומר אחד התושבים המתגוררים באזור, יצחק גור, "עבדו עלינו. מהנדסת העיר הקודמת פגשה אותנו ב-2017 כשחתמה על התוכניות ואמרה שיהיה קיר אקוסטי. גם המהנדסת הנוכחית הראתה לנו את התוכנית לפיהן אישרו לבנות את הקיר האקוסטי. עכשיו הולכים לפתוח את הכביש ומספרים לנו שקבלן אחר עושה את הקיר האקוסטי ושיש סיבות שונות למה זה לא קרה עד עכשיו. אני לא מבין את השיטה. האבסורד זועק לשמיים. ישנם קירות אקוסטיים באזור 531 אפילו במקומות ריקים מבניינים, אז אני לא מבין למה לא ניתן לקיים את מה שהבטיחו לנו בזמן".

בשיחות בין ראש העירייה רפי סער לתושבים ביום שני השבוע, אמר להם סער שהקמת הקיר האקוסטי תושלם בעוד כחודשיים. "זה די יהיה בחפיפה", אמר סער, "אולי (יהיו) שבועיים שלושה של חוסר נוחות. החומרים כבר הוזמנו, הם אמורים להתחיל את העבודה תוך שלושה שבועות-חודש ויש עוד עבודה של שבועיים-שלושה. החלק שאמור להיפתח יהיה לא נוח קצת, אבל אי אפשר לעכב את כל המחלף בגלל זה. אני לוחץ עליהם שיעשו את העבודה כמה שיותר מהר".

מהנדסת העיר זיידלר-גרנות העבירה, בתגובה שכתבה לאחד התושבים, ביקורת על נתיבי ישראל. "היי, אכן עדיין לא סיימו, מי שמבצע זו נתיבי ישראל והשטח מוניציפלית שייך להוד השרון. הגבהה אקוסטית בסוקולוב הוזמנה ותבוצע לפי נתיבי ישראל בעוד חודשיים. גם לנו צר מאד שכך הם עובדים, אך הכל יבוצע, חבל שלא בסדר הפוך".

הקיר שמפריד בין רמפת סוקולוב לבתי התושבים. (בחלק התחתון של התמונה) צילום פנחס כהנא

"נתיבי ישראל התחייבו לבנות את הקיר האקוסטי בפגישה שהתקיימה בנוכחותי, בנוכחות ראש העיר ובנוכחות מהנדסת העיר", אומר לצומת השרון מחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין, "לצערנו הקיר לא הוקם בזמן הקמת המחלף. אנחנו עושים מאמצים גדולים על מנת שהוא יוקם בהקדם האפשרי. הצפי הוא חודשיים. לא היה אמור להיות קיר במקום, דיברנו איתם על זה לפני כשנה, ההבטחה תקוים במלואה".

חבר מועצת העיר מסיעת כפר סבא מתקדמת, פנחס כהנא: "פעמיים הצגתי את הנושא כשאילתות במועצת העיר, במרץ ובנובמבר 2019, בין השאר גם על הקיר האקוסטי. ראש העיר אמר שיש הבנות שיבנו גם קיר אקוסטי. המצב הוא שהכביש נפתח ואין קיר כזה, גם אין נטיעות ופיתוח שצ"פים, שטח העבודה נשאר מזוהם עם פסולת בניה ומבחינות אלו הפרויקט לא הסתיים. למה מגיעים למצב שהכביש נפתח ללא הקיר האקוסטי? משקיעים מיליארדים ורק לנטיעות ולקיר לא נשאר כסף, או הזמינו מאוחר? אני אעלה את הנושא בעוד שבוע בישיבת מועצת העיר ואני מאמין שיגיעו גם תושבים למחות".

בנתיבי ישראל מסבירים כי אין חובה להקים קיר אקוסטי באזור הזה וכי מדובר במחווה של רצון טוב של מנכ"ל נתיבי ישראל. לדבריהם, מדדי הרעש רחוקים מאוד מהתקן להקמת קיר כזה שמטבע הדברים עולה כסף. הקיר יהיה מוכן לדבריהם, כאמור, בעוד שלושה חודשים.

תגובת עיריית כפר סבא: "במסגרת הקמת רמפת סוקולוב, שתאפשר כניסה מכביש 531 מכיוון מזרח למרכז העיר כפר סבא, הוקם קיר תומך נרחב לאורך הרמפה, המשמש כקיר אקוסטי. בנוסף, בהמשך להתחייבות נתיבי ישראל בהתאם לבקשת ראש העיר, תבוצע במקום בהמשך הגבהה נוספת בסמוך לבתי התושבים. באשר לפיתוח השטחים הציבוריים, אלה יפותחו בהתאם לתוכנית סדורה וקיימת ותבוצע נטיעה ושתילה לאחר גמר ביצוע עבודות הבנייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבים מיסכנים ומיללים כאילו כול העולם מגיע לחוצפנים האלה.שישבו בשקט ויגידו תודה שיעשו להם את הקיר האקוסטי גם בכוד שנה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר