רפי סער. צילום: ראובן קפונצקי; הדר לביא: צילום נועה קוסקי
רפי סער. צילום: ראובן קפונצקי; הדר לביא: צילום נועה קוסקי

גישור בתביעת לשון הרע של סער: הדר לביא מתנצלת ותשלם 30 אלף שקל הוצאות

בשאילתה לקראת ישיבת מועצה בנובמבר שאלה לביא את סער האם נכון שהועסק כיועץ חיצוני לעיריית רמת גן על ידי מהנדסת העיר דאז, שכיום משמשת כמהנדסת עיריית כפר סבא. הסכמות שהושגו בהליך גישור בין הצדדים קיבלו תוקף של פסק דין

פורסם בתאריך: 2.8.20 12:33

יו"ר סיעת האופוזיציה "כפר סבא מתקדמת" במועצת עיריית כפר סבא, חברת המועצה הדר לביא, מתנצלת בפני ראש העירייה רפי סער, ותשלם באמצעות חברת הביטוח שלה 30 אלף שקלים לעורך דינו, על פרסומים לא נכונים שלה אודותיו. כך לפי הסכמות שהושגו בין הצדדים במסגרת הליך גישור, שקיבלו תוקף של פסק דין, בעקבות תביעה שהגיש סער נגד לביא בגין לשון הרע לבית משפט השלום בכפר סבא. בתביעה, שהוגשה בתחילת דצמבר 2019, תבע סער מלביא 560 אלף שקלים בגין מה שכינה "סדרת פרסומים מכפישים וכוזבים".


קיראו עוד:

רפי סער תובע חצי מיליון שקלים מהדר לביא בגין לשון הרע. לביא: "רוצה בית משפט? בשמחה"

רפי סער באולטימטום להדר לביא: "התנצלי עד יום שלישי או שאתבע אותך"

הדר לביא בשאילתה לסער: "האם נכון שהועסקת בעבר על ידי המהנדסת?"


נזכיר כי לביא הגישה לקראת ישיבת מועצה בנובמבר 2019 שאילתה, בה שאלה האם נכון שסער הועסק במשך מספר שנים כיועץ חיצוני לעיריית רמת גן על ידי מהנדסת העיר דאז, עליזה זיידלר-גרנות, שכיום משמשת כמהנדסת עיריית כפר סבא. לדברי לביא, אם הועסק באופן הזה הרי שהיה צריך להצהיר זאת בהצהרות ניגודי עניינים טרם המינוי.

היום בבוקר פרסמה לביא את החלטת השופט מיכאל קרשן מהבוקר (ראשון) שנתן תוקף של פסק דין להסדר בין הצדדים. על פי ההסדר, לביא "מתנצלת על כך שפרסמה טענה לא נכונה ופוגעת כלפי התובע בעניין מינויה של מהנדסת העיר, הן בשאילתה שהגישה במסגרת תפקידה כחברת מועצת העיר והן בפרסומה החוזר של השאילתה מחוץ לכותלי העירייה".

בנוסף, נקבע כאמור שלביא תשלם לסער 30 אלף שקלים בתוך 30 ימים ממועד פרסום פסק הדין, וזאת באמצעות חברת הביטוח שלה, בהעברה למשרדו של עורך דינו של סער ממשרד "יובל נחמני ודרור ארד-אילון נאמנויות". עיקר הסכום, אמר סער במסיבת עיתונאים שקיים היום בצהריים בזום, מיועד לתשלום עבור שכר טרחה ואגרות בית משפט ומקצתו שיוותר ייתרם לאחת העמותות.

במסיבת העיתונאים שקיים אמר סער: "דווקא בתקופה הזו של ההפגנות וההתלהמות חשוב לשמור על תרבות דיון ושיח הוגן והפצת מידע מדויק ומהימן, ולא שקרים ודיבה. חשוב לי לקבל ביקורת, זה ערך עליון, אני בא לקבל ביקורת עניינית על מנת להשתפר לתקן ולהתייעל. מצד שני, חשוב שהביקורת תהיה אחראית ועניינית ובצורה נכונה ומדוייקת. הדר פעלה בצורה שיטתית ופומבית ולא הותירה לי ברירה אלא לתבוע. אני ממש הפצרתי בהדר להתנצל אחרי הפרסומים. הייתה גם אופציה אחרת, אם באותה ישיבת מועצה אחרי שהצגתי מסמך שהדברים לא נכונים היא הייתה מתנצלת, היינו שמים את זה אחרינו ושוכחים את זה, אם הייתה שולחת הודעת ווטסאפ שהיא מתנצלת או כל דבר הייתי עובר הלאה, אבל היא בחרה להעביר מידע שקרי. היא פגעה גם בבכירי העירייה, כלומר במהנדסת העיר. היא פגעה ביושרה שלה ובמקצועית ועשתה מערבולת של ספק באשר להתנהלות העירייה. יכולתי ללכת עד הסוף, אבל החלטנו ללכת לגישור. יש פה אמירה ברורה של בית המשפט ומבחינתי הצדק יצא לאור. האמת נאמרה. היא לא דיברה אמת. התביעה התקבלה ב-100 אחוז. אני מקווה שהלקח נלמד".

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה לביא: "בעיניי לא היה מקום להגשת תביעה מסוג זו מלכתחילה. לא ראוי שראש עיר משתמש בהליך המשפטי ככלי הרתעה או כאמצעי השתקה (וסכום התביעה המפלצתי והמנופח מעיד על כך). ושיהיה ברור – אמשיך לעבוד עבורכם ללא פחד". לצומת השרון אמרה: "חבל שבזמן שיש כשל מערכתי בחינוך לגיל הרך שלנו בזה ראש העיר בוחר להתעסק. הוא לא יפחיד אותי, אמשיך לעבוד בשביל התושבים"


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רפי הביתה

    לפחות אנחנו יודעים מי עובד עבור הטייקונים ומי עבור התושבים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קורה עם מפעל המים? האם זה נכון שיש עכשיו וועדה שחבריה מקבלים הון עתק של משכורות. זה כסף ששיך לתושבי כפר סבא.???????????????????????????????????????????????????????????????

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר