עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

יומני ראש העיר והשאטלים בשבת: ישיבת מועצה שלא מן המניין תתקיים היום בעקבות דרישת האופוזיציה

שבעת חברי האופוזיציה במועצת העיר יזמו את ישיבת המועצה, בה יעלו לדיון גם בקשותיהם לפרסם את תמלולי ועדת התכנון ולהסדיר את העסקת שירותי הייעוץ המשפטי שמקבלת העירייה ממשרד עורכי דין פרטי. העירייה: "צר לנו שחברי מועצה פונים קודם לתקשורת טרם קבלת מענה"

פורסם בתאריך: 5.8.20 12:29

מועצת עיריית כפר סבא תתכנס היום (רביעי) לישיבה שלא מן המניין, בעקבות בקשתם של שבעת חברי המועצה מהאופוזיציה – אסנת ספורטה, אמיר סילבר, הדר לביא, יוסי סדבון, פנחס כהנא, צביקה צרפתי וקרן חגואל גרשון, לדון בשלל נושאים. בין השאר מבקשים חברי האופוזיציה לדון בפרסום יומניו של ראש העירייה, באופן שבו מתוקצבת התחבורה הציבורית בשבת בעיר, בהתקשרות העירייה עם משרד עורכי הדין הררי-טויסטר לצורך ייעוץ משפטי ובפרסום תמלולים מדיוני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

על פי מכתב ששלחו חברי האופוזיציה לראש העירייה רפי סער, הם טוענים כי הבטיח עוד במהלך מערכת הבחירות לפרסם את יומן העבודה שלו באופן שוטף באתר העירייה. בפועל עברו חודשים ארוכים מאז נכנס לתפקידו ועד שפרסם את היומן, גם לאחר שבמרץ 2019 התקבלה החלטה על כך במועצת העיר.

לכשפורסמו היומנים באוקטובר 2019 חשפנו כאן בצומת השרון כי שמות רבים של אנשים שאיתם נפגש סער רשומים ביומנו בראשי תיבות, או שהם לא מוזכרים כלל. מאז החשיפה הפסיק סער לפרסם את היומנים באופן עקבי. לפני חודשים ספורים פורסם היומן של הרבעון האחרון של 2019. ביום ראשון השבוע פורסמו שלושת החודשים הראשונים של שנת 2020 ביומן, מינואר ועד מרץ.

"לצערנו ברור שאתה מתחמק מפרסום היומן", כתבו באופוזיציה לסער, "וזה לא נעשה לא מדי חודש ולא מדי רבעון. בכך הפכת לראש העיר היחיד שמפר לא רק החלטת מועצת עיר בעניין אלא את ההתחייבות שלך בעצמך, לפני ואחרי הבחירות. על פי הצעת ההחלטה 'מועצת העיר מטילה על מנכ״ל העיריה לבצע מעקב אחר יישום החלטה זו וקוראת לראש העיר לכבד את מחויבותו כלפי תושבי כפר סבא לנוהג בשקיפות בענייו יומן העבודה שלו ושל סגניו".

בנושא אחר, מהימנות המידע הנמסר למועצת העיר, נכתב כי בישיבה שהתקיימה ב-3 ביוני השנה ביקשו חברי מועצה להבין האם תקציב התחבורה הציבורית בשבת מסתתר תחת סעיפים אלו ואחרים לאור העובדה כי הסעיף בשמו המקורי "אוטובוסים בהפעלת הרשות" לא נכלל בהצעת התקציב ותחת זאת נכתב "פעילות פלורליסטית". מנכ"ל העירייה איתי צחר, הצהיר כי התקציב אינו מסתתר אלא שלא נקבע עדיין, ולכשתתקבל החלטה יהיה צורך לתקצב פעילות זו בסעיף תקציבי גלוי וידוע. נזכיר שבתחילת החודש התרעם סגן ראש העיר וממלא מקום ראש העירייה, עו"ד איתן צנעני, על כך שהשאטלים לחוף הים בהרצליה הופעלו ללא ידיעתו

"ובכן, מה רבה הייתה ההפתעה", כותבים חברי האופוזיציה, "לגלות שבדיוק כמו שחשבנו הפעלת התחבורה הציבורית בשבת כן מגיעה מתקציב פעילות פלורליסטית בהתאם לתשובת עוזר מנכ"ל העירייה שנשלחה לבקשתו של אמיר סילבר. החתומים מטה תמכו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אך בראש ובראשונה דורשים שפעולות העירייה יעשו בדרך של מנהל תקין ויתוקצבו על ידי מועצת העיר בהתאם. עירייה לא מנהלים בתקציבים סמויים ולא בטריקים ולא בשטיקים. אין להשלים עם מצב שפקידים בכירים מוסרים מידע שאינו נכון לחברי מועצת העיר בבואם לאשר את התקציב העירוני".

על פי הצעת ההחלטה "ככל שיוחלט על המשך הפעלת תחבורה ציבורית בשבת הדבר יעשה בהתאם לתקצוב גלוי וידוע שיאושר בועדת הכספים ומועצת העיר. העירייה לא תחביא תקציבים בסעיפי פעילות נסתרים".

בנושא השלישי, "העדר מכרזים והתקשרויות ארוכות טווח", טוענים חברי האופוזיציה כי עיריית כפר סבא מעסיקה בהתקשרות ארוכת טווח, מזה עשרות שנים, את משרד עורכי הדין טויסטר הררי לצורך יעוץ משפטי שוטף לעירייה. "הסכם ההתקשרות האחרון שנמסר על ידי עוזר מנכ"ל העירייה הוא משנת 2002", כתבו במכתב לראש העירייה, "כבר בפתיח שלו נרשם אז כי המשרד מספק מזה עשרות שנים שירותים משפטיים לעיריית כפר סבא. ככל הידוע, למעלה מ-18 שנים לא נבחנה ההתקשרות עם משרד טויסטר הררי באמצעות יציאה להליך תחרותי. היות שמדובר על התקשרות בהיקף של מעל מיליון שקל בשנה ואליה מצורפות עבודות נוספות אד-הוק, בנוסף לתשלום הריטיינר, גם הם ללא ביצוע הליך תחרותי, הרי שלאורך השנים מדובר בהתקשרות של עשרות מיליוני שקלים, ללא שנעשה הליך מכרז שיוויני כנדרש ובהתאם לאמור בדו"ח מבקר המדינה".

באופוזיציה מזכירים כי בשנת 2015 פורסם דוח ביקורת ברשויות המקומיות של מבקר המדינה אשר עסק בהעסקת יועצים חיצוניים ברשויות המקומיות. המבקר קבע בדוח כי על הרשויות המקומיות לקצוב את פרקי הזמן להתקשרויות עם יועצים לתקופות שיאפשרו לבחון את תנאי ההתקשרות בהליך תחרותי, ובכך לאפשר ליועצים אחרים להגיש את מועמדותם.

לפיכך הם מעלים הצעת החלטה לפיה "מנכ"ל העירייה יכין בתוך 60 יום דוח ביחס להתקשרויות ארוכות טווח המחייבות בחינה והסדרה באופן של מכרז פומבי. הדוח יוגש למועצת העיר. בין הנושאים שיבדקו הם העסקת שירותי יעוץ משפטיים". בנוסף, העירייה תגבש ותציג מדיניות ביחס לקציבת משך ההתקשרויות עם יועצים. ועוד העירייה תקיים מכרז בתוך שלושה חודשים ביחס לכל התקשרות שהבחינה העלתה כי יש לקיים בהליך פומבי תחרותי לגביה.

בנושא האחרון מבקשים באופוזיציה שקיפות בדיוני הוועדה לתכנון ובנייה, כלומר לפרסם בדרך קבע את תמלולי ישיבות ועדת תכנון ובנייה (משנה ומליאה) באתר הוועדה.

מעיריית כפר סבא נמסר: "צר לנו שחברי מועצת העיר פונים קודם כל לתקשורת, טרם קבלת מענה. ההצעות לסדר ייענו, כמקובל, במסגרת ישיבת מועצת העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר