ההזמנה להפגנה נגד הדיפו. מתוך הפייסבוק

"מכוער, מפלצתי, מרעיש, מזהם": התושבים יפגינו השבוע נגד הקמת הדיפו סמוך לשכונה הירוקה

ההפגנה תתקיים ביום חמישי סמוך לפארק העירוני בשכונה הצפונית. לרשויות יש עד 26 באוגוסט כדי להציג לות"ל חלופה מוסכמת אחרת למיקום הדיפו. יו"ר ועד השכונה: "אנחנו נלחמים על הבית"

פורסם בתאריך: 4.8.20 13:40

מטה המאבק נגד הקמת הדיפו – מוסך הרכבות הענק המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה בכפר סבא כחלק מקו המטרו M1, קורא לציבור לבוא ולהפגין ביום חמישי הקרוב, 6 באוגוסט, בשעה 18:00, מעבר לגדר הפארק העירוני בשכונה, ליד בריכת האגירה, בצומת הרחובות אנגל ולוונברג.

בהודעה שיצאה לתושבים נכתב: "מאחדים כוחות נגד מוסך הרכבות התעשייתי מול הבית. 160 מטר מגדר הפארק וגני הילדים, בצמידות של מטרים בודדים מהקאנטרי החדש, במקום השדות הירוקים, מתוכנן לקום מגה מתחם ענק הכולל: מוסך לתפעול ותחזוקת רכבות, מחסני אחסון עצומים ומסלולי הרצת קרונות". לדבריהם, המבנה "מכוער ומפלצתי בגודלו, מואר, מרעיש, מזהם, פולט קרינה, יוריד את ערך הדירות, יחסל את השטחים הפתוחים ויוביל להקמת אזור תעשייה צמוד לבית". עוד כתבו: "בואו עם כל המשפחה ונקרא ביחד: לא ניתן להפוך את השכונה מירוקה לשחורה, מקומו של הדיפו באזור תעשייה ולא בלב שכונת מגורים. לא נשב בחיבוק ידיים למול מחטף המדיף ניחוח אינטרסים זרים ושיקולים מפלים של גופי התכנון. נחזק את העירייה, היישובים החקלאיים ונציגי הציבור שחברו כולם למציאת חלופה שתמנע את האסון".

נזכיר כי צומת השרון פרסם לראשונה את החלטת הות"ל מ-22 ביולי, שהתקבלה בתום דיון ארוך במיוחד, לאשר את התוכנית להפקדה, כולל החלופה הצפונית אותה הציעה חברת נת"ע המקימה את המטרו. ואולם, ניתנה גם ארכה עד 26 באוגוסט לרשויות המתנגדות למיקום הנוכחי, כפר סבא ודרום השרון, להציע חלופה אחרת המוסכמת על כולם.

ההזמנה להפגנה נגד הדיפו. מתוך הפייסבוק

ההזמנה להפגנה נגד הדיפו. מתוך הפייסבוק

יו"ר ועד השכונה הירוקה, לאה מנסור: "ההפגנה באה להעלות מודעות בקרב תושבי האזור לאסון הסביבתי שהונחת עלינו על ידי הות"ל בגסות ובחוסר התחשבות באקולוגיה, ביישובים ובתושבים. זו הזדמנות מצוינת לחזק את ראשי הרשויות במאבק הזה ולעודד אותם להירתם ולשתף פעולה במציאת חלופות מתאימות יותר. אנחנו נלחמים על הבית ולא נוותר. נמשיך להיאבק עד שננצח".

מחזיקת תיק השכונות הירוקות, חברת מועצת העיר עדי סקופ: "לא ניתן לשכונות הירוקות להפוך לאזור תעשייה ושכונת רכבות. עמדתנו ברורה, נחרצת וחד משמעית – דיפו כמוסך רכבות עצום, רועש ופעיל שיש בצדו מפגעים סביבתיים רבים ומפושטים, חייב להיות הרחק מבתי מגורים. רשויות התכנון חייבות לדון עם הרשויות הרלבנטיות על מיקומו בשיתוף פעולה מלא ולא כפי שהיה עד כה. כיום לציבור יש כוח ולא ניתן להתעלם ממנו באופן בוטה שכזה. צריך לפעול יחד עם הרשויות והתושבים ולא נגדם. אנו פועלים בכל המישורים ובשיתוף מלא עם המועצה האזורית דרום השרון ועם הוד השרון, עם גורמי המקצוע, כם מטה המאבק המשותף ועם התושבים והתושבות כדי לבטל את התוכנית לאלתר ולאתר חלופה טובה בהרבה למיקום לדיפו. זה לא מאוחר מדי. בידי רשויות התכנון היכולת לשפר את המצב לטובת כולנו. בסופו של דבר חשוב שנזכור שמטרת פרויקט המטרו היא לשפר את החיים של כולנו בעשורים הבאים עלינו לטובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח

    מזהם ממש לא מזהם, רכבות מטרו חשמליות לא מזהמות בכללל בדיפו וגם לא רועשות.

  2. אבי

    מתערב שבסוף זה יוקם בסמוך לשכונות המזרחיות בעיר, כי הם לא מקומבנות… יזרקו את זה לשם כי מה אכפת לעריה

  3. אבנר

    מסכים לגמרי מושכים זמן בשביל לא לתת לאף אחד במזרח העיר אפשרות להספיק להגיב… ובסוף יקימו זאת שם בלי שום התנגדות… הגיע הזמן לשים סוף לזבל שזורקים במזרח העיר שהשכונה הירוקה גם תתרום מעצמה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר