שכונת יוספטל. צילום עזרא לוי

תושבי השכונות המזרחיות הקימו ועד פעולה: לא רוצים את הדיפו במזרח כפר סבא

"אנחנו לא מבינים מדוע במערב העיר מדובר במפגע ופתאום כשזה מגיע למזרח העיר אז לא", אומרת אחת מראשי הוועד מיכל בהט. העירייה: "התושבים שלנו הם מעל לכל, והדיפו יהיה מרוחק מאוד מבתיהם"

פורסם בתאריך: 8.9.20 12:57

תושבים בשכונות המזרחיות בכפר סבא – יוספטל, קפלן, הדרים והאוניברסיטה, הקימו באחרונה ועד פעולה על רקע הכוונה להקים את הדיפו – מוסך רכבות המטרו, במזרח כפר סבא במקום בשטח שמצפון לשכונות הירוקות בעיר, אך לא רק בגלל זה. היום אחר הצהריים אמורה להתקיים פגישה בין נציגי ועד הפעולה לבין סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין ונציגי העירייה במטרה לקבל עוד פרטים על נושא הדיפו ועל תוכניות אחרות שנרקמות באזור ושהתושבים מתנגדים אליהן.

נזכיר שלפי הצעת הות"ל מיום חמישי שעבר, יעבור הדיפו מהשכונה הירוקה בעיר לשטח בדרום מזרח כפר סבא. עיריית כפר סבא, שהציעה תחילה להעביר את הדיפו לשטח אחר שגם הוא במזרח העיר, סמוך לאזור התעשייה 50, אמורה להשיב, יחד עם המועצה האזורית דרום השרון, עד יום חמישי הקרוב, אם היא מקבלת את החלופה שהציעה הות"ל.


קיראו עוד:

הדיפו בירוקה: הות"ל דחתה את החלופה שהציעה כפר סבא, אבל הציעה חלופה משלה


"אנחנו בתחושה שיש פה הזנחה של כל אזור שכונות המזרח", אומרת מיכל בהט, מראשות ועד הפעולה, "יש חוסר שקיפות לגבי כל התכניות האזוריות פה. הדיפו הוא רק אחד מתוך מכלול תוכניות שיהפכו את כל האזור הזה לאזור תעשייה מזהם. יש המון חוסר ידיעה לגבי המשמעות של הדיפו כאן. ראינו תסקיר על השלכות קשות שהוא יגרום, כמו רעש וזיהום. אנחנו לא מבינים מדוע במערב העיר מדובר במפגע ופתאום כשזה מגיע למזרח העיר אז לא".

בהט התייחסה למאבק של השכונות הירוקות כנגד הקמת הדיפו באזורן: "תושבי השכונות הירוקות צודקים בהתנהלות שלהם. הם לא רוצים את זה לידם, אבל גם אנחנו לא רוצים את זה לידנו ואנחנו לא חושבים שהיה נכון להעביר את התוכנית לשכונות המזרחיות מבלי להציג את הנתונים בשקיפות. זה חורה לנו. לדעתנו לא מדובר רק במאבק של תושבי מזרח העיר, הבנו שיש גם תוכניות בנייה גדולות שעלולות להשפיע גם על מרכז העיר ומבחינת צפיפות האוכלוסיה גם על העיר כולה. בשלב הראשון אנחנו מבקשים מראש העיר שיודיע לות"ל שהוא מבקש דחייה במתן התשובה בנוגע לחלופה שהוצעה, כדי שנוכל לברר עד הסוף את המשמעות של הקמת דיפו במזרח העיר".

בהט מוסיפה: "אנחנו מודאגים גם מהתוכניות להקמת תחנת כוח באזור, ושמענו גם על כוונה להקים חניון אוטובוסים ותחנת מעבר לפסולת באזור התעשייה 50. אנחנו חוששים שהמשמעות של כל התוכניות האלה היא שהשכונות שלנו יהפכו לאזור של סלאמס. אנחנו מודעים לכך שחלק מהתכניות הינן תוכניות מדינה ומצפה מהעירייה לפעול בכל הכח ולעשות כל הנדרש כדי להסירן מסדר היום. עיריית כפר סבא מתייחסת מזה זמן אל שכונות מזרח העיר כאל חצר אחורית ללא סיבה מוצדקת. יש צורך בהתנהלות מכבדת מול התושבים, בחלוקת תקציבים מאוזנת, בטיפוח אזורי ובשיתוף הציבור בתכנונים לגבי האזור".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "ראש עיריית כפר סבא וראשת המועצה האזורית דרום השרון יעשו הכל כדי למצוא חלופה הולמת לדיפו, שתהיה באזור תעשייה, כמקובל בארץ ובעולם, ומרוחקת מאוד מבתי התושבים. חשוב לנו להדגיש כי התושבים שלנו הם מעל לכל, והדיפו יהיה מרוחק מאוד מבתיהם, גם אם הוא ימוקם כבקשתנו באזור תעשייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יוני

    העירייה מנסה להרדים אותנו…. מרוחק מבתי התושבים זה בושה שהם בכלל חושבים על זה… הגיע הזמן לקום ולהגיד די לזבל שזורקים למזרח העיר

  2. גיורא

    חברים זה כבר מאוחר מידי עשו על כל תושבי מזרח העיר תרגיל והרדימו את כולם שלא נוכל להתאגד.. מנסים כרגע להשתיק את המאבק ולשכנע אותנו שזה מרוחק מבתי התושבים… שקר!!!

  3. יאיר

    בושה!!! אם אכן נכון הדבר זה ביזיון.

    שלא ישכחו ראש העיר וסגנו מי דאג שהם יבחרו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בדיחה רעה העירייה: "התושבים שלנו הם מעל לכל, והדיפו יהיה מרוחק מאוד מבתיהם… עירייה יקרה תודה רבה על הדאגה אנחנו אולי קצת יותר חלשים סוציואקונומית מהירוקה אבל אנחנו לא טיפשים, אתם מקדמים תוכנית שהיא מזהמת ומרעישה, אני רוצה שמקבלי ההחלטות בעירה יגיד מי גר במזרח העיר והוא מקבל את המפגע הזה…בבקשה אנשי עירייה יקרים ספרו לנו כמה ממכם גרים במסרח?… עלאק התושבים מעל הכל

  5. משה

    בושה וחרפה ראש העיר וסגנו שנולד ביוספטל תומך בהחלטה להעביר את הדיפו לשכונות את כל הרפש הם מעבירים מזרחה אני רק מקווה שבבחירות הבאות
    לא תהיו

  6. מערבי אשכנזי

    חוצפנים!! בשכונות המערביות משלמים פי 3 עד 4נארנונה!!
    שבו בשקט, אתם חיים טוב על חשבוננו

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה אתה אומר מערבי אשכנזי אולי אתה רוצה שנקרא לרחוב על שמך גם אנחנו משלמים ארנונה ותתפלא אנחנו גם עשינו צבא. אנחנו ממש לא חיים על חשבונך אתה פשוט בן אדם חשוך . אם מישהו חושב שבירוקה זה מפגע וביוספטל זה ברכה אז הוא מאוד טועה. איזה ראש עיר מקווה שבבחירות הבאות אתה לא רץ. לא רואים שום דבר מתחדש בשכונות אחזקת שבר .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר