שר החוץ גבי אשכנזי בביקור בבית החולים מאיר. צילום באדיבות בית החולים

גבי אשכנזי ביקר במאיר: "נכון שאיבדנו את האמון שלו, אבל בסוף גם הציבור צריך לגלות אחריות"

שר החוץ על הסגר: "אנחנו מבינים שגם אנחנו משגעים אתכם. אנחנו לא תמיד עקביים בהחלטות והביקורת במקום. אבל הגענו למסקנה, אחרי שניסינו הרבה דברים, שאין ברירה"

פורסם בתאריך: 14.9.20 20:20

שר החוץ ותושב כפר סבא, גבי אשכנזי, ביקר היום במחלקות הקורונה והטיפול נמרץ נשימתי קורונה בבית החולים מאיר בעיר, כשהוא מלווה במנהל בית החולים, ד"ר ירון מושקט. אשכנזי שוחח עם הצוותים הרפואיים והסיעודיים במחלקות. "אשכנזי שמע מהצוות על ההתמודדות המאתגרת והשחיקה, לצד המצוינות וההצלחות שממשיכות לחזק את הצוותים על אף המורכבות", נמסר מבית החולים.

אשכנזי אמר לצוותים: "אם נדבר במונחי צבא, אתם החיילים והחיילות של החזית הזו הכי חשובה היום במדינת ישראל, אני באמת מלא ההערכה. אנחנו לא מפסיקים לשמוע עליכם שבחים. יש הזדהות מוחלטת וסולידריות עם הצוותים הרפואיים בעם ישראל. יודעים שכולם בידיים טובות, יודעים שחסרות ידיים אבל הטיפול באמת הכי טוב שרק אפשר. אני מקווה שנוכל להתמודד עם זה יותר טוב, זה לא דבר שיגמר בעוד חודש. זה איתנו כאן להישאר. אחרי ששמענו את כל מנהלי בתי החולים שאנשים על סף פגיעה בטיפולים ובחולים האחרים וצוותים מבודדים החלטנו על הסגר עם כל הכאב. יש מיליון מבודדים במדינת ישראל. אין ברירה לעצור בשביל לעזור לכם, שהקצב שיגיע לכאן יהיה יותר נמוך, לשלוט על המספרים ואז תוכלו לתת את הטיפול הכי טוב שאפשר".

מנהלת בית החולים ד"ר מושקט: "זה לא כמו מלחמת יום כיפור. זה יותר כמו מלחמת התשה שבה יש צורך להמשיך ולטפל בכל חולי מדינת ישראל בו בזמן שמטפלים בקורונה, אחרת מסכנים את בריאותם של כל השאר. אפשר לעשות יותר אבל אז אני לא אנתח את החולה עם הסרטן. המיטות זה לא הבעיה". אשכנזי: "אבל אין לך צוותים, אז מה תעשה? ד"ר ירון מושקט: "אני אסגור עוד חדר ניתוח. זה מה שעשינו בגל הראשון".

ד"ר יונה קיטאי, מנהלת פנימית ג' קורונה: "אנחנו רואים את כל הספקטרום של הגילאים וזה אולי המסר שאנחנו כל הזמן מנסים להגיד, שגם אנשים צעירים יכולים לחלות וכשהם חולים אף אחד לא יכול להבטיח מה יהיה המהלך. אצל צעירים המערכת הזו יותר בריאה ויותר חזקה וכשהיא תוקפת נוצרת סערה כזו גדולה שהגוף עצמו נפגע ובצעירים זה יכול להיות מאוד דרמטי".

אשכנזי: "אנחנו מרגישים שיש לנו צבא רפואי הכי טוב בעולם, שנכנס לזה עם יחסי כוחות גם ככה בעייתים עם מערכת מורעבת, כולנו אחריכם ומעריכים את זה וסומכים עליכם בעיקר. בסוף זה כמו ביום כיפור, החיילים גם שילמו וגם תיקנו את כל השגיאות של אלה מאחוריהם, אני לא יכול שלא לחשוב שזה מה שקורה לכם".

עוד אמר: "זה נכון שאנחנו עשינו כל טעות אפשרית לאבד את האמון שלו, אבל בסוף גם הציבור צריך לגלות אחריות. אוקיי, תכעס על הממשלה, אבל בסוף אתה לא רוצה שהסבא שלך ידבק, או שהילד שלך ידבק או שאתה תדביק. את זה אנחנו עוד לא פיצחנו. זה קשה לנו עם חלקים גדולים של הציבור. הרי אם כל אחד יחליט שהוא לא נדבק, הוא ישמור על ריחוק והוא לא ידבק".

אשכנזי אמר על הסגר: "אנחנו מבינים שגם אנחנו משגעים אתכם. אנחנו לא תמיד עקביים בהחלטות והביקורת במקום. אבל הגענו למסקנה, אחרי שניסינו הרבה דברים, שאין ברירה. הרעיון, בניגוד לפעם הקודמת, שההחלטה לצאת תהיה מדורגת. לצד זה נערכים לחורף. נתנו את כל הכסף שאפשר – ברזלים למיטות, למכונות, יש בבן גוריון מכונות הנשמה שלא לוקחים אותן". סמדר קוממי, מנהלת הסיעוד של טיפול נמרץ נשימתי: "מכונות זה לא הבעיה – הבעיה זה הצוותים".

לסיכום אמר אשכנזי: "תודה למנהל בית החולים מאיר ולסגל על האירוח. באתי לבקר, להזדהות ובעיקר להביע הערכה. אם זו מערכה אז הצוות הרפואי, הרופאים, האחיות, הצוות הרחב – הם באמת החיילים במערכה הזו. אנחנו סומכים עליכם במאה אחוז, אתם עושים עבודה יוצאת מן הכלל. אנחנו יודעים שזה לא קל – המשמרות, הצוותים שנדבקו – וכתוצאה מזה אתם עובדים יותר קשה, כולנו איתכם ונעשה כל מאמץ להביא לכם את כל המשאבים שאפשר. אבל בעיקר אנחנו מרגישים שיש לנו מערכת מקצועית, רפואית מהטובות בעולם. זה נורא מחזק את עם ישראל. אני בשם עם ישראל וממשלת ישראל באתי להגיד תודה, לתת לכם חיבוק ולהביע הערכה. שיהיה לכם, למשפחות, לבית החולים חג שמח ולכל עם ישראל – חג שמח!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר