הקמפיין שהפיצה העירייה ביום ראשון

"יוצרים פאניקה נוספת": קמפיין עירוני לפיו "2 מ-10 נשאי קורונה" מכעיס תושבים

מודעות הקמפיין עם הנתון הלא נכון הופצו ערב יום הכיפורים ברשתות החברתיות וגרמו לחרדה בקרב תושבים. העירייה: "אנו מצרים על כך שבזמן של מצב חירום לאומי יש מי שבוחר לצאת נגד קמפיין חשוב זה, שמטרתו שמירה על בריאות הציבור"

פורסם בתאריך: 29.9.20 14:54

הבשורה שהגיעה ביום שבת האחרון לפיה כפר סבא הפכה ל"עיר אדומה" מבחינת התחלואה בנגיף הקורונה, עוררה דאגה בקרב תושבים רבים בעיר. בעירייה החליטו לנקוט בשורה של צעדים בעקבות העלייה בקצב ההדבקה בעיר, כאשר אחד מהם היה קמפיין שנועד למנוע התקהלויות והופץ ביום ראשון, מספר שעות לפני תחילת יום הכיפורים.

במסגרת הקמפיין, שהופץ בין היתר בקבוצות וואטסאפ ופייסבוק, כמו גם גם בערוץ הטלגרם הרשמי של העירייה אך לא בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, נכתב: "2 מ-10 נשאים/חולים בקורונה. עוצרים את שרשרת ההדבקה". מספר תושבים התרעמו על הניסוח שבחרו בעירייה וטענו כי משתמע ממנו ששניים מתוך עשרה תושבים בעיר נדבק בנגיף. נזכיר שבכפר סבא כ-110 אלף תושבים, ועל פי העדכון האחרון נדבקו בה 1,232 תושבים מתחילת המגיפה בארץ, כלומר בערך 1 מכל 90 תושבים נדבק בקורונה.

הקמפיין שהפיצה העירייה ביום ראשון

אחת התושבות כתבה על הקמפיין באחת מקבוצות הפייסבוק העירוניות: "המידע אכן מטעה ושגוי ולדעתי האישית הופץ בדיוק לפני כניסת יום כיפור במטרה להפחיד ולהלחיץ. חבל מאוד". תושבת אחרת כתבה: "אני נפלתי בפח הזה. כל כך פחדתי שלא יצאנו מהבית. הילדים כועסים עלי כי לא הרשיתי להם לצאת או לפגוש חברים, גם לא עם ריחוק ומסכה. לא מאמינה שככה עובדים עלינו". תושבת נוספת כתבה: "איך לא ברור למי שיצר את זה שגם ככה מפלס הלחץ והחרדה הציבורית גבוה והרגיש צורך להעלות את המפלס הזה עוד יותר? לא רואים שאנשים לא הולכים לקבל טיפול רפואי מפחד? שתינוקות לא מגיעים לקבל חיסוני שגרה מחשש? במקום ללמד איך לחיות עם זה, רק יוצרים פאניקה נוספת. זה ממש מרגיז".

הקמפיין שהפיצה העירייה ביום ראשון

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא מנהלת מאבק נגד המשך התפשטות נגיף הקורונה. קמפיין ההסברה העירוני, שמטרתו לקטוע את שרשרת ההדבקה בעיר, זכה להד משמעותי וגרר אלפי תגובות אוהדות מצד תושבות ותושבים רבים. בכוונתנו להמשיך בקמפיין נרחב, שנועד להוריד את רמת התחלואה בעיר. אנו מצרים על כך, שבזמן של מצב חירום לאומי, יש מי שבוחר לצאת נגד קמפיין חשוב זה, שמטרתו שמירה על בריאות הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלדר

    עדיף פאניקה מהתעלמות זלזול והפקרות הנראים ברחובותינו למכביר. עוד אכיפה ועוד אכיפה ועוד קנסות עד שילמדו לכבד את החוק ויפסיקו לפגוע בציבור הממושמע.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר