עילאי הרסגור הנדין. צילום עזרא לוי

הרסגור הודיע במפתיע על תמיכה בהקמת הדיפו בירוקה וננזף על ידי סער

במכתב ליו"ר הות"ל הביע עילאי הרסגור הנדין תמיכה במיקום השנוי במחלוקת ואמר: "לפעמים איש ציבור צריך לעשות את מה שנכון ולא את מה שפופולרי". מטה המאבק של התושבים יצא נגדו ומהעירייה נמסר: "המכתב של הרסגור בניגוד לעמדת העירייה"

פורסם בתאריך: 18.10.20 18:54

סגן ראש עיריית כפר סבא עילאי הרסגור הנדין ספג ביקורת ממטה מאבק התושבים המתנגדים להקמת הדיפו בשכונה הירוקה, וננזף על ידי ראש העירייה, רפי סער לאחר שהיום נחשף שבמכתב ששיגר בשבוע שעבר ליו"ר הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), מרדכי כהן, הוא הביע תמיכה במיקום מוסך רכבות המטרו בסמוך לשכונה הירוקה ולמושב גן חיים שבמועצה האזורית דרום השרון. עמדתו של הרסגור הנדין מפתיעה מאוד שכן עיריית כפר סבא והעומד בראשה רפי סער הביעו התנגדות נחרצת למיקום זה, והצהירו כי הם מעוניינים להגיע למיקום מוסכם באיזור החלופה שהציעו, באזור הקרוב יותר לשכונות המזרחיות בעיר. העירייה הדגישה גם הערב כי מכתבו של הר סגור הוא בניגוד לעמדתה.

"תוכנית מתחם הדיפו שהוצגה בחודש מאי 2020 הייתה סמוכה מאוד לבתי השכונה הירוקה ולבתי מושב גן חיים", כתב הרסגור הנדין ליו"ר הות"ל, "תוכנית זו עוררה התנגדות מצד חלק מהתושבים. תמכתי במחאה צודקת זו, מה עוד שקיבלנו את הבשורה בהפתעה וללא תיאום. לאחר הבעת ההסתייגות מהתוכנית, הציגה חברת נת"ע תוכנית חדשה ומשופרת, המרחיקה את הדיפו למרחק של כחצי קילומטר מהבתים ומצמידה את מתחם התחזוקה של הרכבות לכביש 4. אני סבור שתוכנית זו נותנת מענה הולם הן לצרכי סביבת המגורים של התושבים והן לצרכים התחבורתיים של כפר סבא ולהתפתחותה העתידית".

עוד כתב סגן ראש העירייה: "היתרון המשמעותי שהתוכנית מביאה לכפר סבא הוא תחנת המטרו הצמודה לדיפו. מדובר בשכונה שמתבססת כיום כמעט אך ורק על כלי רכב פרטיים. מדובר בתוכנית שללא ספק תשמש כמנוף לפיתוח עתידי ובר קיימא של כפר סבא גם מעבר לשטחה הנוכחי. התפתחותה של כפר סבא לא תוכל להימשך תוך התבססות על הרכב הפרטי, ולכן תחנת מטרו בצפון השכונה תשנה לחלוטין את כללי המשחק. היא תשחרר את תושבי השכונה וסביבתה מהפקקים, תאפשר להאיץ הסדרה של מפגעים ותפחית כניסת מכוניות מזהות לשכונה כתוצאה מהקמת קריית התקשורת ומבני המשרדים".

באשר לטענות על המפגעים שיהיו בעקבות הקמת הדיפו בשטח זה, כתב הרסגור הנדין: "מאחר והדיפו צפוי להיות משוקע בקרקע ומעליו מתוכננים להיבנות מבנים, אין בו כל פגם אסתטי. לאחר בדיקה של הטענות לגבי זיהום אוויר, עולה שלא רק שהדיפו לא יגרום לזיהום, אלא שלאור האופן הנקי בו המטרו פועל, דווקא יופחת הזיהום הקיים כיום כתוצאה מנסיעת כלי רכב בשכונה. כמו כן, לפי כל ההערכות יושבח ערך הנדל"ן הנמצא בסמוך לתחנת המטרו, ובפרט יהיה יתרון גדול למבנים שיבנו על גבי מתחמי הדיפו. לאחר בחינה של הנושא, אני סמוך ובטוח שמיקומו המתוקן של הדיפו כפי שהוצע, שהוא רחוק מבתי התושבים אך מקרב אליהם תחנת המטרו המועילה, יביא לפיתוח חיובי של השכונה בפרט ובכפר סבא בכלל. אני תומך בתוכנית זו ומוכן להגיע ולהביע את עמדתי גם בישיבת הוועדה".

נזכיר כי לפני פחות משבועיים אמר לצומת השרון בכיר בעיריית כפר סבא, כי העירייה לא תסכים שהתוכנית תופקד בשכונה הירוקה. "אנחנו מנסים לדחות את זה ככל הניתן כדי לשכנע את הות"ל שמדובר בהחלטה לא טובה", אמר אז הבכיר, "אנחנו פועלים בעוד מישורים, מנסים לגייס למאבק גם רשויות אחרות מהאזור וכמובן נמצאים בקשר גם עם המועצה האזורית דרום השרון. מעורבים פה גם שרים נוספים ומנכ"לים של משרדים. זה לא נעצר רק בות"ל. אם התכנית אכן תופקד בשכונה הירוקה אנחנו נאבק בהחלטה ולא נוותר".

רפי סער ועדי לוי סקופ בהפגנה נגד הדיפו בשכונה הירוקה בחודש אוגוסט. צילום באדיבות עדי לוי סקופ

בשיחה עם צומת השרון ניסה הרסגור הנדין להסביר את עמדתו המפתיעה: "למדתי רבות את הנושא הזה, הדברים שכתבתי הם לא לאחר יד. אני יודע שיש כאלה שמאוד מתנגדים לפרויקט, ויש עוד הרבה מה לתקן בו, אבל צריך גם להציג ולשקול דעה אחרת ומה שאני רוצה הוא לפתוח פתח לדיון אמיתי שנסוב סביב עובדות. אני רוצה שנדבר באמת על כמה אנחנו רוצים תחנת מטרו בכפר סבא, ונדבר על מה הדיפו גורם ולמה הוא לא גורם. למשל, דיפו הוא לא מזהם. הדיפו לא צמוד לשכונה הירוקה, הוא לא רחוק מאוד אבל הוא בהחלט לא צמוד ומעליו יבנו בניינים כך שהוא לא צפוי להיות מפגע. הוכח שהדבר הזה טוב ונכון בשביל השכונה ובשביל כפר סבא".

עמדתך מנוגדת לעמדה המוצהרת של העירייה ושל ראש העירייה רפי סער. שוחחת עם רפי סער לפני שליחת המכתב?

"דיברנו על הנושא הזה. כמובן שבעירייה יש דעות שונות ולא חייבים להסכים על כל פרט, אבל אני מאמין שאם נרצה נצליח להגיע למתווה שיאפשר איכות חיים מאוד גבוהה לתושבי השכונה, גבוהה יותר ממה שיש עכשיו. מדובר על איכות תחבורתית גבוהה עבור תושבי כפר סבא. התחנה הזאת היא חיונית מאוד, קודם כל בשביל תושבי השכונה, היא תשפר את החיים בה. מה שצריך לעשות הוא להתאמץ להקטין עוד את הדיפו, להרחיק אותו עוד קצת כדי שתושבים ירגישו רגועים ולהפוך את המתחם הזה לברכה עבור כפר סבא, ואנחנו יכולים לעשות את זה".

לא מעט ביקורת תגיע אליך לאחר פרסום המכתב.

"היה ברור לי שאני אספוג ביקורת, אבל יש רגעים בחייו של איש ציבור שהוא צריך לעשות את הדבר שהוא מאמין שהוא הנכון ולא בהכרח מה שפופולרי. זאת האמת שלי ובזה אני מאמין, אפשר לחשוב אחרת ואני מכבד את אלו שחושבים אחרת, אבל צריך קודם כל להסתמך על עובדות ואני רוצה להציף אותן".

ממטה מאבק התושבים נגד הקמת הדיפו בירוקה נמסר: "אנו עומדים בתוקף על התנגדותנו להקמת הדיפו מצפון לשכונה הירוקה, סמוך לבתי התושבים, תוך כדי הרס המסדרון האקולוגי והריאה הירוקה האחרונה באזור ושינוי אופיו. אנו קוראים לראש העיריה רפי סער להתנער מעמדת סגנו, ולקיים את הבטחתו לפעול על מנת למנוע הקמת הדיפו צמוד לשכונה כפי שהתחייב פעמים רבות ובאופן פומבי. אנו מדגישים: הפקדת הדיפו מצפון לשכונה משמעותה כישלון על כל המשתמע מכך. יש חלופות טובות יותר, כולל חלופה אלטרנטיבית שהוצעה על ידי הות"ל ובידיהן של עיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון להשיב לה באופן חיובי ולמנוע את הפקדת תכנית הדיפו מצפון לשכונה הירוקה על שדות גן חיים. צר לנו שסגן ראש העיר ממשיך להגן על הטעות שעשה כשהזמין את הדיפו יחד עם פיתוח הרסני ואינטנסיבי לאזורנו ולא התעקש על חיבור נקי ויעיל לתחנת מטרו התדהר שנמצאת מעבר לכביש ברעננה".

מעיריית כפר סבא נמסר: ""עילאי הרסגור-הנדין פרסם מכתב שלא על דעת העירייה ובניגוד לעמדתה. הוא ננזף על ידי ראש העיר על פעילותו, שאינה עומדת בקנה אחד עם המאמצים הגדולים הנעשים על ידי העירייה להעביר את מיקום הדיפו".

בתוך כך, ראשי 15 רשויות, בהן כפר סבא, שיגרו היום מכתב לשר האוצר ישראל כץ, לשר הפנים אריה דרעי ולשרת התחבורה מירי רגב, בנוגע לבעיות התכנון החמורות, לטענתם, בתנון פרויקט המטרו. במכתב צוין גם כי נקבעו מיקומים לא מתאימים לדיפו והייתה התעלמות מחלופות, בין היתר גם בפתח תקוה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. כפר סבאי מאוכזב

    אדון רפי סער, מתוקף תפקידך אתה אחראי גם לתושבי מזרח העיר!!
    זה שאין לנו נציג במועצה, לא אומר שאתה יכול לרמוס אותנו ולתעדף בצורה גסה ובוטה את השכונה הירוקה.
    גורמי המקצונ אומרים שהדיפו צריך להיות באיזור הירוקה, מה הרווח שלך מהעברה למזרח העיר??
    כבר היה לנו ראש עיר מושחת, לא רוצים עוד אחד!!!
    מספיק!!!
    כל תושבי העיר בניך!!!
    עליך לתמוך במה שנכון מקצועית, ולא ברווח אישי שלך, ככל שקיים!!

  2. יוני

    כל הכבוד עילי מישהו עם חוט שידרה בעירה, השכונות המזרחיות לא הפח זבל של כפר סבא, הגיע הזמן לחלוק בנטל…

  3. תומר

    הרסגור – הפארסה הזאת של הדיפו באשמתך ועכשיו אתה ממשיך לנסות לדחוף את זה בגרון של השכונה הירוקה! תתפטר חצוף!!

  4. איציק

    אנחנו לא חיים בעולם מושלם, צריך לבחור מה חשוב יותר. הרסגור בחר באופציה הפחות רעה, חשוב להפסיק להסתמך רק על מכוניות פרטיות. תחבורה ציבורית היא העתיד והרסגור רואה זאת.
    ישר כוח

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר