הפגנת שחקני מכבי כפר סבא בשכונה הירוקה

"חתונות כן ואימונים לא?": אגודות הספורט בכפר סבא יצאו למאבק

ילדים מאגודות ספורט בעיר יצאו להפגין. "הספורט נמצא בתחתית סדר העדיפויות הלאומי. לקחנו את המושכות והקמנו מטה מאבק", אומר אמיר כהנא מאגודת "כדורסל באהבה". גם במכבי כפר סבא כדורגל לא נשארו אדישים

פורסם בתאריך: 22.10.20 07:55

במהלך חצי השנה האחרונה, מאז שנגיף הקורונה נכנס לחיינו ואיתו גם הסגרים שהנחיתו מכה קשה על מרבית הענפים, נמצא ענף הספורט במצוקה קשה ואמיתית. בעוד שענפים רבים במשק מוחרגים, או לחילופין פתוחים תחת הגבלות, הספורט כמעט ולא מתקיים בחצי השנה האחרונה ובעיקר הספורט עממי ומחלקות הנוער באגודות הספורט השונות. כעת אגודות ספורט רבות במדינה, כולל בכפר סבא, יוצאות למאבק תחת הכותרת "ספורט זה חיוני" להחזרת הספורט לפעילות, למען בריאות הציבור.

"יש לנו מאות ספורטאים ברחבי הארץ וגם בכפר סבא, בכל הגילאים כמעט", אומר אמיר כהנא, מנהל אגודת "כדורסל באהבה", המפעילה חוגי כדורסל בכפר סבא ובכל הארץ, ולוקח חלק במטה המחאה הארצית, "רוב השחקנים לא מתאמנים עבור מטרה תחרותית אלא רוצים לשמור על הבריאות בצורה מסודרת. בשלב מסוים הבנו שהספורט נמצא בתחתית סדר העדיפויות הלאומי. לקחנו את המושכות יחד עם עוד כמה חבר'ה והקמנו מטה מאבק. בכל הארץ, ובמיוחד באזור השרון, אנשים מאוד מודעים לספורט ומאוד פעילים, אבל מבחינת הממשלה הספורט בתחתית הצעדים. אנשים אצלנו לא מבינים איך החרדים חזרו לבתי הספר ואנחנו עדיין מושבתים".

אמיר כהנא

על פי הנחיות הממשלה כרגע, הקבוצות המקצועניות רשאיות לשוב לאימונים לקראת חזרת ליגות הכדורגל בשבועיים הקרובים, בעוד שעל מחלקות הנוער ושאר הספורט העממי נאסר לערוך כל פעילות, גם בחללים פתוחים. "לאגודה שלי זה לא עוזר בכלום", אומר כהנא, "אני בקשר עם מאות ספורטאים וכולם בתחושה מאוד קשה, חלקם אפילו בדיכאון, והספורט יכול להוציא אותך מזה ולרומם אותך. האגודה שלי הייתה פעילה בין הסגרים עם 30 קבוצות במשך שלושה חודשים וחצי ולא היה לי מקרה אחד של קורונה. יש קפסולות של פחות או יותר עשרה אנשים ומי שלא מרגיש טוב לא מגיע. באימונים עצמם השתדלנו לשים דגש פחות על מגע וקבענו חוקים שאסור 'להכניס ידיים'. אנשים מאוד מודעים לזה ואף אחד לא רוצה שמישהו אצלו יחלה בקורונה".

אגודה נוספת שנמצאת בצרות והחליטה להביע קול מחאה היא מכבי כפר סבא בכדורגל, שמופעלת על ידי מועדון "גילגול". במכבי כפר סבא, כמו גם ב"כדורסל באהבה", קיימו ביום ראשון שעבר מספר הפגנות ברחבי כפר סבא כדי לעורר את המודעות לנושא, כאשר הפגנה גדולה בהשתתפות ילדים והורים נערכה גם בשכונה הירוקה. "יש לנו 450 ילדים שמתאמנים רק בכפר סבא, ויש לנו גם בתי ספר בראש העין, רמת גן ותל אביב", מספר טובל שניידרמסר, מנהל המועדון, "כפר סבא היא הבית שלנו ופרט לפעילות בבתי הספר לכדורגל אנחנו מפעילים גם שמונה קבוצות בליגות של ההתאחדות לכדורגל. לכל אורך החודשים האחרונים הילדים לא מתאמנים באופן סדיר ורציף ומשחקים רשמיים בכלל לא מתקיימים. אגודות הספורט חשובות מעבר לעניין התחרותי. זה חשוב לילד לעשות ספורט וחשובה המסגרת הזאת, שמאפשרת לילדים ליהנות. יצאנו למחאה כי אף אחד לא משמיע את הקול שלנו, אנחנו לא מעניינים אף אחד ממקבלי ההחלטות. יש מאות אלפי ילדים שעושים ספורט באגודות ורוצים לחזור ואין שום הגיון לא לעשות ספורט במקומות פתוחים. הרי אם נלך לגני משחקים בעיר נראה אותם מלאים בילדים, וזה מוסדר בחוק. אז דווקא לעשות אימונים בקפסולות מסודרות וקבועות עם המועדון, זה לא קורה וזה קצת מוזר. אין הגיון בהחלטה".

ההפגנה מול קניון ערים

שניידרמסר מוסיף: "מערכות החוגים נהרסות לגמרי כי לא הצלחנו לעשות גבייה השנה, אנחנו לא מעניינים אותם. עשינו הפגנות מדהימות בעיר בשבוע שעבר במסגרת ההגבלה של הקילומטר שהייתה אז. באנו להבהיר שהספורט חיוני לכולנו ועל הדרך הילדים גם קיבלו שיעור באזרחות. ברמה הארצית יש המון אגודות שנרתמו למאבק, אבל לצערי בעיר שלנו אין מצטרפים מהאגודות השונות".

כעת מתכננים במטה המאבק לקיים הפגנה גדולה מול משרד הספורט ומחכים שמגבלות הקורונה יאפשרו זאת. "בגלל הקורונה יש קצת חשש שהפגנה המונית לא תתקבל בצורה יפה, לכן אנחנו עוד לא מוציאים את כולם לרחובות", אומר כהנא, "את הנזקים אני רואה גם ברמה האישית. הבן שלי מאוד פעיל ספורטיבית והפסיקו לו את הפעילות בחודשים האחרונים. לקחתי אותו ואת חבר שלו ועשיתי להם אימון, ראיתי עד כמה הם הלכו אחורה. מבחינתם זה היה אושר עילאי. זה הכניס להם חדוות חיים במקום להיות במסכים כל הזמן. אז שניים-שלושה ילדים יתאמנו ביחד, מה קרה? חתונות מותרות באולם סגור עד 40 אנשים, אז למה אי אפשר ספורט בקפסולות של עשרה עד 20 אנשים? למי זה יפריע? זה פשוט לא נמצא בסדר העדיפויות של הממשלה ואנחנו רוצים להעלות את המודעות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר