רפי סער. צילום אריה אברמזון
רפי סער. צילום אריה אברמזון

הרשמת קבעה כי הוועד היוצא פעל לטובת האגודה, אך לא ביטלה את הדחת סער מראשות מפעל המים

רשמת האגודות השיתופיות קבעה אמנם כי ההחלטה למנות ועדה ממונה למפעל המים בגלל אי מסירת פרוטוקולים היא "מופרזת", ושסער והוועד היוצא פעלו לטובת האגודה, אך הוסיפה גם כי "נוצר ניגוד עניינים מובנה בין תפקידם כחברי מועצת העיר לתפקידם כחברי הוועד המנהל של האגודה"

פורסם בתאריך: 9.11.20 08:14

מפעל המים של כפר סבא ימשיך להיות מנוהל על ידי ועדה ממונה בראשות מוטי דלג'ו, כאשר ראש העירייה רפי סער לא ישוב לתפקיד יו"ר הוועד המנהל של האגודה. כך קבעה אתמול (ראשון) עו"ד נעמה קאופמן-פס, רשמת האגודות השיתופיות במשרד הכלכלה, בהחלטה בנוגע לערעור שהגיש סער על ההחלטה להדיחו מתפקיד יו"ר האגודה ולמינוי ועדה ממונה. נזכיר כי סגן רשם האגודות השיתופיות קבע בחודש פברואר כי יש להדיח את סער ולפזר את ועד הנהלת מפעל המים ולמנות תחתיו ועדה ממונה, בשל "הזנחת ענייני האגודה", לאחר שוועד ההנהלה סירב למסור פרוטוקולים של דיוני הוועד לחבר האסיפה והפעיל החברתי ערן ורנר.

עוד נזכיר שורנר התלונן על כך שבאגודה לא מאפשרים לו לעיין בפרוטוקולים של ישיבות הוועד המנהל של מפעל המים, ומשכבר הועברו, הם היו מושחרים ברובם. הוא פנה בתחילת נובמבר שעבר בתלונה לאגף לאיגוד שיתופי וזה ביקש להעביר את הפרוטוקולים המלאים למעט קטעים הקשורים לצנעת הפרט. למרות הפצרות חוזרות ונשנות ודין ודברים לא הועברו המסמכים ובעקבות כך הגיש ורנר את התלונה, אשר בעקבותיה הודח סער ומונתה הוועד הממונה.


קיראו גם:

רפי סער סירב למסור פרוטוקולים והודח מראשות מפעל המים

מים סוערים: רפי סער רוצה לחזור לראשות מפעל המים. יוסי סדבון לא מסכים שזה יקרה


בהחלטתה כתבה עו"ד קאופמן-פס: "נוכח חשיפת הקשיים בניהול האגודה באופן שנוהלה, וניגוד העניינים האינהרנטי בשל זהות מועצת העיר ואסיפת המורשים של האגודה, אין הרשם יכול לעמוד מנגד ולהתעלם מבעיות אלה כעת. על כן, מצאתי לקבוע כי מינוי ועד ממונה הנו בעת הזו בלתי נמנע. פועלו של הוועד הממונה עד עתה המחיש עד כמה הכלי לפתרון חלק מבעיות האגודה ייעשה באופן יעיל מאוד באמצעות כלי זה שבידי הרשם".

עוד הוסיפה בהחלטתה: "על פניו יש ממש בטענות ועד האגודה היוצא כי הפעלתה של סמכות הרשם למנות ועד ממונה בשל אי מתן זכות עיון בפרוטוקולים למי מחברי האגודה היא מופרזת. התרשמתי כי הוועד היוצא והעומד בראשו פעלו לטובת האגודה וכי מכלול פעולותיהם אינו עולה כדי הזנחת ענייני האגודה. חרף זאת, איני סבורה כי יש בכך כדי להביא לביטולה של ההחלטה באופן מוחלט. על פי התמונה שהצטיירה לעיני, נוצר ניגוד עניינים מובנה ואינהרנטי בין תפקידם כחברי מועצת העיר לתפקידם כחברי הוועד המנהל של האגודה".

בכדי להתאים את החלטתה ללשון החוק, קבעה עו"ד קאופמן פס כי יש לשנות את הרכבו של הוועד הממונה – אשר כלל עד כה את יושב הראש מוטי דלג'ו, רו"ח אורלי גרטי סרוסי וליאורה טושינסקי, כך שימונו עוד שלושה חברים נוספים. שניים מהם יבחרו על ידי חברי הקואליציה במועצת העיר, ואחד על ידי האופוזיציה. על המועמדים להיות תושבי כפר סבא וחסרי זיקה פוליטית פומבית. השמות יועברו למשרדי הרשם עד לסוף החודש.

"אני מברך על החלטת רשמת האגודות השיתופיות, שתאפשר את המשך ניהול מפעל המים, תוך מתן נציגות נאמנה לתושבי העיר", אמר ראש העירייה רפי סער, "רשמת האגודות השיתופיות שמה סוף למסע ההכפשות והטענות המומצאות וקבעה בהחלטתה, כי 'הוועד היוצא והעומד בראשו פעלו לטובת האגודה וכי מכלול פעולותיהם אינו עולה כדי הזנחת ענייני האגודה'. זאת בנוסף לקביעתה, כי אינה סבורה שהתמונה שהוצגה בפניה מצדיקה סעד של מינוי ועד ממונה בשל הזנחת ענייני האגודה כפי שנטען בהחלטת ס.רשם האגודות בזמנו.

"עוד קבעה כי צדקנו בטענותנו כי הפעלתה סמכות הרשם למנות ועד ממונה בשל אי מתן זכות עיון בפרוטוקולים למי מחברי האגודה, היא מופרזת. עוד החליטה הרשמת לשנות את הרכב הוועד הממונה והוספת שלושה חברים נוספים מבין תושבי העיר, שיומלצו על ידי מועצת העיר – שניים מהם על ידי הקואליציה. אני מודה לד"ר מוטי דלג'ו, יו"ר הוועד הממונה, על עבודתו באגודה וסמוך ובטוח כי נצא לדרך חדשה, למען תושבות ותושבי העיר".

הפעיל החברתי ערן ורנר, שהחל את הפרשה, אמר: "בחודש יוני הגשתי הסתייגות לבקשת ראש העיריה לחזור לכהן בוועד ההנהלה של מפעל המים, בקשה שעמדה בניגוד גמור להצהרותיו הפומביות של רפי סער, כאילו הוא היה זה שביקש ובירך על מינוי הוועד הממונה. רשמת האגודות דנה בהרחבה וקבעה שבאגודה נוצרה בעיה של ניגוד עניינים מובנה אשר מקשה על פעילותה ושמינוי הוועד הממונה היא החלטה שלא רק שהיתה מתבקשת, אלא במבט לאחור אף הכרחית. זו החלטה חשובה מאוד לתושבי כפר סבא ואני מקווה שתסייע לוועד הממונה להצעיד את האגודה לטובת כל תושבי העיר".

יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון, שביקש לדחות את בקשת סער להחזיר אותו לתפקיד, מסר בתגובה: "בתאריך 31 למרץ 2020 הוגשה בקשה לרשמת האגודות השיתופיות על ידי באי כוחו של רפי סער ראש העיר וחלק מחברי הוועד (ארבעה משותפיו לקואליציה), לביטול החלטת רשם האגודות השיתופיות מתאריך 13 פברואר 2020 בדבר העברת ראש העיר וחברי הוועד מתפקידם ומינוי ועד ממונה בראשותו של ד"ר מוטי דלג'ו למפעל המים. בעקבות פנייה לציבור להביע את עמדתו לגבי בקשה זו, שלחתי בחודש יוני 2020 מכתב לרשמת האגודות בו נימקתי מדוע יש לדחות את הבקשה להחזיר את ראש העיר והוועד המנהל לתפקידם הקודם מטעמים רבים: מינויו של ראש העיריה מנוגד לחוק; ניגוד עניינים מובנה וקבוע; נשללה הזכות של יתר חברי האגודה להיבחר כחברי ועד; בחינת זכאותו של ראש העיר השוכר נכס בעיר להתמנות לוועד המנהל; התנהגות ראש העיר מול החלטות הרשם; הדרך לערער על החלטת רשם האגודות השיתופיות; צורך בחוות דעת משרד הפנים והיועץ המשפטי. היום ניתנה החלטת הרשמת המקבלת את עמדתי ועמדת מתנגדים נוספים שלא להחזיר את ראש העיר לתפקידו כיו"ר מפעל המים (ביחד עם הוועד הנבחר) עקב ניגוד עניינים מובנה המקשה על פעולתה, להשאיר את הוועד הממונה ולהוסיף לו שלושה נציגים מתושבי העיר שאינם חברי מועצה ושעונים לקריטריונים שנקבעו. החלטת סגן הרשם נשארה על כנה , בקשת ראש העיר נדחתה. מאחל לוועד הממונה בראשות ד"ר מוטי דלג'ו המשך הצלחה לטובת תושבי העיר כפר סבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר