מבצע איסוף הטקסטיל בדיור המוגן מגדלי הים התיכון

קחו דוגמה: דיירי מגדלי הים התיכון בכפר סבא אספו יותר מ-200 ק"ג של בגדים למיחזור

מנהלת מדור פרויקטים באגף הקיימות בעיריית כפר סבא רתמה את דיירי בית האבות לטובת פרויקט המיחזור. הבגדים שנאספו יועברו למפעלים שמכינים מהם מגבות בד וכיסוי לכבישים

פורסם בתאריך: 3.12.20 13:36

דיירי הדיור המוגן מגדלי הים התיכון בכפר סבא, ובני משפחותיהם, אספו לא פחות מ-200 קילוגרם של בגדים, במבצע מיוחד שנערך בשיתוף עם עיריית כפר סבא. הבגדים יועברו למספר גופים שידאגו שהטקסטיל ימוחזר בדרך זו או אחרת. היוזמה היא של מאיה ימיני, מנהלת מדור פרויקטים באגף קיימות וחדשנות של עיריית כפר סבא, במסגרת חודש פעילות שערכה העירייה בניסיון להתמודד עם כמויות הפסולת של התושבים.

"חודש נובמבר היה חודש של המון סיילים וקניות, ורצינו לעשות פעולה הפוכה שתראה מה המשמעות של הקניות האלה לאיכות הסביבה", אומרת ימיני, "עשינו פעילויות שנועדו לעודד צרכנות נבונה, כי הדבר הכי סביבתי שאפשר לעשות זה לקנות פחות. למעשה, מיחזור הוא האחרון ברשימה של פתרונות שקודמים לו. ניתן לצרוך פחות, להחליף בגדים עם חברים, ללכת למסיבות החלפה ולרכוש בגדים מיד שניה. נגענו בכל ההיבטים האלה בחודש האחרון, וחברנו למיזם יפה וחדשני בשם Re Fresh Global, שנועד לתת פתרון עירוני בנוגע לטקסטיל. אין כיום פתרון מערכתי כולל לנושא הזה ולכן החלטנו לעשות מעשה ולהתחיל פרויקט של איסוף טקסטיל בכל העיר. הטקסטיל שנאסף מגיע למיון ואז לחנויות יד שניה, למפעלים שמכינים ממנו מגבות בד וכיסוי לכבישים, וחלק מגיע גם למפעלים למיחזור".

בהמשך פנתה ימיני לאנשי הקשר בבתי האבות והדיור המוגן בעיר, עד שהגיעה לעינת טלאיסי, עובדת סוציאלית בדיור מוגן מגדלי הים התיכון בעיר, שלקחה יוזמה והרימה את הפרויקט. "חשבנו איך מייצרים יותר עניין במיוחד בקורונה כשאין הרבה פעילויות", אומר טלאיסי, "הבית סגור, אין כניסה לכל אחד והפעילויות מצומצמות. במשך כל השבוע פרסמנו לדיירים הודעות על האיסוף, שידרנו להם כתבות בנושא על המסכים והכנו אותם לאירוע הגדול שנערך בכניסה לבניין. בגלל שאי אפשר היה להיכנס, העמדנו עמדת קפה, שתיה, בלונים ומוזיקה כדי שיהיה קצת יותר שמח, והזמנו את הדיירים יחד עם בני משפחותיהם להביא דברי טקסטיל שהם לא זקוקים להם. לשמחתי היה שיתוף פעולה מדהים, נאספו כמעט 200 קילו ויצא יום כיפי לכולם עם מטרה טובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר