רועי אזולאי. צילום: רונית לוביצקי

רועי אזולאי איבד את כל שיער גופו בגלל אלימות שחווה בבית כילד. היום הוא מסמן ניצחון

אזולאי, תושב כפר סבא, חווה כילד אלימות יומיומית מצד אביו. אמו, שגם היא היתה קורבן לאלימות, ברחה מהבית. בגיל 13 לקה בתסמונת נדירה וכל שיער גופו נשר. היום, נשוי ואב לשלושה ומומחה בהדרכת הורים ויעוץ זוגי הוא אומר: "עבורי להיות אבא זה ניצחון"

פורסם בתאריך: 1.12.20 08:40

בשבוע שעבר ציינו בעולם, וגם בישראל, את יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים. רבים ממקרי האלימות כלפי נשים מתרחשים בתוך המשפחה, על ידי בני זוגן, ומי שנפגע עוד פרט לנשים הם הרבה פעמים בני הבית האחרים, בעיקר הילדים שגם הם קורבן לאלימות.

אחד מהילדים האלה הוא תושב כפר סבא רועי אזולאי, היום בן 41, נשוי ואב לשלושה ומומחה בהדרכת הורים ויעוץ זוגי כמעט שני עשורים. אזולאי גדל בירושלים, בבית שבו האלימות היתה חלק מהשגרה, והיא השאירה עליו חותם, גם פיזי, עד היום. בגיל 13 התעורר אזולאי בוקר אחד במיטתו והבין שמשהו לא בסדר, כאשר שיער גופו החל לנשור במהירות. חודשים מעטים עברו עד שעל גופו לא נשארה שערה אחת. שנים של חוסר ודאות עברו עד שאובחנה הבעיה הרפואית שגרמה לתהליך הנשירה, ממנו אין תרופה – מדובר באלופציה אראטה, מחלה אוטואימונית התוקפת את הגוף, שהגורמים העיקריים לה הם לחץ, מתח וחרדה. כששומעים את סיפור חייו המטורף של אזולאי, מבינים עד כמה הגורמים הללו שלטו בשנות הילדות והנערות שלו.

אזולאי הוא בן זקונים למשפחה בת ארבעה אחים ואחיות. "הבית שלנו היה מלא באלימות", הוא מספר בראיון לצומת השרון. "האלימות הייתה קודם כל של אבא כלפי אמא וגם כלפי האחים, כאשר ככל שעברו השנים המצב הפך להיות יותר ויותר חמור. אירוע שמאוד זכור לי קרה כשהייתי בן שש ואני זוכר אותו כאילו היה אתמול. אמא שלי קילחה אותי ואמרתי לה 'אמא, אולי עדיף שתעזבי את הבית?'. שנה וחצי אחר כך, בוקר אחד, היא לקחה את הדברים שלה ועזבה בלי להגיד לנו. היא שלשלה את כל הבגדים שלה למטה מהחלון לשכנה, אמרה שהיא יורדת לשתות קפה ומאז לא ראיתי אותה במשך עשר שנים".

אביו של אזולאי לא איפשר לו להיפגש עם אמו וגם לא עם אחיו ואחיותיו שגרו מחוץ לבית. "כשהייתי ילד הייתה לי פנטזיה שכשאמא תעזוב הכל יסתדר, כי היא הייתה המושא העיקר לאלימות", מספר אזולאי, "מה שקרה הוא שהעוצמות של האלימות כוונו מאותו רגע אלינו במשך שנים ארוכות, עד שהאחים שלי עזבו את הבית. היו שנים מאוד קשות ומורכבות של הזנחה רגשית והתעללות מילולית ופיזית קשות מאוד. בתחום התודעה גדלתי על תפיסה שנשים הן משהו בוגדני ונחות וכל הזמן הייתי צריך להיות במאבק הישרדות תודעתי כדי לשמר לעצמי איזו תפיסה עצמית אחרת, כי הבליץ של המסרים היה חזק מאוד. בסיומן של השנים האלה קיבלתי את 'המתנה' לחיים בדמות נשירת השיער. בגיל 13 הייתי ללא שערה אחת בכל הגוף – גבות, בית שחי, ריסים, ראש, פשוט כלום. בהתחלה לא ידעו לאבחן את זה, אבל כיום כבר יודעים שמדובר בתופעה שקיימת באוכלוסיה ושאין לה תרופה. האמת היא שגם אם הייתה לזה תרופה לא הייתי משתמש בה. בסופו של דבר עברתי תהליך מבושה מאוד גדולה לקבלה עצמית. מבחינתי אם היום יצמח לי שיער אאבד את הזהות שלי. אני חי עם עצמי בשלום ומקבל את עצמי".

חוץ מהקשר עם אמו, במשך כל שנות ילדותו ונערותו נותק הקשר גם בינו לבין אחיו, לאחר שאביו אסר עליו ליצור איתם קשר. בגיל 19 החליט אזולאי לעשות מעשה ואמר לאביו שהוא נוסע לפגוש את אמו. הוא נזרק מהבית באותו הרגע, ולא ראה את אביו במשך 18 שנים מאז. השניים נפגשו מספר מועט של פעמים לפני שהאב נפטר לפני כשלוש שנים. "ביום שישי האחרון הייתה לי שיחה עם אמא שלי ודיברנו על רקע התופעה שגדלה לאחרונה של רצח נשים. אני כל הזמן חושב לעצמי שאם היא לא הייתה עוזבת את הבית אולי זה גם היה הסיפור שלנו. הצעד שהיא עשתה כנראה הציל את החיים שלה. בסופו של דבר יש שיח נרחב על תקציבים ותכניות ממשלה ודברים כאלה, אבל אם האדם עצמו לא עושה מעשה, אין ודאות שהחברה תצליח למנוע את המקרים האלה".

כיום לאזולאי קליניקה פרטית ברחוב ויצמן להדרכת הורים ומתבגרים, והוא משמש כמאמן אישי ומרצה במוסדות חינוך. "הקריירה שלי בתחום התחילה מאז שהייתי ילד", הוא מספר, "ידעתי שכשאגדל ארצה לעזור לאנשים. אני פוגש הרבה זוגות והרבה מקרי אלימות וכל מקרה רצח שאני שומע עליו נוגע לי בלב באופן אישי. מה שאני יכול לעשות זה לתקן במקומות שאני פוגש. מגיעים אלי זוגות במשברים זוגיים מאוד גדולים, על רקע של אלימות, ובעיקר מתבגרים שמגיעים לפינות מאוד קשות עם ההורים שלהם וקיימת פגיעה חריפה ביחסים. כל הייעוד שלי הוא לתקן יחסים בין אנשים, זו השליחות שלי בחיים. אני מסתכל על הנתון של אחד מכל שלושה זוגות מתגרשים ונכמר לי הלב, כי אני מאמין שזה יכול להיות אחרת".

איך הקשר עם אמא שלך היום?

"יש לנו קשר טוב היום. כמובן שיש לקשר שלנו את המורכבות שלו, כי כשאתה חותך עשור יש לזה מחיר מאוד גדול שכנראה אי אפשר לתקן, אבל אני מאוד משקיע ביחסים איתה. גם ביחסים עם האחים שלי יש מורכבות וכל אחד מהם סוחב את המחירים שהוא שילם על הסיטואציה בבית. מבחינתי הניצחון הכי גדול שלי זה האישה ושלושת הילדים שלי. בשבילי, זה שהצלחתי להפוך להיות איש משפחה זה לא דבר טריוויאלי. גדלתי עם מסרים אנטי משפחתיים. להיות היום אבא שבאמת עושה תיקון עם הילדים שלו זה ניצחון עבורי שאין לו מחיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורלי ירקוני

    רועי אתה מעורר השראה.
    כבוד גדול להכיר אותך .
    שתצליח בכל מה שאתה עושה ועוזר לאנשים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר