תחנת התדלוק בגז בחניון האוטובוסים של מטרופולין סמוך לבית העלמין מנוחה נכונה
תחנת התדלוק בגז בחניון האוטובוסים של מטרופולין סמוך לבית העלמין מנוחה נכונה

דרישה לסגירת תחנת התדלוק של מטרופולין שפועלת יותר משנה בלי רישיון עסק

בעיריית כפר סבא ממתינים לתשובת הפרקליטות ומשרד האנרגיה לגבי רישיון העסק. חבר המועצה פנחס כהנא דורש לסגור את התחנה עד לקבלת תשובה. מטרופולין: "המקום פועל כחוק"

פורסם בתאריך: 8.12.20 07:36

חבר מועצת עיריית כפר סבא, פנחס כהנא מסיעת כפר סבא מתקדמת, דורש לסגור לאלתר את תחנת התדלוק בגז של חברת התחבורה הציבורית מטרופולין, שהוקמה בשטח חניית בית העלמין מנוחה נכונה בעיר ופועלת מזה יותר משנה בלי רישיון עסק. התחנה משמשת לתדלוק של עשרות אוטובוסים מדי לילה.

נזכיר שבחודש מרץ פרסמנו כי התחנה הניידת פועלת ללא אישור כבאות וללא רישיון עסק. כעבור שלושה חודשים הוענק למקום רישיון כבאות, בעוד שרישיון עסק טרם התקבל עד לרגע זה. בתגובה לצומת השרון בחודש יוני, מסרה העירייה שנושא רישיון העסק הועבר לבחינת פרקליטות המדינה ומשרד האנרגיה. זאת משום שבמטרופולין טוענים שהתחנה הניידת לא מצריכה אישורים, מכיוון שמדובר בנושא חדש שלא נבחן בעבר, וטענת החברה הועברה לבדיקת מחלקת רישוי עסקים בעירייה ולתובע העירוני ובהמשך כאמור גם לבדיקת הפרקליטות ומשרד האנרגיה.


קיראו גם:

חשיפה: תחנת התדלוק בחניון של מטרופולין פועלת בלי אישור הכבאות ובלי רישיון עסק

אחרי יותר משנה: תחנת התדלוק בגז של מטרופולין קיבלה אישור מהכבאות, שמעבירה ביקורת חריפה על העירייה


"התנגדתי נמרצות למיקום והקמת חניון אוטובוסים לחברת מטרופולין על אזור המיועד לחניון לבאי בתי הקברות, ולא במקום המיועד לכך באזור התעשייה החדש", אומר כהנא, "התחנה פועלת מזה כשנה ללא רישיון עסק. מחלקת רישוי העסקים בעירייה פנו לתובע העירוני שיגיש כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון. מאחר וחברת מטרופולין טוענת שמתקן תדלוק בגז נייד לא מצריך רישוי, פנתה העירייה לפרקליטות לבקש הבהרה. הפרקליטות מתמהמהת במתן תשובה, ועמדת היועץ המשפטי לעירייה שאין אפשרות כעת לנקוט בהליכי אכיפה משפטיים או מנהליים.

"פנינו בשנית לראש העירייה שיפעל לסגירה מידית של מתקן התדלוק, וזאת עד שתהיה תשובה מהפרקליטות, וזאת על בסיס עיקרון של זהירות מונעת. בטיחות האנשים קודמת לכל. היועץ המשפטי ענה שאי אפשר לפעול משפטית ומנהלית. התובע העירוני פנה שוב לפרקליטות וציין כי מדובר במתקנים שלא ברור עד כמה הושקע בבטיחותם מפני גרימת אסונות, והם צמודים לשני בתי עלמין שהחניונים שלהם הומי אדם. בינתיים התדלוק ממשיך להתקיים. ראש העירייה חייב לקחת מנהיגות, לשמור על בטיחות האנשים ולפעול לסגירת המתקן עד שתהיה תשובת הפרקליטות".

מעיריית כפר סבא נמסר: "תחנת התדלוק קיבלה אישור של איכות הסביבה ואישור של הכבאות עד למאי 2022. הנושא הועבר, כפי שנמסר לחבר המועצה, לבחינת פרקליטות המדינה ומשרד האנרגיה וטרם התקבלה החלטתם".

מחברת מטרופולין נמסר: "המקום פועל כחוק".

תגובת משרד האנרגיה: "תחנת התדלוק בגז הטבעי הדחוס (גט"ד) בכפר סבא אינה תחנה קבועה. מדובר בכלי רכב שעל גבו מיכל המתדלק אוטובוסים הפועלים בגט"ד ועל כן, לצורך הפעלתו, אין צורך בקבלת היתר בנייה, כי אם באישור ממשרד התחבורה. בבדיקה שביצעה רשות הגז הטבעי מול חברת סופרגז טבעי בע"מ, בעלת רישיון הספק המפעילה את רכב התדלוק, נמסר כי הרכב קיבל את אישור משרד התחבורה ואישור תקינות מהגופים המוסמכים לכך. בנושא בטיחות האש, החברה מסרה לרשות כי בחודש מאי נערכה במקום בו נמצא הרכב סיור על ידי נציגים מרשות הכבאות וההצלה אשר אישרו את המשך פעילות התדלוק ברכב, תוך מתן הנחיות נוספות ובכפוף לביצוע דרישות בטיחות אש למתקן זמני לתדלוק נייד בגט"ד". באשר לרישיון העסק נמסר: "שאלות לגבי רישיון עסק, צריך להפנות לגורם הרלוונטי".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הפניה של התובע העירוני בעיריית כפר סבא היא הועברה להמשך טיפול ובחינה של הגורמים הרלוונטיים במשרד האנרגיה. שאלת רישוי העסקים הנטענת בפניה נמצאת בתחום אחריותם ובסמכותם הבלעדית. הפונה עודכן כי הנושא הועבר על ידינו למשרד האנרגיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר