ישיבת אישור התקציב בכפר סבא. צילום דוברות העירייה

כמעט מיליארד שקלים: מועצת עיריית כפר סבא אישרה את התקציב העירוני ל-2021

393 מיליון שקלים, 44.3 אחוזים מסך התקציב, מיועדים לתחום החינוך. חברי האופוזיציה התנגדו: "מצבה הכלכלי של העיר לא טוב". ראש העירייה סער: "למרות הפגיעה בהכנסות בגלל משבר הקורונה שמנו דגש על החינוך, על פיתוח העיר, על שירותי רווחה ועל חיזוק הקהילה"

פורסם בתאריך: 31.12.20 08:32

תקציב עיריית כפר סבא לשנת 2021 אושר אתמול (רביעי) בישיבת מועצה שלא מן המניין. התקציב אושר ברוב של 12 חברי קואליציה מול ארבעה חברי אופוזיציה שהתנגדו. תקציב 2021 גדול בכ-40 מיליון שקלים מזה של השנה החולפת, ועומד על 887 מיליון שקלים.

עיקרי התקציב, שפורסמו כאן בשבוע שעבר, כוללים תקציב של 393 מיליון שקלים לחינוך, 44.3 אחוזים מסך התקציב, קיצוץ של 2.5 מיליון שקלים בתקציב התרבות ועלייה בתקצוב לתחום הרווחה, שיעמוד על 100.5 מיליון שקלים. תקציב הפיתוח השנתי, שאושר אף הוא אתמול בערב, עומד על סך של 99.1 מיליון שקל.

בעירייה מציינים כי תקציב החינוך השנתי כולל בין היתר גיוס של עוזרי הוראה למערכת החינוך העירונית, שמספרם הוגדל עקב משבר הקורונה, ובפעולות חינוך שונות, בהן גידול בתקציב הסעות התלמידים, גידול בתקציב הסיוע לילדים בסיכוי ותוספת של מגמות חדשות וכיתות תקשורתיות. עלייה נוספת נרשמה בתקציב הרווחה, חזות העיר ואגף קהילה וחברה.

"אנו עדיין בעיצומו של משבר הקורונה בישראל, שהוביל למשבר כלכלי בכל התחומים וחייב אותנו בהתנהלות שקולה ואחראית, תוך ביצוע התייעלות כלכלית, כתוצאה מהפגיעה המשמעותית בהכנסות העירייה בשל משבר הקורונה", אמר ראש העירייה רפי סער, "יחד עם זאת, יש נושאים שעליהם לא מתפשרים, ולכן שמנו דגש על החינוך, על פיתוח העיר, על שירותי רווחה ועל חיזוק הקהילה שלנו. זאת בנוסף לשימור כלל השירותים המוענקים לתושבות ותושבי העיר. אני מודה לכל גורמי המקצוע שעמלו לילות כימים על הכנת התקציב, שיאפשר לנו להמשיך להוביל את כפר סבא כעיר הטובה בישראל".

חברי האופוזיציה, שהצביעו נגד התקציב, פרסמו מסמך בו פרטו את הטענות שלהם לגבי התנגדותם. "תקציב 2021, בדומה לתקציב 2020 המקורי, כולל הגדלה מוגזמת בתקציבי העיר", כתבו, "מחד גיסא, גדל התקציב השוטף ב-40 מיליון שקלים וגדלו תקני כח האדם ב-2.5%, ומאידך גיסא תקציב הפיתוח מקוצץ רק ל-100 מיליון, מה שמקטין את צפי תקציבי הפיתוח ל-2022-2024 לכ-160 מיליון שקלים בלבד. בעוד היינו מצפים לריסון תקציבי בתקציב השוטף, תקציבי התב"ר הולכים ופוחתים משמעותית ללא נסיון לאיזון וריסון רב שנתי".

עוד הוסיפו: "צעדים אלו נעשים כאשר מצבה הכלכלי של העיר לא טוב, לא נמצאים ברשותנו דוחות מבוקרים תקציביים של 2019 וכאשר אין תקציב ממשלה. שום שכל במצב זה הוא להקטין את אי הודאות ואת מסגרת התקציב ככל הניתן, ליישם שורת צעדי התייעלות ברורים וגלויים ולהגביל הוצאות לא הכרחיות. עם זאת, ברצוננו לציין לחיוב את הצוות המקצועי, שהיה קשוב, ענה לשאלות, תיקן, ועבד במרץ כדי לגבש את כל הנתונים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר