סגן אלוף במיל ד"ר אבי הר לב ז"ל

משפחתו של סא"ל אבי הרלב ז"ל בהודעה מיוחדת: "לא הייתה לו שום סיבה לשים קץ לחייו"

״אנו דוחים את השמועות המופרכות אודות נסיבות מותו ומשוכנעים מהרגע הראשון שאבי נרצח", נמסר מהמשפחה, שמבקשת מהמשטרה והשב"כ לבחון את כל כיווני החקירה # הרלב ז"ל למד במדרשיית נועם בעיר. הוא נקבר בבית העלמין בכפר סבא בסמוך לקברו של גיסו, אל"מ דרור וינברג ז"ל

פורסם בתאריך: 16.1.21 20:32

משפחתו של סא"ל ד"ר אבי הרלב ז"ל, שנמצא ירוי ומת ביער להב בשבוע שעבר, לא הרחק מביתו. הוציאה הערב הודעה מיוחדת. בהודעה מבהירה המשפחה כי להרלב ז"ל לא הייתה שום סיבה לשים קץ לחייו ודורשת לחקור את כל הכיוונים, כולל הכיוון של רצח ממניע לאומני. במשפחה מדגישים כי אינם תוקפים את המשטרה ואת רשויות החקירה, אלא מבקשים בירור יסודי של העובדות. הרלב למד בכפר סבא בצעירותו ואשתו שלומית היא בת העיר ובת למשפחה שהשכול היכה בה כבר מספר פעמים. שלומית, אלמנתו של הרלב, היא אחותם של אל"מ דרור וינברג ז"ל מפקד חטיבת יהודה, שנהרג בשנת 2002 בהיתקלות עם מחבלים ב"ציר המתפללים" בחברון, ושל שי ז"ל, שהיה קצין מוערך באמ"ן, ונפטר מסרטן שנה וחצי אחרי שדרור נהרג. שני דודיה של שלומית,  שמעון ושלמה קניגסבוך ז"ל, נהרגו במלחמת ששת הימים. לבקשת משפחתו הרלב נקבר בכפר סבא בסמוך לקברו של דרור ז"ל. מי שנאלצה לקבור פעם נוספת בן משפחה, היא חמותו של הרלב ז"ל, תושבת כפר סבא בת שבע הופרט בת ה-79, שאיבדה את שני בניה, דרור ז"ל ושי ז"ל, ואת שני אחיה – שמעון ושלמה קניגסבוך ז"ל, שנהרגו במלחמת ששת הימים.

המוות היכה שוב בבת שבע הופרט מכפר סבא: גופתו של סא"ל אבי הר לב נמצאה ביער להב

זוהי הודעת המשפחה:

״אנו דוחים את השמועות המופרכות אודות נסיבות מותו של אבי שנפוצו מאז מותו. אנו משוכנעים מהרגע הראשון שאבי נרצח.
עתידו של אבי היה לפניו בכל המישורים.
הוא היה אדם פעיל מאוד, חיוני ואופטימי, איש משפחה אהוב על רבים ורופא מצטיין באמצע הקריירה המקצועית.
רק בימים האחרונים אבי פעל והשתתף בתכנון תכניות לעתיד, הן בנושאים הנוגעים ליישוב, והן במסגרת ההתנדבות לשירות המילואים אותו התכוון להמשיך, כפי שסיכם עם מפקד החטיבה שעות ספורות לפני מותו – וכפי שסיפר המח"ט בהלוויה הצבאית שנערכה לאבי.
אנחנו קוראים למשטרת ישראל לבחון באופן יסודי את *כל* כיווני החקירה, כולל האפשרות לאירוע לאומני.
נציין כי באירועים דומים בעבר (כגון במקרי הרצח של הרב משה טלבי ושל ירון גיספן ז״ל) הרושם הראשוני של גורמי החקירה, שמדובר באובדנות, התברר כשגוי.
במיוחד במקרה זה, כשאבי היה בדרכו משירות מילואים ולבוש מדי צה"ל, נדרשת בדיקה מקיפה וממצה.
אנחנו מבקשים ומצפים ממשטרת ישראל וגורמי הביטחון, אותם אנו מעריכים ומוקירים מאד, להמשיך ולמצות את החקירה עד תום ולמצוא את המפגעים".

# # #
במשפחה סיפרו היום כי סא"ל ד"ר אבי הרלב גדל בכפר סבא, למד במדרשיית נועם, והיה בין המחזורים הראשונים של המכינה הקדם צבאית בעלי. הוא שירת כמ"פ בשריון, בין היתר בפעילות מבצעית בלבנון. עם סיום השירות הצבאי, הוא נרשם ללימודי רפואה בבאר שבע. בכל השנים התבלט כתלמיד מצטיין, כאדם אכפתי, טוב לב ובעל אישיות יוצאת דופן. "אי אפשר היה שלא להתפעם מקסמו האישי ומאישיותו", מספרים חבריו.

ד"ר הרלב הצטיין בתחומו ונחשב לעילוי, למוביל ולפורץ דרך, מומחה בעל שם בגניקולוגיה ופוריות. בין היתר, פרסם עשרות מאמרים מדעיים חשובים והיה מעורב בכתיבה ובעריכת ספרים רפואיים. הוא היה ממקימי החברה הבינלאומית לאיבודי הריון חוזרים, היה מעורב מאוד בתחומי המחקר, האקדמיה והכשרת מתמחים וסטודנטים. הוא שימש במשך שנים כרופא בביה"ח סורוקה ובהמשך הוביל את יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים ברזילי. בניהולו, היחידה הגיעה להישגים חסרי תקדים. מאות משפחות זכו בעזרתו של אבי להביא ילדים לעולם, ביניהם משפחות רבות שכבר היו על סף ייאוש. בכך ראה אבי את עיקר ייעודו ועשה זאת במקצועיות ובאנושיות יוצאת דופן. "בזכותו יש לי את בני הבכור", מספרת אחת המטופלות. "הרגישות שלו והמקצועיות היו מדהימים. זה בלתי נתפס שהוא נהרג".
למרות עבודתו התובענית, אבי לא ויתר על שירות מילואים אינטנסיבי. הוא יכול היה לשמש כרופא צבאי במילואים, בתנאים קלים יותר, אך בחר להתנדב לתפקיד מבצעי שדרש ימי שרות רבים ועבודה קשה, במסגרתו הגיע לדרגת סא"ל בחטיבה 7 של החיל השריון. אבי נורה בדרכו חזרה הביתה משירות מילואים, שם נפגש עם מפקד החטיבה – יחד תכננו את פעילותו של אבי בשירות, להמשך השנה.
מעל הכל היה אבי איש משפחה. המשפחתיות הייתה ערך עליון אצלו וגם הבילוי המועדף – היה תמיד בחיק המשפחה. אישיותו הקורנת, שמחת החיים, חברות אמיצה והצניעות הרבה שאפיינה אותו, היו אבן שואבת לידידיו הרבים. הוא הותיר אחריו אישה, הורים, אח, חמישה ילדים ושתי נכדות.

מקורבים להרלב ז"ל ציינו הערב מספר אירועים קודמים שסווגו תחילה כמעשה אובדני אך התבררו בהמשך כאירועים שונים. כך למשל צוין אירוע משנת 2011 בו נמצא הרב משה טלבי ירוי לצד כביש הגישה לישוב רבבה כשנשקו האישי לצידו. המשטרה סגרה את התיק כמקרה התאבדות. רק לאחר שלוש שנים הרב טלבי הוכר כנפגע טרור.
מקרה נוסף שציינו מקורביו של הרלב ז"ל היה זה של תושב עלי, ירון גיספן, שגופתו הירויה נמצאת בפאתי הישוב עלי. לצידה מונח נשקו האישי. התיק נסגר כתיק התאבדות אך לאחר תשע שנים התברר שמדובר היה ברצח על רקע לאומני. עוד ציינו את את מותה של פעילת השלום נטע בלאט-שורק, שגופתה נמצאה כשחבל כרוך על צווארה. המקרה הוגדר תחילה כהתאבדות, אך חודשיים וחצי מאוחר יותר התברר שנטע נרצחה על ידי שני ערבים שעברו במקום וזיהו שמדובר ביהודייה.
מקורביו של הרלב שבו והדגישו היום כי הם סומכים על המשטרה והשב"כ שיחקרו את כל הכיוונים האפשריים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר