זירת הפיגוע מול קניון G בכפר סבא, צילום מדא

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בכפר סבא הורשע בניסיון לרצח

מחמד רישה מטול כרם הורשע בכתב אישום מתוקן בניסיון רצח בנסיבות מעשה טרור בעקבות הפיגוע שביצע ביום הזיכרון בשנה שעברה 

פורסם בתאריך: 29.12.21 08:41

שנה וחצי לאחר פיגוע הדקירה ברחוב ויצמן בסמוך לקניון G בכפר סבא, הרשיע בית המשפט המחוזי בלוד את המחבל מחמד רישה, בן 21, בניסיון רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור וכן בעבירה של כניסה לישראל שלא כחוק. זאת בעקבות פיגוע הדקירה שביצע ב-28.4.20 במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
לבית המשפט המחוזי הוצג הסדר טיעון עם הנאשם, במסגרתו הודה והורשע בכתב אישום מתוקן. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם הינו תושב טול כרם אשר במועד הרלוונטי לא החזיק בהיתר כניסה כדין לישראל. הנאשם החליט, כי ברצונו להיות "שהיד" באמצעות ביצוע פיגוע דקירה בליבה של מדינת ישראל. לשם כך הצטייד הנאשם בסכין, יצא את ביתו שבטול כרם ונכנס לשטח מדינת ישראל.

 

 

ביום ה- 28.4.20, מועד בו חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, הגיע לתחנת אוטובוס בקו 123 הסמוכה לקניון G בכפר סבא. הנאשם ניהל שיחה קצרה עם בתיה לבל אשר עמדה אותה העת בתחנה ולאחר שווידא כי היא ישראלית ויהודייה, הסתער עליה בעודה היא בגבה אליו ודקר אותה פעמים רבות. הנאשם המשיך ודקר את האישה גם לאחר שנשברה ידית האחיזה של הסכין וכשהוא אוחז בחוזקה אך ורק בלהב הסכין שנותר בידו. בשארית כוחותיה, נמלטה הנפגעת מהנאשם, תוך שהוא רודף אחריה. הנאשם לא חדל ממעשיו, אלא לאחר שאזרח שהזדמן למקום שלף את נשקו וירה לעברו. בהמשך פונתה הקורבן לטיפול בבית חולים מאיר בכפר סבא.

בית המשפט האריך את מעצרו של הנאשם עד 22.2.22 או עד מתן גזר הדין, המוקדם מביניהם.

קיראו גם:

ראיון ראשון עם הפצועה מפיגוע הדקירה: "הבנתי שהוא רוצח אותי. לא חשבתי שאצא מזה"

"בעיניים שלו הייתה שנאה, הוא בא לרצוח". פצועת הפיגוע בתיה לבל העידה בביה"מ | צפו


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר