כפר סבא במבט כללי, צילום מייקל כץ, באדיבות דוברות העירייה

מדד הלמ"ס: תושבי כפר סבא מרוצים מאיזור המגורים שלהם

מדד 2020: כפר סבא ראשונה בתוחלת החיים, ובשביעות רצון של התושבים מאיזור המגורים, מהניקיון ומהשטחים הירוקים. ויש גם דירוג בנושאים נוספים

פורסם בתאריך: 5.1.22 09:00

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה לאחרונה את מדדי איכות החיים לשנת 2020 בתחומים מרכזיים כגון, תוחלת חיים, שביעות רצון מהחיים, השכלה ושביעות רצון מהמצב הכלכלי. זאת בערים עם יותר מ-100 אלף תושבים. כפר סבא קטפה את הבכורה המחמיאה במדד תוחלת החיים של תושביה, ובמדדים נוספים, אבל הגיעה למקומות גבוהים פחות בדירוג במדדים אחרים. בחלק מהמדדים העיר נמצא במקום מכובד באמצע. להלן המדדים העיקריים:

הטוב:

מבין הערים הגדולות כפר סבא דורגה, כאמור, במקום הראשון בתוחלת החיים כאשר ממוצע הגיל של תושביה הוא 84.9, מעל הממוצע הארצי שעומד על 82.9. ראשל"צ, רחובות ור"ג מעט מאחור בדירוג.

עוד דורגה כפר סבא במקום ה-1 בשביעות רצון התושבים מאזור המגורים שלהם, עם ממוצע 95.5%, גבוה מהממוצע הארצי שעומד על 85.7%.

בתחום הסביבה, כפר סבא ראשונה בשביעות רצון תושביה מרמת הניקיון באזור המגורים עם ממוצע גבוה של 88.5%, זאת כאשר הממוצע הארצי הוא 63.5% בלבד.

העיר מדורגת ראשונה גם במדד שביעות רצון התושבים מפארקים ושטחים ירוקים באזור המגורים עם ממוצע 83.9%, זאת כאשר הממוצע הארצי הוא 63.1%.

כפר סבא מדורגת בצמרת הערים הגדולות עם צפיפות דיור נמוכה – 0.7 מספר נפשות לחדר, נתון זהה לבאר שבע, חיפה, נתניה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ותל אביב.

הפחות טוב

במדד שביעות רצון מהחיים בקרב בוגרים בני 20 ומעלה, כפר סבא ממוקמת רק במקום העשירי בדירוג עם 89.6 אחוזים, מעט מתחת לממוצע הארצי שהוא 90.3. ראשונה בדירוג בפער משמעותי רחובות עם ממוצע של 97.5 אחוזים.

במדד השכלה על תיכונית והשכלה גבוהה בקרב בני 30 מדורגת כפר סבא במקום ה-11 הלא מחמיא עם ממוצע של 51.1%. היא מקדימה רק את בת ים, אשדוד, פתח תקוה וירושלים. הממוצע הארצי 52.9%.

 

המכובד:

כפר סבא מדורגת במקום ה-3 המכובד בשיעור הזכאות לבגרות בקרב בני 26 עם ממוצע של 69.2, כשמקדימות אותה רק במעט תל אביב ורמת גן.

במדד שביעות רצון מהמצב הכלכלי כפר סבא במקום ה-5 עם ממוצע 71.5%, גבוה מהממוצע הארצי שהוא 65.8%. היא מקדימה ערים כגון תל אביב, ראשון לציון ורחובות.

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, אמר: "אני שמח וגאה לעמוד בראש עיר בה איכות החיים היא מהגבוהות בישראל, ולחזות בהמשך עלייה במדד שביעות רצון תושבי כפר סבא מהחיים בעיר הנפלאה שלנו. נתונים מרשימים אלה מצטרפים למדד הלמ"ס לשנת 2019 אשר מיקם את כפר סבא לראשונה, בראש טבלת שביעות רצון התושבים מאיכות החיים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר