קלפי, צילום Ohayon Avi, לשכת העיתונות הממשלתית
קלפי, צילום Ohayon Avi, לשכת העיתונות הממשלתית

מבקר המדינה: חריגה של כמיליון ש"ח לסיעת תפו"ח של יובל לוי בבחירות

המבקר פרסם לאחרונה דו"ח משלים בנושא מימון בחירות ברשויות המקומיות לסיעות אשר לא הגישו את הדוחות שלהן בזמן. לוי בתגובה: "המבקר קיבל את הסברי הסיעה"

פורסם בתאריך: 11.1.22 08:44

מבקר המדינה פרסם לאחרונה דו"ח משלים בנושא מימון בחירות ברשויות המקומיות לסיעות אשר לא הגישו את הדוחות שלהן בזמן. כזכור במרץ 2020 פרסם מבקר המדינה את הדוח המלא על מימון מפלגות אולם מספר סיעות לא הגישו את הדוחות בזמן ולראשונה קבע המבקר כי יפרסם דוח מעקב על אותן סיעות. בכפר סבא הדוח החדש מתייחס לרשימת תפוח של יובל לוי. לפי הדו"ח הסיעה הוציאה 3,121,492 מיליון שקלים למימון הבחירות. ההוצאות חרגו מהגבולות הקבועים בחוק ב- 1,061,373 ש"ח. המבקר קבע כי הסיעה סיימה את מערכת הבחירות בגירעון של 2,284,640 מיליון שקלים.

ההסברים שניתנו בדבר המקורות הכספיים לכיסוי הגירעון לא הניחו את דעת מבקר המדינה, ולכן קבע כי יש בגירעון זה משום תרומה אסורה לפי סעיף 16 לחוק. המבקר הוסיף כי הסיעה לא ניהלה חשבון בנק כנדרש וכי הדו"ח הכספי הוגש למבקר המדינה באיחור רב. בהתחשב באופי החריגה ובהיקפה, ולאחר שמבקר המדינה שקל בין היתר את ההסברים שניתנו, המליץ מבקר המדינה, בתוקף סמכותו לפי סעיף 23(ד) לחוק, להשית שלילה של השלמת מימון הוצאות הבחירות בסכום של 44,785 שקלים המהווים 10% מהמימון הממלכתי המגיע לסיעה (447,852 שקלים).

יש להדגיש, כי על פי הוראות החוק, סיעה שמגיע לה מימון ממלכתי מהמדינה מקבלת 85% מהמימון מיד אחרי הבחירות והיתר משולם רק לאחר שמבקר המדינה השלים את הביקורת על הסיעה, וזאת במידה ודו"ח הביקורת בעניינה של הסיעה הוא חיובי. עוד קובע החוק שבמידה שהדוח אינו חיובי, כלומר שבביקורת הועלה שהסיעה לא קיימה את הוראות החוק במלואן – לא תשולם  לה יתרת המימון בכלל, אולם למבקר יש סמכות להמליץ על הקטנת הסנקציה הזו, בהתאם לממצאים שהועלו בביקורת והסברים שנתנו נציגי הסיעה. במקרה של סיעת תפו"ח, המלצת המבקר היא לקבוע ששלילת המימון תהיה, כאמור, 10%.

 

בסוף חודש מרץ 2020 פרסמנו כי מתוך 14 סיעות שהתמודדו בבחירות המוניציפאליות באוקטובר 2018 בכפר סבא, רק שתיים קיבלו ביקורת חיובית בדו"ח מימון הבחירות בשלטון המקומי שפרסם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. מדובר בסיעות 'תנופה' בראשות סגן וממלא מקום ראש העיר עו"ד איתן צנעני וסיעת 'הרשימה שלנו' בראשות חברת מועצת העיר עו"ד עדי לוי-סקופ. יתר הסיעות קיבלו ביקורת לא חיובית על אופן ניהול החשבונות שלהן או על חריגה מתקרת הוצאות המותרת וחלק אף נקנסו בשל כך. הדו"ח ציין בין השאר לשלילה את סיעותיהם של מירית שקד ברק, יוסי סדבון, הדר לביא וצביקה צרפתי. יאיר אברהם מסיעת "קול החינוך" כלל לא הגיש דו"ח ועו"ד יובל לוי, יו"ר סיעת תפו"ח, הגיש את הדו"ח באיחור ניכר והביקורת לגבי סיעתו נכללה בדו"ח נפרד.

קיראו גם:

איזו סיעה חיובית ואיזו לא: פורסם דוח מימון הבחירות בשלטון המקומי

תגובת חבר המועצה, עו"ד יובל לוי: "מבקר המדינה העביר לסיעה תוספת מימון רק לאחרונה, לאחר שקיבל את הסברי הסיעה. שלוש שנים לאחר הבחירות, סיפור ממוחזר זה עולה בסמיכות לא מפתיעה לאחר כישלון דרישתם הכתובה של חברי האופוזיציה להפריע אישית ליו״ר הסיעה יובל לוי בהתנדבותו  לטובת תושבי העיר בפרויקטים לפינוי בינוי. כאמור, יחד עם בקשתם להפריע  ליובל לוי במאמצי הקידום, האופוזיציה דרשה גם  לעצור כליל את הפעולות לתכנון פינוי בינוי בשכונות ובמרכז העיר. הציבור ישפוט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר