פרויקט גלגלים של נתינה, שיפוץ כיסרות גלגלים לטובת פליטים באוקראינה, צילום דוברות העירייה

מחמם את הלב: 150 כיסאות גלגלים שופצו בכפר סבא ונשלחו לגבול אוקראינה

את הכיסאות שיפצו תלמידים מהעיר, מתנדבים מעמותת אוהלי קידר ובעלי מוגבלויות, במסגרת פרויקט גלגלים של נתינה

פורסם בתאריך: 23.3.22 08:22

לא פחות מ-150 כיסאות גלגלים נשלחו לאחרונה מכפר סבא לגבול אוקראינה עבור פליטי המלחמה. היוזמה המרגשת היא פרי שיתוף פעולה בין תלמידי התיכונים כצנלסון וגלילי, תלמידי חטיבת הביניים בר לב, ילדים עם מוגבלויות בעיר ועמותת "אוהלי קידר", במסגרת מיזם שפועל בכפ"ס תחת השם "גלגלים של נתינה", במסגרתו מתקנים התלמידים ציוד רפואי תקול ותורמים אותו למי שזקוקים לכך. שגרירות אוקראינה בישראל דאגה לשלוח את כיסאות הגלגלים לגבול אוקראינה – פולין.

במסגרת המיזם ההתנדבותי הייחודי, לוקחים חלק בתיקון הציוד הרפואי השבור ילדים ובני נוער עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, ילדים ובני נוער ששוהים בפנימיות ובמסגרות חינוכיות, ותלמידות ותלמידי תיכונים שמתנדבים בעמותה במסגרת מחויבות אישית. הם מתקנים בין היתר כיסאות גלגלים, עמידונים, קלנועיות ועוד. לאחר מכן, נתרם הציוד ע"י חברי העמותה לאנשים עם מוגבלויות אשר זקוקים לו, ביניהם אנשים שידם אינה משגת לקנות ציוד רפואי באופן עצמאי. חלק מהציוד נתרם ברחבי העולם ובמדינות עולם שלישי, בהן לתושבים אין גישה לעזרים מעין אלה.

פרויקט גלגלים של נתינה, שיפוץ כיסרות גלגלים לטובת פליטים באוקראינה, צילום דוברות העירייה

אורן שעיבי, ממקימי עמותת "אוהלי קידר", אמר: "הפרויקט שלנו מאפשר לילדים ולבני הנוער מקור להעצמה ותחושת מסוגלות עצמית. כל זאת בנוסף לערך העצום של עזרה, נתינה לזולת ורכישת מיומנות טכנית שהם זוכים לה. זה מפתח כישורי התמודדות עם אתגרים ויכולת עבודה בצוות".

 

שעיבי הוקיר תודה לעושים במלאכה: "אני מודה לראש העירייה רפי סער ולכל הנהלת העירייה, שמאפשרים לנו לקיים את הפעילות החשובה הזו, תוך שיתוף פעולה מלא. תודה גם למנהל הסדנא אוריאל חתוכה ולמנהל "גלגלים של נתינה" בטייבה, גאוד מסראווה שמאפשרים את שיתוף הפעולה המשמעותי הזה".

ראש העירייה רפי סער הגיע לעמותה כדי לברך על הפרויקט ואמר: "מדובר ביוזמה מצילת חיים. תארו לכם את ההתרגשות אצל אדם שלא יכול היה להתנייד בכוחות עצמו ומקבל פתאום כיסא גלגלים, שבעזרתו הוא יכול לנוע ממקום למקום. התלמידים שלנו וחברי העמותה עושים עבודת קודש של ממש, מעניקים עצמאות לאנשים, ואני גאה מאוד בנוער שלנו ובמתנדבים״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר