הרדוף הנחלים בכניסה לגן, צילום פרטי

זהירות צמח רעיל: כדאי לשים לב מה גודל צמוד לגן הילדים

תושבת העיר בשם רחל התריעה על הימצאות צמח הרדוף הנחלים הנחשב רעיל ומסוכן בצמוד לגן ילדים בעיר, ואף פנתה לעירייה, לדבריה כבר לפני כשבוע. אתמול הוסר הצמח המסוכן מהמקום

פורסם בתאריך: 12.5.22 08:12

זהירות, רעיל. רחל, תושבת כפר סבא הבחינה לתומה בצמחייה חשודה למראה בכניסה לגן ילדים ברחוב חצרות הדר בעיר. לדבריה זיהתה כי מדובר בצמח הרדוף הנחלים, שנחשב לרעיל ומסוכן. אחרי פנייה לעירייה, הודיעה אתמול זו כי הצמח הוסר ותישתל במקום צמחייה חדשה. התושבת אומרת כי פנתה כבר לפני כשבוע לעירייה, הצמח הוסר אתמול (רביעי).

רחל, המתגוררת באזור, סיפרה: "איך שראיתי את הצמח – דיווחתי. יש ילדים שלומדים בגן שם, וגם הורים עם תינוקות מגיעים לאסוף את הילדים שלהם. הודעתי לעירייה לפני כשבוע בוואטסאפ כדי שיעשו עם זה משהו, אבל כלום לא נעשה מאז, וגם לא קיבלתי תשובה, עד שהודיעו לכם אתמול כי הצמח הוסר. הרגשתי בשלב מסוים שלאף אחד לא אכפת. עברתי שם גם היום (אתמול) וראיתי שהשיחים עדיין קיימים. אני מכירה את הרדוף הנחלים ויודעת שזה רעיל. מילא במקומות שילדים ותינוקות לא חשופים אליהם, אבל זה ממש גובל בגן ילדים, חלק מהפרחים של הצמח נכנסים פנימה, אולי אפילו מסוכן לנשום את הצמח הזה".

רחל מדייקת במיקום: "יש מין מעבר בין רחוב חצרות הדר ורחוב וגולומב, באמצע בפרוזדור יש את גן הילדים. צריך להבין, הרדוף הנחלים זה צמח די נפוץ, ונמצא בהרבה מקומות, אבל הוא פשוט רעיל. כנראה שתלו אותו כצמח יפה מראה. יש צמחים קצת מחוץ ויש כאלה בתוך שטח הגן. אני באמת לא יודעת מי מטפל בזה. ילדים עלולים להכניס את הצמח לפה ולנשום אותו. יש פרחים של הצמח בגובה נמוך שגם שילדים קטנים יכולים לקטוף".

 

אז מי אתה הרדוף הנחלים? לפי ויקיפדיה, מדובר בשיח גבוה וחסון, בולט בתקופת הקיץ בפריחתו הוורודה וידוע ברעילותו. הוא גדל כצמח בר בגדות נחלים ואפיקים בעיקר ונפוץ כצמח תרבות בישראל ובעולם. הרדוף הנחלים הוא צמח רעיל לאדם ולבהמה, ורעליו מגינים על הצמח מפני רעייה. איברי הצמח מכילים לפחות כשלושים תרכובות (גליקוזידים), כמה מהן בעלי פעילות רפואית מוכחת ורובן רעילות ביותר. אחת הידועות שבהן נקרא אולאנדרין, שידוע במיוחד בהשפעתו החריפה על פעילות הלב. אכילת עלים יכולה לגרום סימפטומים כגון חוסר תיאבון, בחילה, הקאה, בלבול, שינויים בראייה והפרעות בקצב הלב (כמו דופק גבוה או דופק לא סדיר), וכן האטת קצב הלב וסימנים נוירולוגיים עד כדי חסם במערכת ההולכה של הלב (הפרעה חלקית ומלאה במעבר הדחף החשמלי לאורך מערכת ההולכה של הלב), איבוד הכרה ומוות.

בתגובה לפניית צומת השרון, הודיעה העירייה אתמול (רביעי): "בטיחות הילדים היא בראש סדר העדיפויות. הצמח הוסר, ובקרוב תישתל במקום צמחייה חדשה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    חבל. אפשר ללמוד וללמד…. אין צורך לעקור. פריחה יפה, עמיד וכן גם רעיל אם אוכלים את העלים שלו… ניסית פעם… אין סיכוי שתמשיך. חליטה יותר בעייתי.

  2. סבלתי מזה קשות

    הרדוף הנחלים גם גורם לפריחה חמורה בכל הגוף, חבל שלא צויין בכתבה. לצערנו המדינה מלאה בצמח הרעיל הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר