פריצה למתחם דמרי בכפר סבא, תמונות מהרשת (מצלמות אבטחה), פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
פריצה למתחם דמרי בכפר סבא, תמונות מהרשת (מצלמות אבטחה), פרסום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גנבים פרצו עם רכב לתוך חנויות במתחם דמרי, תושבים: "מפקירים אותנו" (וידיאו)

נמשך גל הפריצות בשכונות הירוקות: בשבת פרצו רעולי פנים עם רכב לתוך המתחם, גנבו רכוש ממספר חנויות ופרצו כספת של אחד העסקים. לתושבים טענות קשות למשטרה ולעירייה

פורסם בתאריך: 24.10.22 08:29

גל הפריצות בשכונה הירוקה בכפר סבא נמשך. תושבי השכונה כועסים ומבקשים לדעת עד מתי יפקירו אותם. השיא מבחינתם היה בשבת האחרונה, אז לקראת חמש לפנות בוקר, הגיעו למתחם דמרי בירוקה הצפונית שלושה רעולי פנים ברכב עם לוחית רישוי מזויפת ופרצו עם הרכב לתוך המתחם, תוך ניפוץ זכוכיות. הם פרצו לכספת של ארומה, פרצו לפיצוציה במקום וגנבו סיגריות בשווי עשרות אלפי שקלים, לא לפני ששברו את דלת הזכוכית במקום ועיקמו את התריס. הם המשיכו לחנות למשחקי מחשב, הם התנגשו עם הרכב אך לא הצליחו להיכנס וברחו מהמקום. אחת התושבות שמתגוררת בסמוך ובעלי אחד העסקים הזעיקו את המשטרה.

צפו בסרטון שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים:

האירוע, שמהווה המשך לגל גניבות רכבים ומתוך רכבים, עורר זעם גדול בקרב התושבים, שהתבטא בשיח ברשת. "הביטחון שלנו מופקר", נכתב בקבוצות הפייסבוק בעיר. "רק השבוע גנבו פה כמה מכוניות מהחניונים. ולא, זו לא הממשלה הזאת. זה היה ככה גם קודם. זה רק מחמיר. תסבירו לי על מה ולמה אנחנו משלמים אגרת אבטחה אם האבטחה פה חירטוט אחד גדול? המשטרה הגיעה בדיוק כשהגנבים נסעו, והשיטור העירוני באו לסיבוב במקום בשעה 10 ומשהו. כן, 10".

תושבת אחרת הוסיפה: "זו פעם שלישית שיש פריצה במרכז הזה, היה בעבר מקרה שנכנסו עם רכב וניסו לגנוב את הכספומט. אנחנו מרגישים שהעירייה והמשטרה לא עושות כלום. אנחנו משלמים אגרה ולא מובן לנו מה עושים עם הכסף. אנחנו יודעים שהגנבים מתחבאים. לאחרונה יש עליה משמעותית בגניבות הרכב ואנחנו מרגישים לא בטוחים וחוששים שזה יסתיים באסון, אין דין ואין דיין".

קיראו גם:

מתגברת תחושת חוסר הביטחון בכפר סבא: מכת גניבות רכב בשכונות הירוקות

מי שהגיבה לדברים היא חברת המועצה ומחזיקת תיק השכונות, עדי לוי סקופ. "לאן הגענו? תחושת הביטחון בשפל חסר תקדים" היא כתבה בפייסבוק וציינה שהעיר לא מוגנת ובפועל גם אין שום תוכנית למיגור הפשיעה. "בלילה פריצה אלימה לחנויות בדמרי סנטר תוך ונדליזם, במהלך כל השבוע גניבות רכבים גם בבוקר בשעה 8, גניבות ציוד מתוך רכבים, שבירת מצלמות. הם לא מפחדים ולא בוחלים בשום אמצעי. כל זה הוא שיא של עליה משמעותית באירועי פריצות וגניבות מתחילת השנה ואירועי בטחון נוספים, גם בשכונות הירוקות וגם בכל העיר". היא ציינה שתקציב הביטחון, בטיחות ושירותי חירום עמד בשנת 2022 על כ- 3% מסך התקציב העירוני והוא מבטא יחס זהה כמעט במהלך השנים האחרונות. "יש כ-70 מצלמות בטחון ופיקוח ברחבי העיר בלבד, לשם ההשוואה, בעיריית הרצליה ובהוד השרון היו 203 מצלמות אבטחה בשנת 2019 (לפי מענה לפי חוק חופש המידע). כדי להילחם בפשע המשתולל והחסר תקדים, אנחנו חייבים להרים תוכנית למיגורה ויפה שעה אחת קודם. יש להגדיל את תקציב הביטחון, להוסיף ניידות לאורך כל שעות היממה, להציב מחסומי פתע ועוד. נעשה כל שאל ידינו כדי להגן על הביטחון שלנו, ואם המשטרה לא עושה את זה- אנחנו נעשה".

 

כאמור, מכת גניבות כלי הרכב בכפר סבא בכלל ובשכונה הירוקה בפרט עולה משבוע לשבוע ורק לאחרונה נכתב בצומת השרון על גניבת רכבים ותלונות של תושבים. כך למשל, במוצאי ראש השנה נגנבו ברחבי כפר סבא 13 כלי רכב.

מעיריית כפר סבא נמסר: "מניעת עבירות רכוש נמצאת תחת אחריותה הבלעדית ובסמכות משטרת ישראל. עם זאת, עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לנושא ופועלת, באמצעות אגף הביטחון, השיטור והסיור העירוניים, על מנת לסייע למשטרה למנוע גניבות רכבים ועבירות רכוש בכלל.
במסגרת זו, פועלת העירייה במספר מישורים למיגור התופעה, דוגמת הצבת מצלמות ייחודיות ברחבי העיר ובכניסות אליה, קיום מבצעים משותפים עם משטרת ישראל, הרחבת יחידות המתנדבים ברחבי העיר, הקמת יחידת האופנועים, תגבור הסיורים של השיטור העירוני ועוד.
יש להדגיש, כי מדי לילה פועלים צוותי סיור בעיר, כדי למנוע עבירות פע"ר ועבירות גניבות רכב בפרט. הודות לערנות הסיור והשיטור העירוניים ואגף הביטחון העירוני, לצד פעילות משותפת עם סיירות תושבים מתנדבים בשכונות המערביות, נמנעו בעת האחרונה מספר גניבות רכבים ונעצרו עברייני רכוש ואף נרשמה ירידה בהתפרצויות לדירות בעיר. יש לציין, כי העלייה בתופעה היא כלל ארצית וראש העיר פנה מספר פעמים למשרד הביטחון על מנת להסדיר את נושא הפרצות בקו התפר על מנת למגר את התופעה, ונמצא בקשר שוטף עם גורמי המשטרה, לתגבור הפעילות בעיר, וכך גם נעשה. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ולהיאבק בעבירות גניבת הרכבים לצד משטרת ישראל".

תגובת המשטרה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר