עדי לוי סקופ, צילום פרטי
עדי לוי סקופ, צילום פרטי

סערת המקדמה והיצירה: עדי לוי סקופ התפטרה מתפקידה בחברה לתרבות ופנאי

לוי סקופ התפטרה מתפקיד מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה, וכתבה לרפי סער: "עלינו לנהוג בכספי ציבור בחרדת קודש". החברה לתרבות ופנאי: "ההחלטה על ההקצאה הכספית ליצירת האומנות אושרה בין השאר על ידי חברת המועצה עצמה"

פורסם בתאריך: 7.12.22 08:31

חברת המועצה, עו"ד עדי לוי סקופ, הודיעה על התפטרותה מתפקיד מ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לתרבות הפנאי בכפר סבא וזאת על רקע פרשת היצירה שהוזמנה מהאמן אריק ונונו, שעוררה סערה גדולה בכפר סבא.

מדובר ביצירה שהוזמנה מהאמן המוערך לכבוד חגיגות 120 לכפר סבא, וסוכם על תשלום של 330 אלף שקלים תמורתה. לאחר דברי ביקורת חריפים החליט ונונו לוותר על העיסקה. כזכור, לפני שבועיים פרסמנו בצומת השרון כי דירקטוריון החברה החליט למרות זאת לא לדרוש בחזרה מקדמה בסך 140 אלף שקלים ששולמה לונונו.

לוי סקופ הסבירה במכתב שהעבירה לראש העירייה, רפי סער, מדוע החליטה על התפטרותה: "כידוע לך, הבעתי את התנגדותי העזה והנחרצת להליך ההתקשרות בעניין יצירת האומנות בהיכל התרבות אשר מתחילתו היה נגוע בפגמים מהותיים המהווים פגיעה אנושה במנהל תקין, בכללי האתיקה והשקיפות. שיאה של התנהלות החמורה הייתה עם החלטת דירקטוריון החברה, בניגוד גמור לדעתי, לאשר במחי יד תשלום בסך עצום של 140 אלף שקלים לאמן אשר התפטר ימים בודדים לאחר שנחתם עימו ההסכם, ללא שסיפק כל תמורה ותוך הותרת מלוא זכויות היוצרים בידיו והכל בניגוד להסכם בין הצדדים".

לוי סקופ סיימה את מכתבה: "כנבחרי/ות ציבור ודירקטורים עלינו לנהוג בכספי ציבור בחרדת קודש ולא אוכל ליתן יד להתנהלות שערורייתית זו בשום פנים ואופן. אמשיך לשרת כדירקטוריון מן המניין בחברה ולפעול בכל כוחי להשבת הכספים לחברה ולציבור".

ביקורת גדולה: החברה לתרבות ופנאי שילמה 140 אלף שקלים מקדמה על יצירה שלא קיבלה

מהחברה לתרבות ופנאי נמסר: ״ההחלטה על ההקצאה הכספית ליצירת האומנות אושרה בין השאר על ידי חברת המועצה עצמה, במאי 22, וההחלטה על הצעת הפשרה שהובאה על ידי היועמ״ש ומנכ״לית החברה, אושרה ברוב קולות בדירקטוריון (6 מתוך 8). צר לנו שחברת המועצה מטילה דופי בעבודתם ומקצועיותם של היועץ המשפטי ומנכ״לית החברה העירונית לתרבות ופנאי. אנו נמשיך ונפעל בשיתוף פעולה, בשקיפות ובהתאם לכל כללי המינהל התקין, למען קידומה של העיר כפר סבא".

 

 

מהדירקטוריון נמסר: ״נבחרי ציבור צריכים לדעת לכבד החלטות של דרגים מקצועיים ואת עמדת היועץ המשפטי לחברה. אנו מצרים על כך שהמתקפה הבוטה והמיותרת מטעמים פוליטיים נגד האמן אריק ונונו, אומן תושב ובוגר העיר ובעל מעמד בינלאומי, פגעה בו וברצונו לתרום לעיר יצירת אומנות חסרת תקדים. ההחלטה לפצותו על הנזקים שנגרמו לו נעשתה על פי הכללים המשפטיים וכך ראוי לגוף ציבורי לפעול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר