מעון בר דרור בכפר סבא, צילום באדיבות הנהלת המעון, מאתר המעון
מעון בר דרור בכפר סבא, צילום באדיבות הנהלת המעון, מאתר המעון

"התנהלות תברואתית ירודה" | ליקויים במטבח מעון בר דרור, בו לקו חוסים רבים בשלשולים

בעקבות השלשולים, קיים משרד הבריאות ביקורת מקיפה במעון ומצא ליקויים מדאיגים. בדו"ח צוין כי בשיחה עם מנהל המעון נמצא שהמטבח בתהליכי שדרוג ותיקון ליקויים, בהתאם לתוכנית שאושרה לפני כחודש

פורסם בתאריך: 19.12.22 01:45

"התנהלות תברואתית ירודה של המוסד", כך קבע משרד הבריאות בנוגע למקרה שאירע לאחרונה במעון בר דרור בכפר סבא, מעון לאנשים עם צרכים מיוחדים, ובמהלכו 36 חוסים לקו בשלשולים, כפי שפרסמנו בצומת השרון בשבוע שעבר.

בעקבות ריבוי המקרים החל מחוז מרכז של משרד הבריאות בבדיקה תברואתית וחקירה אפידמיולוגית למציאת מקור התחלואה. במשרד הבריאות ציינו כי בעת הביקורת נלקחו למעבדת משרד הבריאות 21 דגימות מזון מארוחות בוקר וערב שהוגשו במוסד בשלושת הימים טרם האירוע. בבדיקות דגימות המזון שהוגש במוסד נמצאו רמות נמוכות של חיידקי קלוסטרידיום בסלט ושל החיידק אי קולי במרק. "רמות אלה אינן גורמות לתחלואה, אך מעידות על התנהלות תברואית ירודה של המוסד", נכתב בהודעת משרד הבריאות.

36 חוסים במעון בר דרור לקו יחד בשלשולים. משרד הבריאות פתח בבדיקות אפידמיולוגיות

על פי הבדיקה, נמצאו מספר ליקויים במטבח המעון: אי הקפדה על ניקיון בחלק מהמכשירים והמקומות במטבח, חוסר הקפדה על הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן לבישול ולמאכל, אי ביצוע בדיקה של טמפרטורת מוצרי המזון בעת קבלתם ואי ביצוע בקרת טמפרטורות בעת הוצאת המזון מהמטבח. כמו כן נמסר ממשרד הבריאות כי נמצאו במחסן מוצרי מזון פגי תוקף כמו תה, תבלינים, ושני גלונים של זיתים בשימורים.

בדו"ח צוין כי בשיחה עם מנהל המעון נמצא שהמטבח בתהליכי שדרוג ותיקון ליקויים, בהתאם לתוכנית שאושרה לפני כחודש.

לנוכח הממצאים והתחלואה, הורה משרד הבריאות לסגור את המטבח לבישול והכנת סלטים עד לתיקון הליקויים וביקורת חוזרת. ניתנה למוסד אפשרות להגשת ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים והוחלט כי ארוחת צהרים תסופק על ידי גורם חיצוני.

 

במשרד הבריאות ציינו כי על המוסד לתקן את הליקויים ולפעול בהתאם להנחיות. כמו כן, נדרש ליווי תברואי שוטף במטבח עד אשר יתוקנו הליקויים התפעוליים והתאמת התוכנית השיפוץ בהתאם לחוות דעת של לשכת הבריאות.

בהנחיית משרד הרווחה, שכר המעון טכנולוג מזון לטיפול בפערים שנמצאו על ידי משרד הבריאות. צוות מקצועי מטעם משרד הרווחה והביטחון החברתי כבר ביקר השבוע במעון וצוות מיוחד המונה מומחה בריאות הסביבה, תזונאית ומפקחת, ילוו את הנהלת המעון והצוות המקצועי במהלך יישום התכנית לשדרוג המטבח בהתאם להנחיות של משרד הבריאות.

במעון "בר דרור" סירבו להגיב לממצאי משרד הבריאות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר