הדמיית תכנית קרית הצעירים בצפון מזרח כפר סבא, יער קורין אדריכלים
הדמיית תכנית קרית הצעירים בצפון מזרח כפר סבא, יער קורין אדריכלים

למרות ההתנגדויות: אושרה בניית שכונת ענק בצפון מזרח כפר סבא

הותמ"ל אישרה את התכנית הכוללת 3,300 דירות בכפוף לשינויים טכניים. רפי סער: "זו בשורה חשובה לצעירי כפר סבא". הדר לביא: "זו תכנית רעה, יש אפשרויות טובות יותר", אושרת גני גונן: "יש לכפר סבא אפשרות לבנות שלא על חשבון שטחים ירוקים"

פורסם בתאריך: 21.12.22 08:52

למרות ההתנגדויות של תושבים מכפר סבא וגופים נוספים: הותמ"ל אישרה את תוכנית "קריית הצעירים" בצפון מזרח כפר סבא, הכוללת כ-4,140 יחידות דיור ואותה קידמה העירייה. מדובר בשכונת מגורים חדשה הצפויה לכלול כ-3,300 יח"ד, 427 יחידות מעונות סטודנטים כ-400 יחידות דיור מוגן, לצד כ-80,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר.

במסגרת התוכנית, התחייבה העירייה לשים דגש על דיור בר השגה לזוגות הצעירים במחיר מופחת, דירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח, וכל זאת תוך שמירה על השטחים הירוקים, הקמת טיילת עירונית ירוקה, ועוד. בעירייה מציינים כי לצד הגדלת היצע הדירות בצפון מזרח כפר סבא, מתוכננים מהלכים בתחום התחבורה שיעניקו פתרון לגודש בכבישים בעיר. במסגרת התוכנית יורחב כביש 541 – אחד מצירי הרוחב החשובים בשרון הדרומי, המקשר בין צירי האורך הארציים – כביש 2, נתיבי איילון וכביש 4. בנוסף ייסלל כביש 5504 לאזור התעשייה המזרחי – שיסייע בשחרור הפקקים בכניסה בעיר. צירי כבישי רחובות המוביל ובן יהודה בעיר יורחבו משמעותית וגם כביש 5503 החדש, יחובר לציר טשרניחובסקי. כמו כן, התוכנית כוללת פיתוח רשת שבילי אופניים, שתהיה חלק מתוכנית האב לשבילי אופניים של העיר.

השכונה החדשה אמורה לקום כאמור באזור צפון-מזרח העיר, בסמוך לשכונות כפר סבא הצעירה ובית נוף, ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן, ועל שטחים חקלאיים. השכונה תתפרס על פני כ-646 דונם. התוכנית, שהופקדה להתנגדויות הציבור בדצמבר 2021, יצרה תרעומת בקרב המועצה האזורית דרום השרון ומושב צופית, הנמצאים סמוך לעיר כפר סבא וכן התנגדות אצל מספר גורמים בכפר סבא. בהתנגדות שהגישו לותמ"ל בשלב ההתנגדויות, טענו המועצה והמושב כי התוכנית חלה ברובה על שטחים חקלאיים הנמצאים בשטחם ופוגעים בפרנסתם.

תוכנית הנדל"ן הגדולה: נסגר תיק התלונה במשטרה של ועד צופית נגד העירייה

בפני הוועדה הוצגו המלצות דו"ח החוקר אדיב נקאש, שבחן את ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית על ידי המועצה אזורית דרום השרון וצופית. ע"פ הוועדה "התוכנית מציעה תמהיל בינוי מגוון, מתבססת על גריד עירוני מרקמי ומעורב שימושים, ומשתלבת בקרבה ליער קפלן המהווה ריאה עירונית ירוקה". הוועדה התרשמה ש"נעשה מאמץ לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בשטחים הפתוחים הערכיים, באמצעות צמצום תחום התוכנית ממזרח, בתחום המעבר האקולוגי, וכן לשמור על חיץ בין הבינוי המוצע בתוכנית ובין המושב צופית הסמוך".

עוד קבעה הוועדה, כי "התוכנית מציעה תמהיל בינוי מגוון, מתבססת על גריד עירוני מרקמי מעורב שימושים, ומשתלבת בקרבה לעיר קפלן – המהווה ריאה עירונית ירוקה". בהתאם לכך, החליטה לאמץ את המלצת ועדת המשנה ולאשר את התוכנית, בכפוף לתיקונים טכניים בהנחיית מתכננת הוועדה, בין היתר גמישות גדולה יותר בניהול מאגרי נגר ושיפור נקודתי במערכת הדרכים הפנימית.

 

ראש העירייה, רפי סער, בירך על החלטת הוועדה ואמר: "זו בשורה חשובה לצעירי כפר סבא, ומשפרי הדיור תושבי העיר. תוכנית 'כאן ביתי' כוללת שיווק של דירות במחיר מופחת, הקצאה של דירות להשכרה ארוכת טווח וחידוש שכונת יוספטל. היום עשינו יחד עם צוותי המקצוע בעירייה צעד גדול לקראת סיום התכנון ויציאה לביצוע. אני מברך את חברי הוועדה שבחרו לעשות צדק היסטורי. אני מתחייב שהתוכנית תשמור על הריאות הירוקות ותספק פתרונות תחבורתיים גם עבור אלו שהתנגדו לה. זו בשורה של ממש במאבק ביוקר הדיור בעיר ואת ההשפעות הכלכליות של התוכנית, אנו נראה כבר בשנים הקרובות. לצד הגדלת היצע הדיור, נפעל ליישום מלא ומהיר של הפתרונות התחבורתיים לתוכנית 'כאן ביתי' במזרח וצפון העיר. אנחנו לא מתכוונים להתבונן מהצד בזמן שהמשפחות הצעירות קורסות תחת נטל עליית מחירי הדיור. נעשה הכל כדי להשאיר את המשפחות הצעירות כאן בכפר סבא"*.

חברת המועצה הדר לביא אמרה בתגובה לאישור התכנית: "תכנית הסיפוח של צופית וציפופה באלפי יחידות דיור היא תכנית רעה לכפר סבא ואלפי תושבי העיר מתנגדים לה. ראש העיר מקדם אותה מסיבותיו שלו ולא מקדם מסיבותיו שלו אלטרנטיבות קיימות של אלפי יחידות שכבר מוכנות היום לבניה בעיר. העיר צריכה לגדול בצורה אורגנית ועל בסיס תשתיות מוכחות קיימות של תחבורה, ביוב ומים – אחרת מה שנקבל זו קטסטרופה תחבורתית ופגיעה אנושה באיכות החיים של כפר סבא. אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדיי לוודא שהתכנית ההזויה הזאת לא תצא לפועל".

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, מסרה: "אנחנו מכירים בצורך לתת מענה למצוקת הדיור הלאומית ונרתמנו לכך פעמים רבות בעבר במחיר כואב. ההחלטה בנוגע לותמ"ל צופית, משמעותה עוד צעד בחיסול המרחב הכפרי במרכז הארץ, דרך תכנון שאינו מאוזן ומידתי. ראוי היה שעיריית כפר סבא תפעל לקדם את ההתחדשות העירונית וההתרחבות בשטחה. כמי שמכירה לעומק את תכניות העיר, יש לכפר סבא אפשרות ויכולת לבנות אלפי יחידות דיור שאינן על חשבון השטחים הירוקים והחקלאיים האחרונים שנותרו באזור. בשורה קשה שהותמ"ל בחר לפגוע במושב שמייצר חקלאות למדינת ישראל כבר מעל 90 שנה ומהווה את הריאות הירוקות של כל הסביבה, של שכנינו בעיר ובכפר. נמשיך להיאבק בכל כוחנו לשמור על המרחב הכפרי עבור הדורות הבאים".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה לביקורת: מעיריית כפר סבא נמסר: "אישור תכנית 'קריית הצעירים' בצפון מזרח העיר על ידי הותמ"ל, הוא הישג חסר תקדים במאבק שלנו למען תושבי כפר סבא שרוצים לקנות דירה במחיר שפוי. לאחר בצורת של עשרות שנים, העברנו תוכנית למען המשפחות הצעירות שבה יוקצו להם אלפי דירות במחיר מופחת ודירות לשכירות ארוכת טווח תוך שמירה קפדנית על צביון העיר ועל השטחים הירוקים. תכנית קריית הצעירים היא רק נדבך אחד מתוך מערך שלם שאנו מקיימים בכדי להגביר את היצע הדיור בעיר, שכולל גם את ההתחדשות העירונית בששת הימים, סוקולוב ומתחם התפוז, בשכונות יוספטל, כיסופים, אלי כהן, עלייה ועוד תכניות נוספות הנמצאות בשלבים סופיים. על אף שחברי האופוזיציה בחרו לחבור לתושבי היישובים הסמוכים ולהוביל לעזיבת אלפי משפחות בעיר, שקורסים תחת הצפיפות ויוקר המחייה, הותמ"ל קבע כי לא נפל פגם בתוכנית, אלא להפך – שיבח את העירייה על אופן הכנת התוכנית ושיתוף הציבור – וקבע כי היא הכרחית לאור הגידול הצפוי באוכלוסייה בעיר ובניגוד לטענות, היא שומרת גם על הריאות הירוקות ומספקת פתרונות תחבורתיים לכל תושבי האזור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר