קו נעים בסופש. צילום באדיבות עיריית תל אביב יפו
קו נעים בסופש. צילום באדיבות עיריית תל אביב יפו

מכתב הרבנים של כפר סבא: מחאה נוספת נגד ההצטרפות למיזם נעים בסופ"ש

תחת הכותרת "קריאת קודש וזעקה חמורה בגין הפרצה החמורה בחומת השבת", חתמו 11 רבני שכונות וקהילות על מכתב חריף שנשלח לראש העירייה רפי סער. העירייה: "מדובר בשירות הסעות ולא תחבורה ציבורית, שיופעל על ידי עיריית תל אביב"

פורסם בתאריך: 31.1.23 08:39

המחאה נגד הפעלת פרויקט "נעים בסופ"ש" בכפר סבא נמשכת. במקביל להחלטתו של סגן ראש העירייה, איתן צנעני, להסרת מחויבות פוליטית או קואליציונית לראש העירייה, רפי סער, כפי שפרסמנו אתמול בצומת השרון, יצא מכתב חריף ונוקב של 11 רבני שכונות וקהילות בכפר סבא כנגד ההחלטה על ההצטרפות לפרויקט התחבורה הציבורית החינמי בסופי שבוע.

על המכתב חתומים ארבעה רבני השכונות: הרב שמואל אברך, הרב אברהם הרוניין, הרב מוטי דשא, והרב בן ציון יעקב קרמר, ושבעה רבני הקהילות: הרב צבי אזרחי, הרב חיים כהן, הרב יניב כהן, הרב אליהו שלטי, הרב מנחם ביטון, הרב דניאל כהן, והרב משה צפניה.

תחת הכותרת "קריאת קודש וזעקה חמורה בגין הפרצה החמורה בחומת השבת", זועמים הרבנים על החלטתו של רפי סער לצרף את כפר סבא לפרויקט "נעים בסופ"ש" המאפשר פעילות תחבורה ציבורית בסופי השבוע מכפר סבא לתל אביב ובחזרה. "בלב כואב ודאגה גדולה שמענו, שראש עירנו רפי סער וסגנו דני הרוש החליטו לחבור לרון חולדאי ועיריית תל אביב ולהשתתף בפועל ובהשקעה של כספי ציבור במיזם תחבורה הנושא את השם נעים בסופ"ש", פתחו הרבנים את מכתבם.

הרבנים הוסיפו: "מיזם זה הינו חילול שבת בפרהסיה, קבוע מדי שבת בשבתו המעצים את חילול השבת בשיתוף פעולה בין רשויות שונות והוא חמור מאוד. גם כיום יש פתרונות לאלה הרוצים להגיע בשבת לתל אביב. הצטרפות למיזם זה הינה התרסה חמורה כנגד השבת, עקירת הדת ושיתוף פעולה עם גורמים שמטרתם המוצהרת הינה פגיעה בשבת הקדושה. אנו מוחים על ההצטרפות למיזם והפגיעה בכבוד השבת".

בסיום מכתבם כתבו הרבנים: "אנו פונים אל ראש העירייה רפי סער וסגנו דני הרוש בקריאה ובדרישה, הסירו ידכם מהשבת ותבטלו את ההצטרפות למיזם זה וזכות השבת תעמוד לכם ולתושבי כפר סבא".

חבר המועצה עילאי הרסגור הנדין, ראש רשימת מרצ שפעל לקידום פרויקט "נעים בסופ"ש" בכפר סבא, אמר בתגובה למכתב הרבנים: "שירות נעים בסופ"ש מאפשר להורים להתאחד עם ילדיהם בסופי השבוע, למבלים ליהנות מהערב החופשי שלהם בבטחה בלי לשתות ולנהוג, לבני משפחות של מאושפזים בבתי החולים לבקרם, ולכל התושבים, בין מדובר באנשים עם מוגבלויות שאינם יכולים לנהוג ברכב או כאלה שמעוניינים לוותר עליו מבחירה, לנוע בחופשיות. אין לכך קשר לדת, אלא לבחירה חופשית של אנשים, וכמובן שלא נכריח שומרי מסורת להיכנס לאוטובוס, כך שאין לרבנים ממה לחשוש".

מעיריית כפר סבא נמסר: "הסעות בעיר כפר סבא פעלו באופן ישיר על ידי העירייה, מתוך שמירה על הסטטוס קוו – שנמשך בעיר לאורך עשרות שנים ונתן שירות לצעירים ולמבוגרים כאחד. מדובר בשירות הסעות בלבד ולא תחבורה ציבורית. השירות המבוקש יופעל על ידי עיריית תל אביב, מתוך שיקולים מקצועיים בלבד. כפר סבא דוגלת בקידום אורח חיים המכבד את האוכלוסייה בעיר על שלל גווניה, מתוך מדיניות של סובלנות וכבוד הדדי. ראש העיר לא יאפשר לאף גורם לפגוע באחר, כך היה וכך יהיה. בתקופה המורכבת שהחברה הישראלית נמצאת בה, עלינו לקרב לבבות, איש באמונתו יחיה. יש לנו רק כפר סבא אחת ונמשיך לשמור עליה סובלנית, מכבדת ומאחדת".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. כפרסבאי חילוני

    בושה שבעיר כל כך חילונים גם מנסים לטרפד כזו יוזמה. והכי מאכזב הוא ראש העיר שמתחבא מאחורי עיריית תל אביב. תגיד בראש מורם שזה נחוץ ונכון. סער רופס כמו הממשלה. גם בלהגב על אבי מעוז היה האחרון להגיב. זו מלחמה, וראש העיר שלנו לא נוקט עמדה בשום דבר

  2. יהודי

    חומת השבת, באמת!!
    אתם חיים בעיר חילונית, מכוניות נוסעות חופשי, יש חנויות פתוחות.
    תחיו את חייכם, תשמרו את השבת איך שאתם רוצים, תנו לנו לחיות איך שאנחנו רוצים.
    זו מדינה יהודית ריבונית, לא מדינת דת סגורה.

  3. המעניש

    הרבנים הנחמדים שוכחים שהם חיים בעיר מעורבת עם אוכלוסיה חילונית, כבודם במקומם נשאר כיאה לרבנים אבל שיכבדו את האוכלסיה בכללותה ואת רצונות הרוב לחיות חיים שלווים שמתאימים לאורך החיים גם לא של האוכלוסיה שומרת השבת.
    כמו שאני לא כופה עליהם לאכול בשר עם חלב, שלא יכפו על כולם תחבורה נוחה בשבת.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר