עידן צאובר (מימין) ואוראל בן חיים, צילומים מהפייסבוק
עידן צאובר (מימין) ואוראל בן חיים, צילומים מהפייסבוק

"חולייה משמעותית בשרשרת ייבוא סמים": כתב אישום נגד שתי הצעירות מכפר סבא ושתי צעירות נוספות

עידן צאובר ואוראל בן חיים מואשמות יחד עם ארבל מזרחי ולי פוני בייבוא סמים לארץ. לפי כתב האישום הסמים, בשווי מיליוני שקלים, הוסלקו במכשירי סוני פלייסטיישן, בקבוקי שמפו ואריזות מים המלח

פורסם בתאריך: 3.2.23 08:27

הטיול לברלין הסתיים בכתב אישור חמור: פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה אתמול (חמישי) כתב אישום כנגד ארבע הצעירות המואשמות בהברחת הסמים לארץ, ביניהן שתי תושבות כפר סבא, עידן צאובר ואוראל בן חיים בנות ה-24, ועימן שתי חברותיהן, ארבל מזרחי (23) ולי פוני (22). הארבע מואשמות בהברחת כ- 15 ק"ג סמים מסוג קוק וקטמין.

מכתב האישום, שהגיש עורך הדין גבי פאר, עולה כי מזרחי יצרה קשר עם אדם נוסף על מנת לייבא סמים לישראל. כדי להוציא את התכנית לפועל, הציעה מזרחי לצאובר, פוני ובן חיים לטוס יחד לייבא את הסמים מברלין תמורת תשלום של 30 אלף שקלים, ועוד שלושת אלפים שקלים עבור הוצאות טיסה ולינה, והן הסכימו. בהמשך, מזרחי הזמינה ושילמה במזומן עבור כרטיסי טיסה לארבעתן, ובהוראת האדם הנוסף, הוחלט כי הן יטוסו ב- 12 בינואר יחד לברלין, וכעבור שלושה ימים, ב- 15 בינואר יחזרו צאובר ובן חיים בטיסה אחת, ומזרחי ופוני בטיסה אחרת.

וכך אכן היה. ב-12 בינואר טסו ארבעתן לברלין וכעבור יומיים מזרחי ובן חיים קיבלו לידיהן את הסמים כשהם מוסלקים במכשירי סוני פלייסטיישן, בקבוקי שמפו ואריזות מים המלח. לקראת הטיסה חזרה, הנאשמות חילקו את הסמים ביניהן בערך באופן שווה, וכפי שתוכנן, ב-15 בינואר נחתו בטיסות נפרדות מברלין, כשסך הכל הן מחזיקות בכ-12 ק"ג קוק בשווי של בין 1,933,760 ל-2,296,340 שקלים וקטמין במשקל של כ- 2 ק"ג ששוויו בין 133,440 ל-177,920 שקלים.

 

עוד עולה מכתב האישום כי בין החודשים ספטמבר 22 לינואר 23, קשרו הנאשמות קשר, כל פעם בהרכב אחר מתוך הארבע, וייבאו סמים לישראל בסוג ומשקל שאינם ידועים, בהזדמנויות שונות, מברלין ומבודפשט.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציין עו"ד פאר: "המשיבות, כל אחת על פי חלקה, במספר מועדים, היוו חוליה משמעותית בשרשרת ייבוא הסמים. לאחר תכנון מוקדם, טסו לחו"ל על מנת לייבא לישראל סמים מסוכנים, אשר היו מוסלקים במזוודותיהן בצורות שונות, והכל עבור בצע כסף. מסוכנותן של המשיבות אף עולה ממספר אירועי ייבוא הסמים המפורטים בכתב האישום, סוג העבירות, סוג הסם, כמות הסם, התכנון, קשירת הקשר, הכולל ייבוא סמים בקנה מידה בינלאומי".

כתב האישום מייחס לארבעתן עבירות של ייבוא סם מסוכן בצוותא וקשירת קשר לביצוע פשע.

עו"ד ליה פלוס, המייצגת את עידן צאובר, אמרה בתגובה: "כתב האישום שהוגש משקף את השאיפה של המדינה לבסס הרשעה על בסיס חומר הראיות שלהבנתה עונה על כך. הנייר סופג הכל ואפשר לכתוב עליו כל דבר. לאחר שאלמד את חומר הראיות ואגבש את עמדתי אוכל להביא לשחרורה המיידי של מרשתי לביתה ולטיהור שמה שלה ושל משפחתה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר