צומת בן גוריון ירושלים, צילום פרטי
צומת בן גוריון ירושלים, צילום פרטי

מקטע חדש, צרות ישנות: טענות של תושבים על העבודות ברחוב בן גוריון

בעיות בטיחותיות, אי שיתוף ועיכובים: טענות קשות נגד העבודות בבן גוריון בין רוטשילד ותל חי. החברה הכלכלית: "פועלים בשקיפות, עקב הסופה העבודות התעכבו"

פורסם בתאריך: 6.3.23 08:02

העבודות מתמשכות והתושבים זועמים: תושבים המתגוררים באזור רחוב בן גוריון בכפר סבא ממשיכים להתלונן על עבודות הפיתוח המתבצעות ברחוב.

כזכור, בסוף חודש דצמבר פרסמנו ב"צומת השרון" כי תושבים המתגוררים ברחוב בן גוריון והרחובות הסמוכים לו מתלוננים על הימשכות עבדות הפיתוח בזמן רב מידי ביחס למה שנאמר בהצהרת העירייה בתחילת העבודות. התושבים התייחסו אל עבודות שבוצעו ברחוב בן גוריון בקטע שבין הרחובות סוקולוב לרוטשילד. מאז, העבודות במקטע זה הסתיימו ונמשכו בקטע שבין הרחובות רוטשילד ותל חי, אבל מתברר שהתלונות די חוזרות על עצמן, כאשר התושבים טוענים לאי עמידה בלוח הזמנים, בעיות בטיחותיות, סחבת וחוסר שיתוף של התושבים.

לטענת התושבים, לקראת סוף ינואר התקיימה פגישה עם ראש העירייה, עם נציגי הוועד של השכונה בשילוב עם נציגי העירייה, הקבלן, קשרי קהילה, מחלקת הנדסה, ומנכ"ל החברה הכלכלית. בפגישה עלו מספר נושאים על סדר היום, בין השאר: מעברי חציה חדשים ללא מרחב בטיחות מספיק, היעדר השקיפות מול התושבים, אי עמידה בלוחות זמנים, מצוקת החניה העולה וגוברת, עשיית צרכים של העובדים בחצרות בניינים, שינוי תוואי הכביש ברחוב ירושלים ועוד.

התושבים טוענים כי בפגישה ניתנו הנחיות לביצוע: לשתף את התושבים בתכנון, לשמוע את הבעיות, לקדם שיתוף פעולה ולתקן ליקויים, כאשר לדבריהם ראש העירייה העמיד את נושא הבטיחות בראש סדרי העדיפויות. לצורך העניין אף נפתחה קבוצת וואצאפ לעדכון התושבים.

בהמשך לאותה פגישה התקיים לפני שבועיים סיור עם בעלי תפקידים רלוונטיים. גילי כרמון, תושבת רחוב בן גוריון, סיפרה השבוע: "עברנו יחד עם הצוות על כלל הליקויים שראינו בשטח ושעלו בפגישה הראשונית. מספר דברים כבר טופלו כמו הגדלת שדה ראיה לצד מעברי החציה בפינת רחוב התחיה ופינת רחוב אנה פרנק. כמו כן הורדו כ-4 אדניות לטובת הגדלת שטחי חניה. בפגישה דנו בנושאי הבטיחות, הגברת האכיפה, סימון מעברי החציה, אף אחד מהם לא קורה בפועל. כל שאר הדברים שעלו טרם בוצעו ומדובר על מחדלי בטיחות גדולים מאוד".

כרמון מציינת: "בשבוע שעבר פניתי לעירייה בנוגע למראה פנורמית בצורת ירושלים בן גוריון שהוזזה כנראה במהלך עבודות הלילה שבוצעו ולא הוחזרה למקום כך שאינה מאפשרת שדה ראיה מספיק לפניה ימינה מירושלים לבן גוריון. כמו כן, התמרור "עצור" בצומת גם אינו תקין".

כרמון מספרת על חוויה מאוד לא נעימה, בלשון המעטה, שעברה בשבוע שעבר: "ביום שני שעבר בבוקר, בפעם השנייה תוך שבוע, כמעט ונדרסתי יחד עם הבן שלי, בן הארבע, והכלב, כאשר חציתי את מעבר החציה בצומת הרחובות בן גוריון וירושלים. הנהגת המשיכה לנסוע. כתוצאה משינויי התוואי של הכביש בצומת המדובר נהגים אינם עוצרים במעבר החצייה ו"גולשים" לתוך הצומת שכן אין שדה ראיה מספיק, וכולם מנסים להספיק לפנות לפני שיגיע רכב מבן גוריון. מדובר על תאונה שרק מחכה להתממש. תוהה מה יגידו בעירייה אחרי שילד חס וחלילה יפגע ממכונית עם נהג שרק ניסה להיכנס לצומת".

 

לטענת התושבים, גם הצומת בפינת הרחובות בן גוריון ואוסטושינסקי אינה בטיחותית. כרמון: "גם שם הובטח שיסמנו, יטפלו, יעשו. גם שם טרם קרה משהו. לעירייה לוקח יותר מידי זמן לתקן ליקויים בטיחותיים והיא עסוקה יותר מדי בצביעת עמודים. אין יום שלא עולה בקבוצה מחדל בטיחותי נוסף. השבוע שמענו על אישה מבוגרת שנסעה במונית ברחוב בן גוריון באזור תל חי והנהג שקע בבור בכביש והאישה נאלצה להגיע למיון עקב חבלה".

כרמון מסכמת את טענות התושבים: "הפרויקט היה אמור להסתיים בנובמבר ואז בסוף פברואר ועכשיו נאמר לנו אמצע מרץ. כדי לעמוד בלוח הזמנים עובדים על שתי מדרכות במקביל ואין להולכי הרגל איך להלך ברחובות העיר בבטיחות. יש פה התפשרות נוראית על הבטיחות של התושבים. חוסר השיתוף ממשיך, הסחבת ואי ביצוע פעולות בשטח. בקבוצה שנפתחה עולות שאלות וחוזרות ונשנות – ללא מענה ראוי. אנחנו ממתינים לתאריך לסיור נוסף שהובטח שיתקיים לאחר כשבועיים אך טרם תואם".

מהחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא נמסר: "החברה הכלכלית בשיתוף עם עיריית כפר סבא, פועלת בשקיפות מלאה מול התושבים בכל פרויקט אותו היא מבצעת בעיר, כחלק מתוכניות עבודה רב שנתיות לחידוש המרחבים הציבוריים ברחבי העיר.
עקב תנאי מזג האוויר והסופה שהייתה בחודש פברואר, יימשכו העבודות לחידוש רחוב בן גוריון עד לסוף חודש מרץ-תחילת חודש אפריל. החברה הכלכלית פועלת ומעדכנת באופן שוטף את נציגי התושבים, לרבות בסיורי שטח ופגישות עבודה, ובאמצעות צוות קשרי קהילה ייעודי. בנוגע לצומת הרחובות ירושלים-בן גוריון-אוסטושינסקי, חידוש הצומת נעשה בתקצוב ובשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה. הצומת במתכונתו החדשה בוצע ע"פ תכנון מקדים וקפדני ובהתאם לתקנים הבטיחותיים ביותר שנקבעו ואושרו על ידי משרד התחבורה. החברה הכלכלית ועיריית כפר סבא ימשיכו לפעול בכל רחבי העיר, למען איכות ורווחת תושבי כפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר