אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL lagereek
אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL lagereek

נמשך העימות בין האופוזיציה לקואליציה: הליך הסכם הגג יימשך, יובא לדיון במועצה

העירייה הודיעה למשרד הפנים כי הסכם הגג יובא לדיון במועצת העיר, ובעקבות זאת הודיע משרד הפנים לחמשת חברי האופוזיציה שדרשו לא לחתום עליו בשנת בחירות, כי לא יתערב. ומה אומרים חברי המועצה?

פורסם בתאריך: 14.6.23 08:46

ביקשו את עצירת החתימה על הסכם הגג בשנת בחירות – יסתפקו בדיון במועצת העיר: לאחר פניית 5 חברי מועצה למשרד הפנים הודיע היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא כי נושא הסכם הגג יגיע לדיון במועצת העיר.

כזכור, לפני שלושה שבועות פרסמנו ב"צומת השרון" כי חמישה חברי מועצה (הדר לביא, יוסי סדבון, יעל סער, פנחס כהנא וקרן גרשון) שיגרו מכתב למנכ"ל משרד הפנים במטרה למנוע חתימה של עיריית כפר סבא על הסכם הגג בשנת בחירות. במכתב הם התייחסו גם לחוזר מנכ"ל מיוחד אשר פורסם בחודש ינואר האחרון, המדגיש את הצורך לפעול בריסון ובאיפוק ככל שמתקרבים לבחירות ברשויות המקומיות.

בעקבות פנייה זו פנתה נועם אתגר, מנהלת תחום שלטון מקומי במחוז מרכז של משרד הפנים, לעירייה וביקשה את התייחסותה. בעקבות כך, השיב לה עו"ד אלון בן זקן, היועץ המשפטי של העירייה: "ההלכה לפיה ערב בחירות יש לנהוג באיפוק וריסון ולאזן בהפעלת סמכויות השלטון, ידועה ומוכרת לנו היטב ואולם בענייננו אין המדובר בביצוע מחטף שעניינו פעולה שלטונית ערב בחירות, כי אם במו"מ ארוך ומייגע, המושתת על עבודה של שנים, לקראת גיבוש ההסכם, תוך קידום המהלך בין עיריית כפר סבא לבין רמ"י, שכלל פגישות, דיונים, ניהול מו"מ ועבודה ממושכת הן של הגורמים המקצועיים בעירייה והן של יועצים חיצוניים ששכרה העירייה לשם כך, והכל לשם קידום אינטרסים ציבוריים לטובת ולמען הציבור. על כן במועד בו יבשיל המו"מ ויתגבש לכדי הסכם, הוא יובא לדיון במועצת העיר וכל החלטה שזו תקבל, היא זו שתקבע ותחייב את הכלל".

עו"ד בן זקן הוסיף והדגיש: "אין בכוונת עיריית כפר סבא לחתום על הסכם הגג ולכפות אותו הר כגיגית על מאן דהוא, אלא להביאו לדיון פורה וענייני במועצת העיר, במסגרתו יוכל כל חבר מועצה החפץ בכך, להביע דעתו בנושא והעירייה תפעל בהתאם להחלטת מועצת העיר ותכלכל צעדיה בהתאם".

בעקבות תשובת העירייה, הוחלט במשרד הפנים שלא להתערב בנושא ולא לקבל את בקשת חמשת חברי המועצה לעצור את החתימה על הסכם הגג בשנת בחירות. נועה אתגר ממשרד הפנים השיבה ביום ראשון לחמשת חברי המועצה: "לאור התייחסות זו (של העירייה – ש.י.) לא מצאנו מקום להתערבות נוספת".

הדר לביא מסרה בתגובה: "כבר חשפנו שבכוונתו של רפי סער לבנות 30,000 יחידות דיור חדשות בעיר, ללא כל תכנון של תשתיות עירוניות ראויות. מדובר בתכנית שתשנה את פניה של כפר סבא ותפגע באיכות החיים של תושבי העיר. סער אפילו לא חשב שראוי לחשוף את תכניותיו המסוכנות בפני התושבים. אז בזכות הפנייה שלנו דבר אחד בטוח היום – התכנית תגיע לדיון במועצת העיר ותיחשף לעיניי הציבור. אני וחברי סיעתי מתחייבים להמשיך ולפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי לחשוף את התכנית ולהיאבק בסכנות שהיא טומנת בחובה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "פרויקט הצעירים, המקודם על ידי העירייה זה שנתיים, הינו בשורה לתושבי כפר סבא וכולל מספר תוכניות משמעותיות לעיר: הרחבת שטחי תעסוקה ומסחר בעיר, פתרונות דיור מוזל לצעירי העיר, מעונות סטודנטים, חידוש שכונות ותיקות כולל שכונת יוספטל, בנייה ושינוי מפת התחבורה, דיור מוגן לגיל השלישי ופיתוח תשתיות תחבורתיות מקיפות כמו גם הקמת מבני חינוך וציבור. הפרויקט יבוצע בשלבים – תשתיות תחילה. מיותר לציין, כי ככל ההסכמים, הוא יובא לאישור מועצת העיר וילווה בהסברה נרחבת בקרב התושבים. אנו מודים לכלל השותפים על תכנון ייחודי, המאפשר לתושבי כפר סבא להמשיך וליהנות מעיר עם איכות החיים מהמובילות בישראל".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר