גן ילדים Paha_L depositphotos.com
גן ילדים Paha_L depositphotos.com

המשטרה חוקרת תלונות על אלימות במשפחתון: "הבן שלי בסיוטים ממה שקרה שם"

ההורים דורשים צדק והפגינו כבר ארבע פעמים מול בית הגננת. הם מתלוננים על ילדים שלא קיבלו אוכל, משיכות בידיים וברגליים, ומכות. הצפייה בקלטות הוגבלה.

פורסם בתאריך: 25.7.23 08:41

טענות למעשי אלימות במשפחתון: הורים לילדים בפעוטון בכפר סבא, טוענים כי ילדיהם נחשפו למעשי אלימות מצד צוות המשפחתון. ההורים הזועמים התלוננו במשטרה ובמוצאי השבת האחרונה הפגינו מול ביתה של בעלת המשפחתון, בפעם הרביעית בשבועיים האחרונים.

הפרשה התגלתה לאחר שאחת האימהות  זיהתה התנהגות חשודה אצל בנה והחליטה לשים עליו אמצעי הקלטה. ההורים נחשפו להקלטות ודרשו כינוס של אספת הורים כדי לקבל הסברים מבעלת המשפחתון. ש', אמא לילד בגן, אמרה לצומת השרון: "באספת ההורים בעלת המשפחתון אמרה שהיא מוכנה לפתוח מצלמות אבל הסייעת התעלפה ופה הבנו שיש במצלמות דברים שאולי לא רוצים שנראה. היא נתנה לנו את המצלמות וראינו דברים מאוד קשים. הילדים שלנו לא קיבלו אוכל ומים, רואים אותה מושכת בידיים וברגליים, הרביצה לילדים, הטיחה חיתול בד בבן שלי, הבן שלי בן שנה ושמונה ולא אמור לישון בבוקר היו זורקים אותו שעות ללול. הבן שלי וילדים אחרים ממש בסיוטים ממה שקרה שם".

ההורים התלוננו במשטרה וזו החלה בחקירה. בית המשפט הגביל את המשטרה לצפות בצילומים רק מארבעה ימי פעילות בגן. ש' אומרת: "בארבעה הימים האלו המשטרה צפתה בשישה מקרי אלימות קלה. עורכי דין אומרים לנו שמנסים להשתיק את התיק הזה. יום אחרי היא נעלמה ומאז המשפחתון סגור".

למרות שבעלת המשפחתון עזבה את ביתה עם תחילת הפרשה, ההורים הפגינו מול ביתה כבר מספר פעמים. ש' מסבירה: "ההפגנות נועדו כדי להביע את זעקת ההורים ולדרוש צדק, אבל יש לנו הרגשה שבמדינה הזאת לא נזכה לצדק. אנחנו דורשים שהיא תקבל עונש. נראה שהמדינה מחפשת רק כרמל מעודה. היא לא כזאת אבל אנחנו דורשים שהיא תיענש, שיסגרו לה את הגן ושהיא תהיה במעצר בית. אין לנו עדכון מהמשטרה, לא מדברים איתנו ולא מתייחסים אלינו. אנחנו נמשיך להפגין. אם המשטרה לא תעשה צדק אנחנו נעשה צדק. אם המשטרה הגדירה אלימות קלה אז הייתה אלימות והיא צריכה להיענש. צריך להבין שאנחנו בבעיה גדולה כי המשפחתון נסגר ואין לנו סידור לילדים ועכשיו אנחנו צריכים למצוא משפחתון לשנה הבאה וזה לא פשוט".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת התלונה, במסגרתה הוגבלה הצפייה באמצעי התיעוד של הגן ע"י בית המשפט לארבעה ימים בלבד. ככל שבית המשפט יאפשר על פי חוק לצפות באמצעי התיעוד ובחינת התשתית הפלילית לאורך ימים נוספים, תורחב החקירה בהתאם.

תגובת מחוז מרכז שבמשרד החינוך: "לאור תלונות של הורי ילדי המשפחתון בכפר סבא למשטרת ישראל, נפתחה חקירה. במקביל צוות הפיקוח של המשרד פעל במידית ולאור הממצאים שעלו, משרד החינוך הוציא היום, צו הפסקה מינהלי לסגירת הגן. משרד החינוך והרשות המקומית באמצעות השירות הפסיכולוגי החינוכי בכפר סבא ילוו את הילדים והוריהם בהתמודדות עם אירוע חמור זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר