אזור התעשייה 50 במזרח כפר סבא. צילום עזרא לוי
אזור התעשייה 50 במזרח כפר סבא. צילום עזרא לוי

נציגי הציבור בוועדה שדנה בכניסת מפעלים מזהמים לכפר סבא התפטרו

הוועדה הוקמה בעקבות התנגדות התושבים להגדרת אזור התעשייה החדש בכפר סבא כאזור שמאפשר לאצור וליצור חומרים מסוכנים

פורסם בתאריך: 16.11.17 13:35

שלושת נציגי התושבים בוועדה העירונית שהוקמה במטרה לגבש את עמדת העירייה בכל הקשור במפעלים מזהמים בעיר, הגישו אתמול (ד') את התפטרותם ליו"ר הוועדה, המשנה למנכ"לית העירייה, איתי צחר. "כל תפקידה של הוועדה הוא למראית עין בלבד ומהותה הכשרת אזורי תעסוקה מזהמים לעיר כפר סבא על כל המשמעות שבכך", כתבו השלושה במכתב ההתפטרות.

נזכיר כי מדובר בוועדה משותפת לחברי מועצה ולנציגי התושבים, שהקימה עיריית כפר סבא בעקבות ישיבת מועצת עיר בספטמבר, ומטרתה לדון ב"גיבוש תמונת מצב ועמדת העירייה בנוגע למפעלים בעיר". היא הוקמה בעקבות לחץ התושבים המתנגדים לתוכנית המתאר של כפר סבא, לפיה, בין השאר, מוגדר אזור התעשייה החדש שממזרח לשכונות קפלן ויוספטל בכפר סבא כאזור תעסוקה 2, כזה שמאפשר לאצור וליצור חומרים מסוכנים.

 

שלושת נציגי הציבור בוועדה, מעיין צאייג, איציק מנהיימר ומיטל בקרמן, נציגי מטה המאבק נגד תוכנית המתאר של כפר סבא בוועדה, כותבים במכתב ההתפטרות כי "בכל המפגשים דנו רק בסיווג אזורי תעשייה, ולמעשה כך שונתה מטרת הוועדה לוועדת סיווג אזורי תעשייה בכפר סבא, על אף רצון תושבי כפר סבא למנוע ולאסור כניסת חומרים רעילים ומפעלים מזהמים לעיר". הם הוסיפו כי "בקשה מטעמנו להכליל רשימת יועצים אשר מתמחים בתחום זה כדוגמת יועצי סביבה וקיימות, יועצי בריאות ציבור, ויועצים ממגוון תחומים אשר קשורים קשר ישיר בנושא זיהום המפעלים נענתה בשלילה על ידי העירייה תוך מתן הסבר לא מספק".

במכתב כותבים התושבים עוד כי סווגי התעשייה בתוכנית המתאר נקבעו לפי הנספח הכלכלי שערכה העירייה, בו "'החזון הכלכלי' מהלך האימים של העיר עדיף על פני בריאות תושביה", כלשון התושבים.

עוד הם מתלוננים על חוסר השתתפות ואי הגעה ו/או הגעה חלקית של חברי המועצה לדיונים, ועל "אי דיוק בסיכום המפגשים ובהוצאת הפרוטוקולים תוך הצגה מגמתית ומסולפת של הדברים מצד העירייה".

חברת מועצת העיר רויטל לן כהן, מסרה בתגובה: "כמי שטרחה והגיעה לכל ישיבות הועדה אני מצרה מאד גם על 'שבירת הכלים' וגם על האופן שבו התנהלו נציגי התושבים בוועדה עצמה. התחושה לאורך כל הדרך היתה כי נציגי התושבים מבקשים להתנצח ולהתנגח ולא לפעול יחד לקידום המטרות שנקבעו לוועדה. אני סבורה כי יש חשיבות גדולה בהמשך חשיבה ועבודה משותפת ומקווה כי הנציגים יתעשתו או שיגיעו מחליפים במקומם של הפורשים. הועדה בכל אופן תמשיך בעבודה על פי המנדט שקיבלה ממועצת העיר וזאת מכיוון שאיכות חיי התושבים בעיר היא זו שעומדת לנגד עינייה".

תגובת העירייה: "הוועדה לא התפרקה ותמשיך לפעול משיקולים מקצועיים תוך שמירה על האינטרסים של הציבור. כל חומרי הועדה והסיכומים נמצאים באתר העיריה והציבור יכול לקרוא ולשפוט בעצמו בכל הקשור לתהליכים שהועדה מקדמת. מהתנהגותם של נציגי התושבים עולים סימני שאלה לגבי כנות כוונותיהם והתנהגות זו אמנם 'תופסת כותרות', אך אינה מקדמת את הנושא. עיריית כפר סבא תמשיך ותפעל כשלנגד עיניה טובת הציבור ותו לא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר