השטח מצפון לבן יהודה ומושב צופית. צילום עזרא לוי
מושב צופית. צילום עזרא לוי

העברת תוכנית הבנייה הענקית בצפון כפר סבא לותמ"ל נדחתה

משרד החקלאות התנגד לתוכנית בטענה שהיא פוגעת בשטחים החלקאיים של מושב צופית. דיון בחלופה יתקיים בעוד כחודש

פורסם בתאריך: 22.11.17 14:12

משרד החקלאות יציג לקבינט הדיור, תוך חודש, חלופה לתוכנית להקמת 7,000 יחידות דיור בשטח שמצפון לכפר סבא, על שטחים חקלאיים של מושב צופית, תוכנית שהיתה אמורה לעבור לוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) לצורך קידומה במסלול המהיר.

לפי התוכנית מדובר ב-1,000 דונם שבחלקה הצפוני של כפר סבא, ובצמידות דופן לשכונות הקיימות בעיר. המתחם מצוי בחלקו בתחום השיפוט של העיר ויתרת שטחו מצויה בתחום השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון, וכולל שטחים גם של קיבוץ ניר אליהו ומושב גן חיים. "המתחם כולל לפחות 7,000 יח"ד, במגוון דפוסי בינוי, ובנוסף כולל במסגרתו ייעודי מסחר מקומיים ושטחים עבור מבני ציבור, פארקים וגנים הנדרשים עבור השכונה והעיר", נכתב בהמלצת מנהלת מינהל התכנון דלית זילבר להעביר את התוכנית לותמ"ל. "פיתוח המתחם יאפשר תוספת נרחבת של יח"ד באזור ביקוש במרכז הארץ, תוך ניצול מיטבי של משאב הקרקע".

קבינט הדיור אישר ביום שני את העברת התוכנית לקידום במסלול המהיר, אך התנגדות של משרד החקלאות הביאה כאמור לדחייה.

"במטרה לשמור על הקרקע החקלאית, שר החקלאות והצוות המקצועי במשרד החקלאות הביע את התנגדותו להכרזה המוצעת בשל היותה בלתי מידתית ומהווה פגיעה בשטחים החקלאים בכלל ובמושב צופית בפרט", נמסר מהמשרד, "אין ספק שיש למצוא פתרונות למשבר הדיור ברחבי הארץ אך יש לעשות את זה לצד שמירה על הקרקע החקלאית והיישובים הכפריים ככל הניתן. סוכם שמשרד החקלאות תוך חודש יציג חלופה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר