הפרויקט של אבגד
הפרויקט של אבגד

פרויקט התמ"א הופשר אחרי שבע שנים. עכשיו בחברת אבגד כבר לא רוצים לעבוד בכפר סבא

אחרי שעיריית כפר סבא עיכבה במשך שנים שני פרויקטים של תמ"א 38 של חברת אבגד, ורק אחרי שהוגשה עתירה לבית המשפט, הגיעו החברה והעירייה לפשרה שתאפשר את הבנייה

פורסם בתאריך: 21.10.18 13:43

בשורה לדיירי הבתים ברחוב טשרניחובסקי 13 ורחוב אנילביץ’ 17 בכפר סבא: העירייה והחברה היזמית אבגד הגיעו לאחרונה להבנות לפתרון בעיית החניה שעיכבה פרויקטים של תמ"א 38 בבניינים שלהם במשך שבע שנים, מאז החל התכנון. הפתרון הושג לאחר שחברת אבגד עתרה לבית המשפט בנושא.

נזכיר שמהנדסת העירייה לשעבר, ענת צ'רבינסקי, עיכבה את קידום הפרויקטים לטענת החברה "בניגוד לסיכום בין הצדדים ולהחלטת הוועדה המקומית". בעקבות כך כך עתרה אבגד לבית המשפט המחוזי מרכז נגד הוועדה המקומית וצ’רבינסקי עצמה, באמצעות עורך הדין מיכה גדרון, בטענה כי הוועדה מסרבת להוציא לחברה היתר בנייה ודורשת שאבגד תוסיף 25 מקומות חניה, במקום 13 כפי שאישרה הוועדה המקומית בהחלטתה.

כיום יש לשני הבניינים 20 מקומות חניה עבור 32 דירות. בבקשה להיתר בנייה ביקשה אב-גד להוסיף 13 מקומות חניה, וש־22 מתוך ה־33 יהיו בעזרת מכפילי חניה. כך סוכם בין החברה למהנדסת, שאף כתבה כי בשל הסמיכות לצומת ראשי ולציר תחבורה ניתן להסתפק ב־33 מקומות חניה. אבגד טענה כי בקשתה החדשה של העירייה לתוספת חניות מעבר לסיכום הראשוני תחייב הקמת מתקן רובוטי שעלותו 150 אלף שקל לכל חניה, והוצאה כזו הופכת את הפרויקט לבלתי כלכלי.

לאחר עתירתה המנהלית של אבגד לבית המשפט, הגיעה החברה עם העירייה להבנות לפיהן תשלם 350 אלף שקלים "כופר חניה" לרשות בעבור שבע חניות במקום 13 כפי שדרשה המהנדסת, ובכך תישא העירייה בהקמת החניות החסרות לפרויקט.

הדמיית הפרויקט של אב-גד

הדמיית הפרויקט של אבגד

 

מנכ"ל אבגד, ראם רצון, אמר לצומת השרון: "הגשתי את הבקשה להיתר לפני שבע שנים ועברנו פעמיים בוועדות ערר. בסופו של דבר התוכנית אושרה גם בוועדת ערר וגם בעירייה, עם כמות חניות מסוימת. קיבלנו החלטה שמאשרת את הפרויקט בתנאים, ובדיוק כשהיינו צריכים לעבור הלאה נכנסה צ'רבינסקי לתפקיד והחליטה שהיא לא רוצה לאשר ודרשה שנוסיף 13 חניות. בבנייה אמנם הכל אפשרי, אבל זה עניין של עלויות. הפתרונות לבקשה הזאת יקרים וההיתכנות הכלכלית שלהם לא ריאלית. כל זה גם היה מחזיר אותנו לוועדות לקבל את כל האישורים מחדש, כלומר שנתיים אחורה. כמובן שלא הסכמנו והגשנו עתירה מנהלית ורק לאחר מכן הם התחילו לדבר איתנו".

נשמע שעברתם לא מעט.

"אנחנו לא רוצים לעבוד עוד בכפר סבא ולא נעשה כאן יותר פרויקטים. עברנו ויה דלרוזה קשה ביותר. חווינו קשיים מאוד גדולים בלקדם פרויקטים של התחדשות עירונית ונוצר לנו הרושם שהעירייה לא מעוניינת לקדם. אנחנו רוצים לבנות במקום בו מעודדים התחדשות עירונית ולא מערימים קשיים. כפר סבא הצטיינה בזה בשנים האחרונות – והעמיסו הרבה מאוד מכשולים שזה נעשה פשוט לא כדאי. פרויקט ברעננה בסדר גודל דומה לקח לנו שנתיים. כאן שבע שנים. רק שתבין את הפרופורציות".

תגובת העירייה: "במסגרת עתירה מנהלית שניהלה החברה היזמית אל מול עיריית כפר סבא הושגה פשרה שבה החברה תשלם עבור שבעה מקומות חנייה בלבד כשהיתר החנייה ניתן כבר באוגוסט 2018. יש להדגיש כי הוצאת ההיתר ארכה זמן רב בשל הליכי רישוי מורכבים בתיק הבניין שכללו בין היתר התנגדויות בעלי זכויות בנכס, דיונים והחלטות של ועדות ערר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חגי

    יש ערים שצריך להיות עם שאיפות אובדניות כדי לעבוד בהם, ולמי שאין שאיפות אובדניות אז כבר יסדרו לו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התמא במתכונת הנוכחית פשטה את הרגל מזמן ,אין ספק שנכון להיום אף אחד לא ממש יודע מה הזכיות ואת רוב הפרויקטים של החיזוק אי אפשר לבצע ,או תיכנונית או כי אין ריווחיות לפרויקט ,תוסיף על זה את ההתחקמות של הדיירים ,והמעכרים ,והנה לך מספיק סיבות למה לא לסכן את הכסף שלך כיזם ,אין שום סיבה להשקיע מאות אלפי שקלים היום ,ואולי לראות אותם בחזרה לפעמים גם ללא רווח כלל בעוד 8 שנים ,

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר