כנס תושבים ביוספטל, צילום פרטי

המטה למען מזרח כפ"ס: "תוכנית ההתחדשות ביוספטל רואה רק את היזמים"

במטה טוענים כי תוכנית הפינוי בינוי בשכונה נעשתה ללא שיתוף אמיתי של הציבור. דרישה לעצור את התהליך ולבצע סקר תשתיות. העירייה: "גאים להוביל את הפרויקט בשיתוף הציבור"

פורסם בתאריך: 1.11.21 08:42

מחאה על רקע כנס שיתוף הציבור של תוכנית ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל, שנערך בתחילת השבוע: במטה המאבק למען מזרח העיר, בראשות ציבי אלון ודרור קורן,  טוענים כי ההחלטה על הגדלת מספר תושבי השכונה מכ-2,500 כיום ל –12,500 בעתיד התקבלה ללא התייחסות לתשתיות באזור וללא שיתוף ציבור אמיתי. הם דורשים מראש העירייה לעצור את התהליך ולבצע סקרי תשתיות מקיפים, כל זאת טרם ההגדרות לתכנון.

פרויקט הפינוי בינוי צפוי לצאת לתהליך תכנון ולהביא לתוספת של אלפי יחידות דיור חדשות בשכונת יוספטל הוותיקה. הכינוס היווה את השלב הראשון בקידום הפרויקט הנרחב להתחדשות השכונה והרחבתה. שכונת יוספטל הוותיקה נוסדה בתחילת שנות ה-60 ומכילה כיום 1,051 יחידות דיור במסגרת 83 בנייני מגורים. השכונה מכילה בנייה מגוונת הכוללת בין היתר מבנים צמודי קרקע ובנייני רכבת. עפ"י התוכנית, פרויקט הפינוי-בינוי יאפשר בין היתר הרחבת השכונה ותוספת שטחים באמצעות הרחבת תחום התכנית לשטחים ממזרח, והמהווים חלק מתחום הבינוי של העיר כפר סבא על פי תכנית המתאר המחוזית.

תוכנית יוספטל, שכ' יוספטל – יער קורין, חברה מתכננת

מטה המאבק, בראשות ציבי אלון ודרור קורן, חילק פליירים לתושבים במהלך ביקור ראש העירייה רפי סער בשכונה, עם דרישה לקיים באופן מיידי סקר תחבורה מקיף ומקצועי למזרח העיר, שיתייחס לכוונה לשלש את מספר התושבים במזרח העיר ואת ההשפעה של אזורי התעשײה הענקיים ושל הביטול של כביש 541. בנוסף, הם דורשים טרם תחילת הבניה ביוספטל, לבצע סקר איכות מים בעיר, שייתן מידע מקיף על השפעת איכות מי השתײה באקװיפר, מיקום בארות, יכולת ספיקה וכן פתרונות לנגר עילי. דרישה נוספת קשורה להשפעות של צוואר הבקבוק של המסדרון האקולוגי באזור על הבנייה. עוד לדבריהם, סקר סביבתי של טבע ואקולוגיה באזור יספק מידע חיוני על ההשלכות של הבנייה בשכונה על המסדרון האקולוגי הצפוני, תוך שימת דגש על הצד המזרחי ו"צוואר הבקבוק" שנוצר בו.

ציבי אלון צילום פרטי

דרור קורן, צילום פרטי

ציבי אלון אמר: "לתושבי יוספטל יש רק בית אחד, זה הנכס החשוב והיחיד שלהם. ללא שיתוף אמיתי של התושבים, התושבים יהיו אלו שייפגעו. אסור להעדיף את היזמים ואת טייקוני הנדל"ן על חשבון תושבי שכונת יוספטל. התוכנית המוצעת רואה רק את טובתם של היזמים ולא של תושבי השכונה".

קיראו גם:

תכנית יוספטל: מפגש שיתוף ציבור ראשון יתקיים בשכונה

דרור קורן אמר: "אנחנו לא מתנגדים לשיפור התשתיות בשכונה ולעצם הרעיון של התחדשות עירונית. יחד עם זאת, נקודת המבט של התוכנית צריכה להיות חברתית שיוצאת מנקודת מבטם של התושבים. זו הדרך היחידה להצלחת התוכנית".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא גאה להוביל את פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל והתרחבותה בשיתוף הציבור. הפרויקט הענק שיביא לתמורות יוצאות דופן לטובת העיר ותושביה, נמצא בשלביו הראשונים, וכולל בין היתר מפגש קהילתי שנערך לאחרונה (ב-24.10) בכינוס הציג ראש העיר, רפי סער את הצוות המקצועי המלווה את הפרויקט. הצוותים ביצעו בקרב משתתפי הכינוס סקר תושבים המופץ גם דיגיטלית וגם לבתי התושבים, וכן הצגת ניתוח הסוגיות התכנוניות, תחנות מידע ושולחנות עגולים לשיח תושבים, במסגרתם רוכזו תובנות מתושבי השכונה על הצרכים ורצונותיהם בשטח, על מנת להביאם לידי ביטוי בשלב תכנון הפרויקט. המינהלת יחד עם חברת הייעוץ החברתי ויה פלאן ילוו את תושבי השכונה לאורך הפרויקט. זהו רק הצעד הראשון בתהליך התכנוני בכלל בתהליכי השתתפות הציבור בפרט. חשוב להדגיש, בניגוד לנטען – עיריית כפר סבא מקפידה הקפדה יתרה לשמור על שטחיה הפתוחים ובדגש על המסדרון האקולוגי העדין, גם בפרויקט חשוב זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לב וורוד מיותר

    הבעיה בסיפור שאין דירות לזוגות הצעירים כאלה שאבות אבותיהם גדלו בכפ"ס זה לא הוגן שבאים פלצנים מרעננה ואנשי המקום נשכחים.

    אני מציע שבמקום "פסל" לב וורוד שנראה כמו טוסיק..(כיכר יוספטל)תבנה דיור בר השגה לצעירים ולחסרי דיור.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר