הדמיית פרויקט רמז בכפר סבא, קרדיט: 3dvision
הדמיית פרויקט רמז בכפר סבא, קרדיט: 3dvision

"פגיעה בתושבים ובעיר" | תכנית התחדשות גדולה לא נדונה במליאת הוועדה המקומית

בעקבות הפרסום בצומת השרון על אישור להפקדה של תכנית רמז בוועדת משנה במחוזית, כועסים חברי אופוזיציה. פנחס כהנא: יש החלטה של מועצת העיר לפיה דיונים על התחדשות עירונית יגיעו למקומית וישודרו לציבור"

פורסם בתאריך: 28.11.22 07:58

מדוע לא התקיים דיון במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה בנוגע לתכנית התחדשות עירונית ברחוב רמז בשכונת עלייה? שאלה ברוח זו מפנים כעת חברי מועצה מהאופוזיציה בכפר סבא וזאת לאחר הפרסום ב"צומת השרון" על כך שוועדת המשנה להתחדשות עירונית של הועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז אישרה לאחרונה להפקדה את התכנית להתחדשות עירונית ברחוב רמז והיא תוצג כעת להתנגדויות תושבים.

חבר המועצה פנחס כהנא, מסיעת כפר סבא מתקדמת, טוען כי התכנית הייתה אמורה להגיע לדיון במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה וזאת לאחר שנדונה רק בוועדת המשנה לתכנון ובניה. כהנא פנה לרפי סער, ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית, וכתב לו: "בוועדת המשנה לתכנון ובניה דנו דיון עקרוני בתכנית. התכנית לא הגיעה למליאת הוועדה המקומית למרות שהחלטנו שהתכנית תגיע וגם תשודר לציבור. היזמים "נהנו" מהעדר דיון במשך 60 יום כמתחייב בחוק והמחוזית דנה בתכנית ואושרה להפקדה בתנאים. איך הגענו למצב כזה שהתכנית לא נדונה במליאת הוועדה המקומית בזמן? עלי לציין שלפי פרוטוקול הישיבה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, נציגי מינהל הנדסה השמיעו דעתם, שוב ללא שהוועדה המקומית דנה בתכנית. לדעתי, לא ייתכן מצב שתכנית התחדשות לא תדון במליאה. איך ניתן לתקן עובדה זו? אם לא יהיה פתרון אחר, מציע שנדון בוועדה המקומית ואם יהיה צורך נגיש החלטתנו בהתנגדויות. מבקש לדעת איך הגענו למצב זה".

קיראו גם:

233 דירות חדשות: אושרה להפקדה תכנית התחדשות ברחוב רמז בשכונת עלייה

כהנא אמר ל"צומת השרון": "זה מצער שתכנית כזאת, אמנם בסמכות ועדה מחוזית, לא מגיעה למיצוי דיונים בוועדה המקומית, כאשר יש החלטה של וועדת המשנה לקיים דיון נוסף בוועדת המשנה, אבל תאריך לדיון לא נקבע. יש החלטה של מועצת העיר לפיה דיונים על התחדשות עירונית יגיעו למליאת הוועדה המקומית וישודרו לציבור. כחבר הוועדה שמשקיע אנרגיות אני מעוניין שדיונים ימוצו בצורה הטובה ביותר. בישיבת ועדת המשנה שהתקיימה ביום רביעי האחרון הצעתי, והצעתי התקבלה, לקיים ישיבה נוספת ואם נחליט שיש השגות לתכנית המופקדת, נגיש התנגדות עם הצוות המקצועי".

 

 

חברת המועצה הדר לביא, ראש סיעת כפר סבא מתקדמת, הוסיפה: "גילינו בתדהמה שהעירייה ויתרה על האחריות והסמכות שיש לה בהשפעה על תכנון התחדשות עירונית חשובה ואפשרה ליזם להפקיד בוועדה המחוזית תכנית לפי בחירתו. האם זו רשלנות מקצועית? בכל מקרה הפגיעה היא בתושבים ובעיר כולה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מדובר במידע שאינו מדויק. התוכנית נידונה בדיון עקרוני בוועדה המקומית, הפועלת ומקדמת תוכניות התחדשות עירונית ברחבי העיר. יזמי התוכנית בחרו מסיבותיהם הם לפנות לוועדה המחוזית להמשך קידומה והוועדה החליטה להפקידה בתנאים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר