איתמר ישראלי. צילום: ספי מגריזו
איתמר ישראלי. צילום: ספי מגריזו

"הזדמנות בליגת העל? בעזרת השם זה יקרה עם הפועל כפר סבא". איתמר ישראלי בראיון

בגיל 26 ואחרי לא מעט מעברי קבוצות, איתמר ישראלי מגיע ללויטה וכבר רואה תסריט של עליית ליגה. "יצחק שום יודע מה זה לקחת אליפויות, מאחל לי ולקבוצה שזה יקרה"

פורסם בתאריך: 16.8.18 09:33

מבין השוערים שמסתובבים בעונות האחרונות בליגה הלאומית, ספק אם תמצאו בחור שאפתן כמו איתמר ישראלי. שוערה הטרי של הפועל כפר סבא מוכוון מטרה וטוטאלי לחלוטין בכל הנוגע להגנה על שער קבוצתו. הכיוון העתידי: הכי גבוה שאפשר – שוער בכיר בליגת העל, יציאה לאירופה, נבחרת ישראל. לא פחות. עד אז חובת ההוכחה כתחנה האחרונה בקבוצה של ארז בנודיס מונחת על כתפיו.

"מבחינה חברתית התחברתי ממש טוב לכולם. כמעט כולנו כאן – 18 מתוך 24 שחקנים – חדשים ומן הסתם כך גם חדר ההלבשה", פותח ישראלי בראיון ל"ספורט צומת השרון". "יש לי ניסיון באווירה של חדרי הלבשה ואני יכול לומר שאנחנו מגובשים וזה חשוב מאוד. מקצועית הייתי רוצה להגיד שאנחנו מחוברים אבל עדיין לא. כל אחד בא מקבוצה אחרת ותרבות אחרת. אחד גדל בקבוצה אחת ושיחק בה כל החיים ואחד הסתובב בכמה קבוצות. לאט לאט הכל יתחבר. זה עדיין לא שלם אבל זה עוד יקרה ומאימון לאימון רואים שיפור בקבוצה. אני לא יודע אם יש עוד קבוצה בארץ עם כל כך הרבה שחקנים חדשים". החיבור לכפר סבא נוצר באמצעות המאמן ארז בנודיס. "הוא לא אימן אותי לפני, אבל שמעתי עליו והוא מאוד רצה אותי", אומר ישראלי. "שוחחנו, התרשמתי ממנו מאוד ותחושת הבטן אמרה לי להגיע הנה".

איתמר ישראלי בן 26 ומתגורר במושב בית נחמיה הסמוך לנתב"ג. נשוי ואב לתינוקת בת שנה וחצי. בגיל 6 החל לשחק כדורגל בבני יהודה. בקבוצת הנוער שימש כשוער ראשון במשך שלוש שנים ועלה עמה מהליגה השנייה לראשונה. "לצערי תמיד הייתי שוער", הוא צוחק. "אני לא צריך לספר כמה התפקיד הזה כפוי טובה ואף פעם לא הרגשתי איך זה לעשות תנועה לעומק, לתת גול ולרוץ לחגוג". בהמשך שיחק תקופה קצרה בהפועל הרצליה בליגה א' ומשם עבר להפועל נצרת עילית בלאומית, שם שימש כשוער המשנה של גיל אופק ושתף בשלושה משחקים בלבד.

לפני שנתיים שב לבני יהודה אך הושאל כבר במחזור השני להפועל ראשון לציון, שם שימש כשוער ראשון וסיים עם הקבוצה במקום ה-10 בפלייאוף התחתון. בעונה שעברה שימש כשוער המשנה של אמיליוס זובאס ובינואר הושאל להפועל מרמורק של ניסן יחזקאל במטרה לשחק. שם גם הגיעה קפיצת המדרגה המיוחלת של ישראלי, שהוביל את הקבוצה לחצי עונה מצוינת בה זכתה הקבוצה בעשרה ניצחונות ובנוסף ב-10 משחקים שמר השוער על רשת נקייה. מרמורק, שנחשבה לדעת רבים ליורדת ודאית, הבטיחה עונה נוספת בלאומית.

ישראלי לא נותן לעובדה שלא קיבל צ'אנס אמיתי בקבוצת נעוריו להפריע לו בדרך ליעדים שהציב לעצמו. "ברור שאכזב אותי שלא קיבלתי הזדמנות בבית שלי, אבל אני לא עסוק באכלו לי שתו לי או מגיע/לא מגיע לי", הוא מבהיר. "אני מתעסק בעשייה ומסתכל על המטרה הבאה". יצוין כי ישראלי קיבל השנה את כרטיס השחקן שלו וכעת עתידו, כמו גם הכדור, בידיו. הוא אינו מושאל לכפר סבא וחתום לעונה עם אופציה לעונה נוספת.

כמי שהתאמן לאורך הקריירה עם שוערים בכירים כמו דלה איינוגבה וזובאס, כמו גם עם מאמן השוערים הוותיק יעקב אסייג, לישראלי היה לא מעט ממי ללמוד. "חד משמעית כל אחד מהם תרם לשיפור המשחק שלי", הוא אומר. "מדלה למדתי המון ולדעתי זובאס הוא אחד השוערים הכי טובים שנחתו בארץ. יעקב אסייג מאמן אותי מגיל 13 וברור שאני מעוצב בדיוק כפי שהוא עיצב אותי ולא אחרת. מודל לחיקוי? הטוב בעולם הוא ג'יג'י בופון ולא משנה בן כמה הוא. יש גם את יאן אובלאק, טיבו קורטואה והוגו לוריס שאני מאוד מעריך".

לאן הפועל כפר סבא יכולה להגיע העונה?
"לקבוצה הזו יש פוטנציאל ממש גבוה וזו לא עוד קבוצה בליגה הלאומית שבאה לנוח. זה מועדון שתמיד שואף לנצח ויש לו בעלים עם היסטוריה ארוכה מאחוריו. הוא יודע מה זה לקחת אליפויות ולעלות ליגה. מוקדם לדבר על זה, אבל אני מאחל לי ולקבוצה שזה מה שיקרה".

מתי תקבל הזדמנות אמיתית בליגת העל?
"בעזרת השם זה יקרה עם הפועל כפר סבא".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר