הפועל כפר סבא בכדורסל. צילום באדיבות הפועל כפר סבא
הפועל כפר סבא בכדורסל. צילום באדיבות הפועל כפר סבא

לאחר עשור: הפועל כפר סבא בכדורסל ירדה לליגה הארצית

ההפסד ה-21 של הקבוצה העונה, הפעם למכבי הוד השרון, קבע כי הירוקים ייפרדו מהליגה השנייה עוד לפני פתיחת הפלייאוף. "ידענו כבר בתחילת העונה שזה הכיוון ולא מדובר באסון גדול", אמר המנכ"ל בני חזן

פורסם בתאריך: 27.3.19 16:48

זה היה ידוע תקופה ארוכה והפך השבוע לרשמי – הפועל כפר סבא נפרדה מהליגה הלאומית בכדורסל לאחר עשור ונשרה לליגה הארצית. ההפסד הביתי 78:75 למכבי הוד השרון היה ה-21 של הקבוצה ב-25 מחזורים ועוד לפני תחילת הפלייאוף התחתון היא איבדה סיכוי לשרוד בליגת המשנה. עם זאת, לאורך כל העונה היו במועדון מודעים לתקציב הנמוך משמעותית ביחס לשאר הקבוצות, כך שאף פעם לא נעים לרדת ליגה, אבל נראה שבכפר סבא לקחו את העניין בפרופורציות המתאימות.

"הצבנו תקציב של מיליון שקלים כשהתקציב הבא הכי נמוך אחרינו עמד על 1.5 מיליון – 50% יותר, כך שידענו כבר בתחילת השנה שזה הכיוון ולא מדובר באסון גדול", אומר המנכ"ל בני חזן, שמכהן בתפקיד ב-12 השנים האחרונות. כידוע, מתגאה כפר סבא לאורך השנים במחלקת הנוער המרשימה שלה ויחד עם בית הספר לכדורסל פעילים במועדון קרוב ל-3,000 ילדים וילדות – מועדון הספורט הגדול בישראל גם ביחס לשאר ענפי הכדור. ב-30.4 תגיע הפועל כפר סבא עם נציגות מרשימה לערב הגמרים של ישראל בהיכל שלמה בתל אביב, כשקבוצת הילדים תשחק בגמר הגביע מול נס ציונה ואילו קבוצת הנערים תפגוש בגמר את הפועל ירושלים.

בכפר סבא יעמידו לטובת האירוע 30 אוטובוסים ומעריכים שכ-1,500 אוהדים ילוו את הקבוצות. "זו המהות של המועדון ואני מקווה שנזכה בשני גביעים", מחדד חזן. "קבוצת הבוגרים חשובה, אבל היא לא עיקר העשייה כאן. בבוגרים צריך כסף, כמו בכל הספורט המקצועני. התקציב שלנו לא משתנה ומגיע מהעירייה, מנהל הספורט והטוטו. לאורך הרבה שנים היינו עם התקציב הכי נמוך בליגה ועשינו תוצאות טובות מאוד. השנה פשוט התקציבים של שאר הקבוצות קפצו בצורה מטורפת, לחלקן אגב יש קשים היום, ולכן כבר אז ידענו שלא נחזיק מעמד. יש הרבה מועדונים שהתמוטטו בעבר ואנחנו לא נסכן את המועדון שלנו, שהפך למותג בארץ, כולל ארבעה מאמנים של המועדון בנבחרות הצעירות. יש תקציב מוגדר וכל השאר מושקע בילדים".

"אנחנו לא מתייחסים לירידת הליגה כאל מוות ואני מאמין שהקבוצה הזו עוד תחזור והמועדון ימצא את המשאבים לכך", אמר המאמן הוד בן הרצל, שהנו חלק בלתי נפרד מהמועדון וממלא בו מגוון תפקידים משנת 2003, בין השאר כמנהל מקצועי, במחלקת הנוער ובבית הספר לכדורסל של האגודה. "המועדון הזה הוא בית עבורי והרבה יותר ממקום עבודה. חבל לי מאוד, אבל ידענו מראש לאיזה אתגר קשה אנחנו נכנסים". בן הרצל צפוי להמשיך להיות חלק מהפועל כפר סבא גם בליגה הארצית, אם כי עדיין לא ברור באיזה תפקיד.

בנושא אחר,600 ילדי בית הספר לכדורסל של הפועל כפר סבא, מגן ועד כתה ו', לקחו השבוע חלק פעיל בעדלאידע העירונית, ששבה לרחוב ויצמן בכפר סבא לאחר הפסקה בת 25 שנים. הצועדים נהנו מפעילות בתחנות כדורסל שונות שעסקו בשליטה בכדור, אתלטיקה וקואורדינציה, וכן הפעלות שונות בליווי מוסיקה. "היה אירוע מדהים וחוויה מיוחדת מאוד לילדים ולהורים", אמר תומר ניסן, מנהל בית הספר לכדורסל של האגודה ב-17 השנים האחרונות. "התגובות היו מצוינות וכשהמועדון הכי גדול בארץ מגיע לאירוע הכי גדול בעיר, יכולה להיות רק תוצאה אחת. אני מודה לכל הצועדים שלקחו איתנו חלק בעדלאידע וכמובן תודה גדולה לעיריית כפר סבא על אירוע נהדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר