מימין: יצחק שום, סתיו שחם. צילומים: עזרא לוי
מימין: יצחק שום, סתיו שחם. צילומים: עזרא לוי

נדחתה בקשתו של יצחק שום לתקן את התביעה שהגיש נגד סתיו שחם

לקראת הכרעה בתביעה לה עשויות להיות השלכות משמעותיות על הפועל כפר סבא, השופט ברקאי דחה את בקשתו של הבעלים וכתב: "משמעות הבקשה היא החלפת כתב התביעה משל היה כלי קיבול אותו ניתן למלא ולרוקן מעת לעת בטענות משפטיות ועובדתיות"

פורסם בתאריך: 2.5.19 20:00

אכזבה ליצחק שום במסגרת ההליך המשפטי שהוא מנהל מול הבעלים הקודם של הפועל כפר סבא, סתיו שחם. שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, דחה הבוקר (חמישי) את הבקשה שהגיש שום לתיקון כתב התביעה, באמצעות עורך דינו ארצי בן יעקב. משמעות הדבר כי תביעתו של שום תישאר בעינה, לקראת ההכרעה שצפויה להתקבל בשבועות הקרובים, לה עשויות להיות השלכות משמעותיות על המועדון.

החלטת השופט

כזכור, הבקשה לתיקון כתב התביעה הוגשה 24 שעות לאחר הגשת חוות הדעה של רו"ח ליאור שחטר, שהוגדרה כחסויה. בבקשה דרש שום באמצעות עו"ד בן יעקב להוסיף לכתב התביעה סכום של 523,310 שקלים, כאשר "סכום התיקון יבוא במקום סכומים אחרים שיקוזזו מסכום התביעה ע"י ממצאי דו"ח המומחה".

בהחלטתו, מציין השופט ברקאי כי סכום התביעה עמוד כרגע על 945,408 שקלים, כאשר בתצהיר רואה החשבון מטעמו של שום מצוין כי הסכום הוא 694,771 שקלים בלבד. עוד מציין השופט כי לאחר שתי ישיבות קדם משפט, הגישו שני הצדדים תצהירים, מונה מומחה מטעם בית המשפט אשר מסר את חוות דעתו וההליך נקבע מבעוד מועד לשמיעת ראיות ליום 29.5.19.

בתמצית ההחלטה מציין השופט כי "כבר מיד ייאמר כי אין מקום לקבל הבקשה. משמעות הבקשה לתיקון היא יציקת רכיבים חדשים לכתב התביעה תוך הוצאת רכיבים אחרים, שכלל לא פורטו. המשמעות היא החלפת כתב התביעה משל היה כתב התביעה כלי קיבול אותו ניתן למלא ולרוקן מעת לעת בטענות משפטיות ועובדתיות. כך או כך – 'תיקון' כתב התביעה ישיב את ההליך לנקודת ההתחלה. ואם ממילא ההליך מתחיל מראשיתו – הרי הראוי הוא להגיש כתב תביעה חדש".

באשר לסעיף המרכזי בגינו ביקש שום לתקן את כתב התביעה, דרישת תשלום ממס הכנסה בגין השנים 2014-2017 בגובה 352 אלף שקלים, אמר השופט כי "עיון במסמך דרישת מס הכנסה מעלה כי מועד הדרישה מיום 5.3.19. המועד כאמור מאוחר להגשת כתב התביעה שלפני". בהמשך פירט השופט גם מדוע אין לקבל את הדרישות של שום בנוגע לתביעת "יורודרייב" ותביעתו של גיא בלום.

"הדיון בתובענה אשר החל לפני כשנה וחצי עתיד להסתיים בתום חודש זה", ציין השופט בסיבות להחלטתו. "הבקשה לתיקון כתב התביעה מהווה למעשה תביעה חדשה המצריכה תשתית עובדתית חדשה לגבי הנסיבות החדשות שנוצרו. ומעבר לכל – אין תועלת מיוחדת בתיקון כתב התביעה. כשהבקשה היא לשינוי מהותי המביאה לכך שההליך יחזור לנקודת ההתחלה – הרי הנכון הוא להתחיל ההליך מחדש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר